Gå til innhold

Muntlig kjøreforbud

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55

Fordi jeg var så i tvil om vurdering av medisinene jeg tok og ikke stolte på svarene jeg hadde fått fra legehold for flere år tilbake.Jeg leste på nett og jeg leste pakningsvedlegget og ble så i tvil at jeg bare fryktet hva jeg ville bli utsatt for hvis jeg kom opp i noe av minste art  også med det personvernet vi har her i landet etter min erfaring. Jeg kunne dengang ha lånt bil av gamle foreldre  noe de selv helt sikkert ville ønsket men nervene tok meg helt så jeg puttet det i enkonvolutt og satte politiet på konvolutten selv.

En annen sak er at jeg synes det er hyggelig å tenke på at jeg ikke belaster miljø med noe utslipp av miljøhensynpå det området iallefall. Og etter hva jeg har forstått så er bilkjøring noe som monner. Kjører heller ikke fly.

Men regelverket er i veldig endring tror jeg hele tiden spesielt overfor eldre bilførere. 

Naboer kan også være vanskelige hvis man kommer hjemmeMen ripe i sida. De hyler om alle barna man har kjørt ned og jeg har mye nerver. 

Jeg kjører også sjelden buss og drosje.Bare når jeg absolutt trenger. Vi prioriterer sparing på det vi savner minst.

Fortsetter under...

Gjest Maggie55

Jeg har vært forfulgt av mennesker jeg ikke kjenner hele livet. Selv har jeg aldri brutt noe lover men er man barn av folk som har vært sjøfolk går man skyld for alt fra klimakrise til apartheidsystemer og diktaturer og uperfekte landsvikoppgjør selv om man selv aldri har jobbet svart engang. Makta unnslår seg ingenting.

På kirkekontoret engang var det en dame som påstod hun var født samme sykehus som meg og jeg var et forbyttet barn som var feil registrert inn i manntallet av registerfører som den gang var soknepresten før personnummeret kom. 

Min mor ble behandlet med mye piller og barna påstod hun alkoholisert. Jeg kunne fortelle så mye om personvern.De mente sjøfolk hadde så stor velstand. Sannheten var at sjøfolks lønninger var under gjennomsnitt av landløfte i sammenliknbare yrker. Men de hadde ikke så lett for å klage og syte og var fornøyd med lite.

Lurer på hvem som egentlig er alloholisert. Man skal ikke legge sten til andres byrde synes jeg hvis man kan unngå dette.

Noen har problemer med bevisene sine tror jeg.

Så jeg leverte bare inn hele greia. Godt er det å tenke på alt det sparer miljøet hvis noen egentlig tenker på det da. Men man tviler kanskje på egne regnestykket og egne beviser.

Hvem vet egentlig hva som er sant. Alle vil bare selge sine egne greier. Og det er jo bare forståelig og egentlig prisverdig at folk står på for seg og sine.

Jeg mangler iallefall ikke respekt for alkohol piller og rusmidler.😊

(Og det vet jeg alle " mine" alltid har utøvet. Så vi har vårt " på det tørre".)

Gjest Maggie55

Det er mennesker som ønsker å hvitvaske penger som ligger bak  alt  ugreie i verden tror jeg. Det er ikke en mann eller dame med hatt som overholder fartsgrensen.

Snart er det slik at alle uønskede personer sendes i enveisbillett ut i verdensrommet så forskerne får noe å forske på. Det er kanskje hva man har så stor mangel av . Mennesker å eksperimentere med. Hva har man ikke gjort så langt?

De med mye penger har vel sikret seg å bli fryst ned?

Beklger alt gruff. Jeg har virus å går bare til sengs i min egen seng. Vil " bue i egen seng".

Gjest Maggie55

Hva skal vi gjøre med ulykker som kanskje kommer når flere og flere bare må velge esykler for å komme raskt nok frem. Er der den samme promillegrense eller hva med hvilke medisiner. Og hva med tråsykler. Og hva med gående? 

Mitt navn skullenok bare vært Arga.

Håper det bare er et virus og ikke smittsomt.😊

2 timer siden, Maggie55 skrev:

Fordi jeg var så i tvil om vurdering av medisinene jeg tok og ikke stolte på svarene jeg hadde fått fra legehold for flere år tilbake.Jeg leste på nett og jeg leste pakningsvedlegget og ble så i tvil at jeg bare fryktet hva jeg ville bli utsatt for hvis jeg kom opp i noe av minste art  også med det personvernet vi har her i landet etter min erfaring. Jeg kunne dengang ha lånt bil av gamle foreldre  noe de selv helt sikkert ville ønsket men nervene tok meg helt så jeg puttet det i enkonvolutt og satte politiet på konvolutten selv.

En annen sak er at jeg synes det er hyggelig å tenke på at jeg ikke belaster miljø med noe utslipp av miljøhensynpå det området iallefall. Og etter hva jeg har forstått så er bilkjøring noe som monner. Kjører heller ikke fly.

Men regelverket er i veldig endring tror jeg hele tiden spesielt overfor eldre bilførere. 

Naboer kan også være vanskelige hvis man kommer hjemmeMen ripe i sida. De hyler om alle barna man har kjørt ned og jeg har mye nerver. 

