AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Jeg har hatt mye vondt de siste årene. Tidlig i år ble jeg ansatt i et vikariat og da jeg søkte fast stilling ble jeg forbigått pga. unge jenter som har direkte mobbet meg i flere måneder. Jeg kontaktet tillitsvalgt og verneombud og det var et møte på jobben hvor jeg la alt frem. Nå er jeg i kontakt med bedritspsykolog som vil ha et møte med ledelsen og meg. Jeg opplevde mobbing som fjortenåring og har fått samme følelsene nå. Det er førti år siden. Jeg er ikke attraktiv på arbeidsmarkedet lenger pga. alder, men jeg prøver å søke jobber. Da må ledelsen gi meg referanser. Jeg har vært sykemeldt i fire uker og begynner på mandag som 80% sykemeldt. Heldigvis har jeg vært savnet og etterspurt av kunder/klienter så jeg trenger ikke å være mye på kontoret, men kan være ute i feltet. Jeg er sint og lei meg og mye mer. Jeg vet at jeg er veldig sårbar, men jeg vet også at dette er mobbing. Jeg jobber sammen med pedagoger og psykologer og vi skal veilede barn, ungdommer, foreldre, lærere, politikere etc. Jeg har jobbet mye med slike saker hvor jeg ikke er mobbeofferet. Jeg kan ikke la være å gå videre med dette, men jeg tror ikke et øyeblikk at det kommer noe godt ut av dette for meg. Kanskje er jeg for langt inn i en depresjon til å tro på noe positivt. Det var vondt å gå ut av det møtet etter at jeg hadde snakket, og bruke ordet mobbing, selv om det var kun overfor meg selv. Det er vondt å forstå at hele arbeidsplassen var med på dette selvfølgelig i varierende grad, men ledelsen er involvert i dette Anonymkode: a375b...bd9 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/423487-jeg-har-blitt-mobbet-p%C3%A5-jobben/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt mye vondt de siste årene. Tidlig i år ble jeg ansatt i et vikariat og da jeg søkte fast stilling ble jeg forbigått pga. unge jenter som har direkte mobbet meg i flere måneder. Jeg kontaktet tillitsvalgt og verneombud og det var et møte på jobben hvor jeg la alt frem. Nå er jeg i kontakt med bedritspsykolog som vil ha et møte med ledelsen og meg. Jeg opplevde mobbing som fjortenåring og har fått samme følelsene nå. Det er førti år siden. Jeg er ikke attraktiv på arbeidsmarkedet lenger pga. alder, men jeg prøver å søke jobber. Da må ledelsen gi meg referanser. Jeg har vært sykemeldt i fire uker og begynner på mandag som 80% sykemeldt. Heldigvis har jeg vært savnet og etterspurt av kunder/klienter så jeg trenger ikke å være mye på kontoret, men kan være ute i feltet. Jeg er sint og lei meg og mye mer. Jeg vet at jeg er veldig sårbar, men jeg vet også at dette er mobbing. Jeg jobber sammen med pedagoger og psykologer og vi skal veilede barn, ungdommer, foreldre, lærere, politikere etc. Jeg har jobbet mye med slike saker hvor jeg ikke er mobbeofferet. Jeg kan ikke la være å gå videre med dette, men jeg tror ikke et øyeblikk at det kommer noe godt ut av dette for meg. Kanskje er jeg for langt inn i en depresjon til å tro på noe positivt. Det var vondt å gå ut av det møtet etter at jeg hadde snakket, og bruke ordet mobbing, selv om det var kun overfor meg selv. Det er vondt å forstå at hele arbeidsplassen var med på dette selvfølgelig i varierende grad, men ledelsen er involvert i dette Anonymkode: a375b...bd9 Sier du at hele arberidsplassen var ute etter å mobbe deg? Anonymkode: 7b943...7a5 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/423487-jeg-har-blitt-mobbet-p%C3%A5-jobben/#findComment-3799641 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maggie55 Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Det er så vondt å høre at sånt skjer i arbeidslivet og i samfunnslivet fremdeles for så mange. Den eneste trøsten vi har er at det er ting ingen vet noe om og at det fremdeles er anledning til å føre sin egen sak for norske domstoler.😊 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/423487-jeg-har-blitt-mobbet-p%C3%A5-jobben/#findComment-3799650 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caprioli Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 (endret) Mennesker går ofte i flokk, på godt og vondt. Det gjelder både barn og voksne. På den måten kan mobbing skje, også på en arbeidsplass, med større eller mindre deler av arbeidsstokken som deltagere. Observerte en innleid konsulent som ble mobbet et sted jeg jobbet for en del år siden. Selv om jeg ikke tok aktiv del, var jeg etter min mening med på det fordi jeg lot det skje uten å gripe inn. Det er en form for stilltiende aksept. Tenker på den saken fra tid til annen, og angrer på at jeg ikke grep inn. Er sikker på at om jeg hadde gjort det, så hadde det tatt slutt. Egentlig helt idiotisk, for det hadde ikke kostet mye å gjøre nettopp det. Heldigvis var h*n ikke inne der så lenge, men det må ha vært tøft for h*n så lenge det sto på. Føler med deg, heldigvis har du ikke så lenge igjen der, ref. tidligere tråder. Men skjønner at det blir en ekstra belastning når det i tillegg er utfordrende å skaffe ny jobb. Endret 27. oktober 2017 av Caprioli 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/423487-jeg-har-blitt-mobbet-p%C3%A5-jobben/#findComment-3799652 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maggie55 Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Bare nedslående å høre at folk er vitne til sånne ting og ikke gjør forsøk på å varsle om ikke annet anonymt. Da mener iallefall jeg at forholdene er alvorlige. