Gå til innhold

Hvor lenge er det vanlig at en mobiltelefon lever?

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, issomethingwrong skrev:

Jeg prøver å ha mine i to år. Men jeg har en jobb hvor jeg bruker telefon veldig mye, så det blir gjerne til at jeg sliter de ut etter et års tid (og får ny av jobben). Enten i form av at batteriet blir ubrukelig eller i form av at lyden blir dårlig osv. 

Min har også vært sliten etter ett år, men det ble rettet opp på garanti. Synes en dings til 10000-ish bør leve mer enn ett år. 

Fortsetter under...

10 timer siden, cilie skrev:

Min har også vært sliten etter ett år, men det ble rettet opp på garanti. Synes en dings til 10000-ish bør leve mer enn ett år. 

Det er jeg enig i. 

Jeg synes egentlig det er en uting at man skal nærmest presses til å bytte etter et år bare for å ha en kul telefon, og at holdbarheten påvirkes av det. 

Men når jeg sitter i telefon 70-80 timer i måneden tenker jeg kanskje at det ikke er annet å forvente, for mitt vedkommende 😅

På 10/29/2017 den 9.40, emilie321 skrev:

Kjøpte min andre telefon med nett for snart 2 år siden (smarttelefon??) Den første måtte jeg bytte fordi den ikke virket på et aktivitetsarmbånd jeg fikk. Nå begynner batteriet å bli dårligere, må lade flere ganger om dagen. Nå bruker jeg riktignok telefonen mye, men i begynnelsen så ladet jeg den bare en gang om dagen. Det er ikke en dyr telefon, betalte 2200 for den (Samsung)

Hva er forventet levetid på en slik telefon? Og hvor ofte bytter dere mobiltelefon?

Tror folk bytter telefon en til to ganger i året.

Anonymkode: 6c802...60c

1 time siden, Maggie55 skrev:

Jeg tror batterikvaliteten er blitt bedre de seneste fem seg årene så de har litt lenger " levetid" nå.

Mulig det også er blitt rimeligere å få hjelp til å bytte batteri. Dette er mitt personlige inntrykk.

Tror du har rett i at de nyere batteriteknologiene har gitt bedre levetid.

Selve batteribyttet er jo enkelt der du kan gjøre det selv, men koster litt der det er kapslet inn i telefonen (noe de gjør blant annet for at de skal kunne være vanntette).

Gjest Maggie55

Sist jeg prøvde å få byttet batteri i den mobilen jeg da hadde ble det sagt at det var dyrere enn å kjøpe ny. Dermed ble det ny. Det er 3-4 år siden. De foregående har " gått ned" på grunn  av batteriet ikke virket. Jeg har spart på dem alle så jeg har sett utviklingen. Tror det er lurt å lade straks man får signal samtidig tåler batteriene mer nå tror jeg. Jeg tror også jeg ved de foregående telefoner har vært utsatt for hacking. Det kom opp underlige bokser og piler og det virket som batteriet mitt bare " ble tatt ned" for å si det fra en " dummie."En telefon er jo mere enn et batteri. 

Kunne gått flere steder å sjekket priser men det er ofte så veldig mye det aldri blir tid til synes jeg.😊

Annonse

På 29.10.2017 den 9.40, emilie321 skrev:

Kjøpte min andre telefon med nett for snart 2 år siden (smarttelefon??) Den første måtte jeg bytte fordi den ikke virket på et aktivitetsarmbånd jeg fikk. Nå begynner batteriet å bli dårligere, må lade flere ganger om dagen. Nå bruker jeg riktignok telefonen mye, men i begynnelsen så ladet jeg den bare en gang om dagen. Det er ikke en dyr telefon, betalte 2200 for den (Samsung)

Hva er forventet levetid på en slik telefon? Og hvor ofte bytter dere mobiltelefon?

Mener å ha lest at iphone-batterier har en levetid på ca. 500 ladinger? Det er jo ikke mye.

Selv har jeg en LG K-20 (?) til 1500,- som er snart halvannet år gammel, funker som bare det heldigvis og batteriet har god levetid ennå, men jeg ringer svært lite da, bruker den til meldinger, snap og litt sånt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...