AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 Del Skrevet 4. november 2017 På 30.10.2017 den 14.13, frosken skrev: Jeg er alltid imponert over folk som klarer å være så strukturerte at de bruker så lite penger på mat. Har du lyst til å si noe mer om hvordan du gjør dette? Selv har jeg et betydelig forbedringspotensiale i forhold til matutgiftene mine. Jeg kan godt være imponert, men også skeptisk. Tror kostholdet må være ensformig. Det kan godt hende at noen synes spaghetti med posesaus er godt og det metter, men det er lite positivt ernæringsmessig. Selv spiser jeg lite kjøtt og ville aldri spist svinekoteletter med surkål og poteter. Fisk er dyrt, men jeg kjøper det innimellom likevel og da fersk fisk. Laks er oftest den billigste fisken, men jeg vil gjerne spise noe annet innimellom. Biff kjøper jeg aldri og stort sett det jeg kjøper av kjøtt er lammekjøtt. Da er det når jeg inviterer barn med familier på middag. Jeg lager også oft grønnsaksretter til dem og da kjøper jeg mye forskjellige grønnsaker. I tillegg kjøper jeg nesten aldri kjøttpålegg, men mye ost. Jeg spiser egg og bacon en enkelt gang. Egentlig spiser jeg ikke mye brødmat, og lunsj er gjerne middagsrester eller knekkebrød med makrell. Jeg spiser av og til på restauranter og det er jeg godt klar over at løfter matbudsjettet. Vin drikker jeg også noe av. Jeg holder de kvitteringene atskilt fra vanlig matbudsjett og jeg bruker ca. 3000 kr. gjennomsnittlig i måneden. Vin og restauranter varierer og jeg har ikke regnet ut gjennomsnittet der. Tror at det er kanskje 2000 - 2500 kr. gjennomsnittlig i måneden. I september hadde jeg to selskaper med vin og det løfter kostnadene selvfølgelig. Anonymkode: 1f175...cab 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/423474-klesbudsjett/page/7/#findComment-3801848 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 4. november 2017 Del Skrevet 4. november 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan godt være imponert, men også skeptisk. Tror kostholdet må være ensformig. Det kan godt hende at noen synes spaghetti med posesaus er godt og det metter, men det er lite positivt ernæringsmessig. Selv spiser jeg lite kjøtt og ville aldri spist svinekoteletter med surkål og poteter. Fisk er dyrt, men jeg kjøper det innimellom likevel og da fersk fisk. Laks er oftest den billigste fisken, men jeg vil gjerne spise noe annet innimellom. Anonymkode: 1f175...cab Jeg har en svigerinne som har valgt en livsstil som forutsetter lave matkostnader. Jeg tror hennes kosthold faktisk er sunnere enn de flestes. Hun bruker alant annet mye løk, rotgrønnsaker, poteter, bønner, epler, bananer, havregryn og grovt brød. Hun kjøper de billigste variantene av disse matvarene i butikken, og utnytter gode tilbud. Jeg vet ikke hvor mange ganger i uken hun tar seg råd til å kjøpe fisk og kjøtt, men hun spiser nok bønner og grønnsaker flere ganger pr uke enn kjøtt/fisk. Selv er jeg helt elendig til å holde matkostnadene nede (hadde vært en fordel økonomisk sett om jeg sluttet å kjøpe kaffe latte...) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/423474-klesbudsjett/page/7/#findComment-3801850 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 Del Skrevet 4. november 2017 11 minutter siden, frosken skrev: Jeg har en svigerinne som har valgt en livsstil som forutsetter lave matkostnader. Jeg tror hennes kosthold faktisk er sunnere enn de flestes. Hun bruker alant annet mye løk, rotgrønnsaker, poteter, bønner, epler, bananer, havregryn og grovt brød. Hun kjøper de billigste variantene av disse matvarene i butikken, og utnytter gode tilbud. Jeg vet ikke hvor mange ganger i uken hun tar seg råd til å kjøpe fisk og kjøtt, men hun spiser nok bønner og grønnsaker flere ganger pr uke enn kjøtt/fisk. Selv er jeg helt elendig til å holde matkostnadene nede (hadde vært en fordel økonomisk sett om jeg sluttet å kjøpe kaffe latte...) Kaffe latte er noe du unner deg og jeg ser ikke det akkurat som en del av matbusjett. Hvis du vil skjære ned på forbruk så ville det vært naturlig å kutte ut latten. Jeg anser meg ikke som god på forbruk og drikker altfor ofte vinglass på en bar. Det er luksus forbruk og ikke matbudsjett det går på. Anonymkode: 1f175...cab 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/423474-klesbudsjett/page/7/#findComment-3801851 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 Del Skrevet 4. november 2017 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan godt være imponert, men også skeptisk. Tror kostholdet må være ensformig. Det kan godt hende at noen synes spaghetti med posesaus er godt og det metter, men det er lite positivt ernæringsmessig. Selv spiser jeg lite kjøtt og ville aldri spist svinekoteletter med surkål og poteter. Fisk er dyrt, men jeg kjøper det innimellom likevel og da fersk fisk. Laks er oftest den billigste fisken, men jeg vil gjerne spise noe annet innimellom. Biff kjøper jeg aldri og stort sett det jeg kjøper av kjøtt er lammekjøtt. Da er det når jeg inviterer barn med familier på middag. Jeg lager også oft grønnsaksretter til dem og da kjøper jeg mye forskjellige grønnsaker. I tillegg kjøper jeg nesten aldri kjøttpålegg, men mye ost. Jeg spiser egg og bacon en enkelt gang. Egentlig spiser jeg ikke mye brødmat, og lunsj er gjerne middagsrester eller knekkebrød med makrell. Jeg spiser av og til på restauranter og det er jeg godt klar over at løfter matbudsjettet. Vin drikker jeg også noe av. Jeg holder de kvitteringene atskilt fra vanlig matbudsjett og jeg bruker ca. 3000 kr. gjennomsnittlig i måneden. Det er vel ikke spesielt mye. Anonymkode: 970a2...cab 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/423474-klesbudsjett/page/7/#findComment-3801852 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maggie55 Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Enkelte mennesker er innkapslet i en kokong og derfra kommer det bare silke.😊 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/423474-klesbudsjett/page/7/#findComment-3801942 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er vel ikke spesielt mye. Anonymkode: 970a2...cab Nei, men da er ikke restauranter og alkohol medregnet. Anonymkode: 1f175...cab 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/423474-klesbudsjett/page/7/#findComment-3801945 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.