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/423487-jeg-har-blitt-mobbet-p%C3%A5-jobben/#findComment-3799657 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Sier du at hele arberidsplassen var ute etter å mobbe deg? Anonymkode: 7b943...7a5 Nei det høres ut som hypokondri. Jeg ble satt på sidelinjen og ikke vist respekt. Selvfølgelig er det forskjellige grader av oppførsel, men alle var med på det på et eller annet vis. Anonymkode: a375b...bd9 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/423487-jeg-har-blitt-mobbet-p%C3%A5-jobben/#findComment-3799659 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 2 minutter siden, Maggie55 skrev: Bare nedslående å høre at folk er vitne til sånne ting og ikke gjør forsøk på å varsle om ikke annet anonymt. Da mener iallefall jeg at forholdene er alvorlige. Tror ikke de fleste var klar over hva som foregikk og hva de var med på. Anonymkode: a375b...bd9 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/423487-jeg-har-blitt-mobbet-p%C3%A5-jobben/#findComment-3799660 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maggie55 Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Det er akkurat som når barn blir mobbet. Skoleledelsen legger elegant skylda på foreldre eller foresatte. En mor eller far gir alltid sitt eget barn sitt aller aller beste om det så bare er en kald skulder. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/423487-jeg-har-blitt-mobbet-p%C3%A5-jobben/#findComment-3799675 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei det høres ut som hypokondri. Jeg ble satt på sidelinjen og ikke vist respekt. Selvfølgelig er det forskjellige grader av oppførsel, men alle var med på det på et eller annet vis. Anonymkode: a375b...bd9 Er det noe blivende sted da? Anonymkode: 7b943...7a5 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/423487-jeg-har-blitt-mobbet-p%C3%A5-jobben/#findComment-3799683 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mina1 Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt mye vondt de siste årene. Tidlig i år ble jeg ansatt i et vikariat og da jeg søkte fast stilling ble jeg forbigått pga. unge jenter som har direkte mobbet meg i flere måneder. Jeg kontaktet tillitsvalgt og verneombud og det var et møte på jobben hvor jeg la alt frem. Nå er jeg i kontakt med bedritspsykolog som vil ha et møte med ledelsen og meg. Jeg opplevde mobbing som fjortenåring og har fått samme følelsene nå. Det er førti år siden. Jeg er ikke attraktiv på arbeidsmarkedet lenger pga. alder, men jeg prøver å søke jobber. Da må ledelsen gi meg referanser. Jeg har vært sykemeldt i fire uker og begynner på mandag som 80% sykemeldt. Heldigvis har jeg vært savnet og etterspurt av kunder/klienter så jeg trenger ikke å være mye på kontoret, men kan være ute i feltet. Jeg er sint og lei meg og mye mer. Jeg vet at jeg er veldig sårbar, men jeg vet også at dette er mobbing. Jeg jobber sammen med pedagoger og psykologer og vi skal veilede barn, ungdommer, foreldre, lærere, politikere etc. Jeg har jobbet mye med slike saker hvor jeg ikke er mobbeofferet. Jeg kan ikke la være å gå videre med dette, men jeg tror ikke et øyeblikk at det kommer noe godt ut av dette for meg. Kanskje er jeg for langt inn i en depresjon til å tro på noe positivt. Det var vondt å gå ut av det møtet etter at jeg hadde snakket, og bruke ordet mobbing, selv om det var kun overfor meg selv. Det er vondt å forstå at hele arbeidsplassen var med på dette selvfølgelig i varierende grad, men ledelsen er involvert i dette Anonymkode: a375b...bd9 Jeg tok opp med sjefen min tidligere, om da jeg følte meg mobbet på jobben av to kollegaer. Det ble stopp på det med en gang. Var ikke nødvendig med annet enn å si ifra til sjefen en gang, og så ble det stopp på mobbingen. Heldigvis jobber jeg på en meget trivelig plass, og alle kollegaer er veldig hyggelige, men jeg hadde i perioder problemer med to av de. Men etter å ha sagt det en gang til sjefen, så har jeg fått fred og ro og hatt det kjempefint på arbeidsplassen. Mener at en god sjef bør gripe tak i mobbing med en gang slik lederen på jobben min gjorde. Han sa at han fant seg ikke i mobbing på sin arbeidsplass, og at jeg ikke skulle merke til det igjen. Det skulle det bli full stopp på. Og det ble det. Jeg ble mobbet som barn og... og vet godt hvor vondt mobbing er. Endret 27. oktober 2017 av Mina1 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/423487-jeg-har-blitt-mobbet-p%C3%A5-jobben/#findComment-3799689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.