Jeg kjører også sjelden buss og drosje.Bare når jeg absolutt trenger. Vi prioriterer sparing på det vi savner minst.

Du kunne konferert med lege og fått sjekket om du oppfyller kravene ifh førerkort? Med tanke på medisinene du bruker. Men hvis du synes det er like greit å ikke kjøre bil pga nerver og miljøhensyn så er det jo ingen vits.

44 minutter siden, Maggie55 skrev:

Jeg har vært forfulgt av mennesker jeg ikke kjenner hele livet. Selv har jeg aldri brutt noe lover men er man barn av folk som har vært sjøfolk går man skyld for alt fra klimakrise til apartheidsystemer og diktaturer og uperfekte landsvikoppgjør selv om man selv aldri har jobbet svart engang. Makta unnslår seg ingenting.

På kirkekontoret engang var det en dame som påstod hun var født samme sykehus som meg og jeg var et forbyttet barn som var feil registrert inn i manntallet av registerfører som den gang var soknepresten før personnummeret kom. 

Min mor ble behandlet med mye piller og barna påstod hun alkoholisert. Jeg kunne fortelle så mye om personvern.De mente sjøfolk hadde så stor velstand. Sannheten var at sjøfolks lønninger var under gjennomsnitt av landløfte i sammenliknbare yrker. Men de hadde ikke så lett for å klage og syte og var fornøyd med lite.

Lurer på hvem som egentlig er alloholisert. Man skal ikke legge sten til andres byrde synes jeg hvis man kan unngå dette.

Noen har problemer med bevisene sine tror jeg.

Så jeg leverte bare inn hele greia. Godt er det å tenke på alt det sparer miljøet hvis noen egentlig tenker på det da. Men man tviler kanskje på egne regnestykket og egne beviser.

Hvem vet egentlig hva som er sant. Alle vil bare selge sine egne greier. Og det er jo bare forståelig og egentlig prisverdig at folk står på for seg og sine.

Jeg mangler iallefall ikke respekt for alkohol piller og rusmidler.😊

(Og det vet jeg alle " mine" alltid har utøvet. Så vi har vårt " på det tørre".)

Jeg klarer ikke helt se sammenheng i det du skriver. Forstår ikke hva sjøfolk, apartheid/diktatur, kirkekontoret og rusmidler andre bruker har noe med ditt førerkort å gjøre?

Annonse

15 minutter siden, Maggie55 skrev:

Det er mennesker som ønsker å hvitvaske penger som ligger bak  alt  ugreie i verden tror jeg. Det er ikke en mann eller dame med hatt som overholder fartsgrensen.

Snart er det slik at alle uønskede personer sendes i enveisbillett ut i verdensrommet så forskerne får noe å forske på. Det er kanskje hva man har så stor mangel av . Mennesker å eksperimentere med. Hva har man ikke gjort så langt?

De med mye penger har vel sikret seg å bli fryst ned?

Beklger alt gruff. Jeg har virus å går bare til sengs i min egen seng. Vil " bue i egen seng".

Alt i orden med litt gruff :) Håper ikke du føler deg altfor dårlig. Du får bare hvile deg når du føler for det når du er syk.

12 minutter siden, Maggie55 skrev:

Hva skal vi gjøre med ulykker som kanskje kommer når flere og flere bare må velge esykler for å komme raskt nok frem. Er der den samme promillegrense eller hva med hvilke medisiner. Og hva med tråsykler. Og hva med gående? 

Mitt navn skullenok bare vært Arga.

Håper det bare er et virus og ikke smittsomt.😊

Det hadde vært interessant å vite hva loven sier om promille og e-sykler. Tråsykler også forsåvidt. Noen som vet?

Gjest Maggie55

Fint å tenke på at jeg har legetime til uka. Da skal vi gjennomgå prøvesvar. Virker veldig grei. 

Vil prøve å tenke på hva jeg selv sier og lytte til hva legen sier. Men vet hvor vanskelig det er å følge opp i praksis. Følelsene er vanskelig ofte å få tak på.

Prøver å undersøke nærmere min egen situasjon fra alle angrepsvinkel. Er tross alt heldig selv om jeg gikk glipp av AFP jeg også. Min situasjon er trygget uansett bare jeg legger lista der den bør ligge for meg.Problemet er at det kreves svært mye for å kunne fungere i arbeidslivet på god måte.

De fleste jobber ikke 100% av de som er i jobb så arbeidsandelen er veldig lav den. Mange har også veldig få rettigheter i systemet. Og færre blir det jo bare. Eneste man nå kan vente som jeg har forstått.

Lirer på om man må betale for å stå tilknyttet et kirkesamfunn Blir mere og mere engstelig for utgifter.

Da utsiktene er veldig dårlige. Leste i avisa om Oslo øst. Kampen om jobbene som er er nå farlig. Tenk på de som har barn eller kunne tenke seg.

For vondt i hodet og føler stresset komme bare jeg skrur på media om morgenen. Men tror ikke jeg er så alene om det.Enda har ikke jeg noen ansvarsfull posisjon å forsvare og ingen status å miste utover å ende som " grønnsak" da.

Kanskje vi alle burde gjøre mindre og leve mer som enkelte hevdet ved en tidligere krise.Få enda mere selektiv hukommelse. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...