Gjest Blåbær Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Hei Jeg håper du kan hjelpe meg med å komme på sporet av en løsning på ting. Det handler om min sviktende hukommelse. Jeg er bare ungdom enda, men hjernen min er veldig på bærtur, sånn assosiasjonsmessig. Noen eksempler: Jeg sliter med depresjon, har gått inn og ut av de. Av og til har jeg fortalt til folk hvordan jeg har det, og de har forsøkt å trøste meg og hjelpe, altså jeg blir kjent med denne personen. Når man blir kjent med en person er det vanlig at man forbinder denne personen med noe når man ser vedkommende en annen gang. Ok?? Dersom jeg har snakket til denne personen om at jeg sliter, eller tilogmed har hatt han/henne inne på rommet mitt er det kanskje normalt at jeg vil huske dette neste gang jeg treffer denne personen...?? Annet eksempel.. Jeg studerer nå, leser side opp og side ned i bøkene mine. Og lærer det jeg skal. Når jeg senere blir spurt om ting husker jeg ikke noen ting, jeg husker ikke en gang at jeg har slått opp i boken og lest i den. Jeg har bodd på ett sted i 3 år nå.. Og fått "venner" og bekjennte. De kjenner meg, men jeg klarer ikke å huske at jeg har noe forhold til dem. Andre ganger fungerer hodet mitt som normalt, men veldig ofte finner jeg slike skremmende hull i hukommelsen min. Jeg har gått litt til psykolog for problemene mine, men jeg turte ikke fortelle dette til psykologen fordi jeg var redd for at jeg ble sett ned på. Men jeg trenger virkelig hjelp altså. Jeg går på medisiner. De heter zoloft. Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal gjøre for å få ryddet opp i hodet mitt. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42351-nhd-n%C3%A5r-hjernen-svikter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
goliane Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Klart du må fortelle psykologen din dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42351-nhd-n%C3%A5r-hjernen-svikter/#findComment-158839 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. februar 2002 Del Skrevet 2. februar 2002 Konsentrasjonsvansker er en av de vanligste symptomer ved depresjon. Jeg oppfatter det som at du ikke lagrer informasjon etterhvert som den kommer. Også ved langvarig stress vet en at konsentrasjon og husk kan reduseres betydelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42351-nhd-n%C3%A5r-hjernen-svikter/#findComment-158936 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåbær Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Konsentrasjonsvansker er en av de vanligste symptomer ved depresjon. Jeg oppfatter det som at du ikke lagrer informasjon etterhvert som den kommer. Også ved langvarig stress vet en at konsentrasjon og husk kan reduseres betydelig. Ja, det er visst det at jeg ikke lagrer infomasjonen når den kommer. Den går bra rett inn i ene øret og ut det andre i samme farten. Er dette typisk depresjons-hukommelse? Jeg snakket en gang med en dame som drev med intigrativ terapi om hukommelsen min, men hun sa det sansynligvis var zoloften som var grunnen til det, for den la lokk på ting. Jeg greidde ikke helt å sluke den versjonen da. Et annet spørsmål mens du likevel er her *s* Det er fire dager siden jeg sist tok medisinen min. Jeg tenkte jeg ville ta noen sparedager... Men den 3 dagen (i går) ble jeg plutselig kvalm og svimmel, og helt bortevekk i blikket mitt (som et narkovrak) Er dette seponeringssymptomer? Hvis jeg fortsetter det samme løpet nå, at jeg ikke tar medisinen min, tror du jeg flere ganger kommer til å få medisin-abstinenser? Eller går ting over etter reaksjonen ved tredagersfaste? Jeg har nemlig lyst til å slutte med medisinen, men allmennlegen min mener at jeg bør fortsette i minst 1 år til (altså 2 år tilsammen) Det er ikke jeg enig med, for jeg tror medisinen lobotomerer hjernen min. Likevel, jeg ser jo at jeg er avhengig av medisinen og at jeg sansynligvis ikke den første tiden kommer til å leve normalt uten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42351-nhd-n%C3%A5r-hjernen-svikter/#findComment-159006 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Ja, det er visst det at jeg ikke lagrer infomasjonen når den kommer. Den går bra rett inn i ene øret og ut det andre i samme farten. Er dette typisk depresjons-hukommelse? Jeg snakket en gang med en dame som drev med intigrativ terapi om hukommelsen min, men hun sa det sansynligvis var zoloften som var grunnen til det, for den la lokk på ting. Jeg greidde ikke helt å sluke den versjonen da. Et annet spørsmål mens du likevel er her *s* Det er fire dager siden jeg sist tok medisinen min. Jeg tenkte jeg ville ta noen sparedager... Men den 3 dagen (i går) ble jeg plutselig kvalm og svimmel, og helt bortevekk i blikket mitt (som et narkovrak) Er dette seponeringssymptomer? Hvis jeg fortsetter det samme løpet nå, at jeg ikke tar medisinen min, tror du jeg flere ganger kommer til å få medisin-abstinenser? Eller går ting over etter reaksjonen ved tredagersfaste? Jeg har nemlig lyst til å slutte med medisinen, men allmennlegen min mener at jeg bør fortsette i minst 1 år til (altså 2 år tilsammen) Det er ikke jeg enig med, for jeg tror medisinen lobotomerer hjernen min. Likevel, jeg ser jo at jeg er avhengig av medisinen og at jeg sansynligvis ikke den første tiden kommer til å leve normalt uten. Det er depresjonen som gir konsentrasjonsvanskene og hukommelsesproblemene. Gi blanke i hun damen som sa dette om Zoloft. Det er rent vås og sludder. Du trenger nok å ta Zoloft så lenge som legen sa. For tidlig slutt øker dramatisk risikoen for tilbakefall. For hvert tilbakefall blir neste episode vanskeligere å behandle. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42351-nhd-n%C3%A5r-hjernen-svikter/#findComment-159007 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.