Gå til innhold

Hvem ta kontakt etter date....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Mina1 skrev:

1. utseende hennes må være sexy, og tiltrekkende

2. hun må ha sexy rompe

3. hun må ha spretne pupper. 

4. hun må være litt sprø

5. hun må være litt pågående sexuellt

6. hun må være intligent, og hyggelig å prate med, men ikke prate for mye. 

Hærrejemini, og du gidder å forholde deg til slikt? Jeg blir nærmest stum. Makan til idiotliste er det lenge siden jeg har sett, og av alle de fem idiotiske punktene er faktisk siste bisetning i punkt 6 det værste, haha! Ler høyt og gremmes samtidig:D:blink:

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Kayia skrev:

Hærrejemini, og du gidder å forholde deg til slikt? Jeg blir nærmest stum. Makan til idiotliste er det lenge siden jeg har sett, og av alle de fem idiotiske punktene er faktisk siste bisetning i punkt 6 det værste, haha! Ler høyt og gremmes samtidig:D:blink:

Ja, jeg kan undersøke videre.. om dette her var et unntak .. Jeg laget en profil for å høre med folk på kontaktforumer på nettet... mannfolk :D. altså en profil der jeg spør.... anonymt... Men jeg kan forsøke videre å høre med de :D Håper jeg snart får bedre svar hahaha. Var kun en som sa at det var andre ting som tellte. Mens ellers satt alle mennene og sa slike ting som dette her..... Og jeg sa: ja men jeg har hørt damer fortelle at dere ikke er så opptatt av utseende... Svaret ble: utseende er inngangsporten ellers gidder vi ikke bli kjent med henne hos de fleste... huttetu.. Kun en som sa noe annet.. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mina1 skrev:

Ja, jeg kan undersøke videre.. om dette her var et unntak .. Jeg laget en profil for å høre med folk på kontaktforumer på nettet... mannfolk :D. altså en profil der jeg spør.... anonymt... Men jeg kan forsøke videre å høre med de :D Håper jeg snart får bedre svar hahaha

Ikke undersøk mer. Dropp disse mennene. Punktum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kayia skrev:

Ikke undersøk mer. Dropp disse mennene. Punktum. 

Ja tror de hjernevasker meg for slike kommentarer har jeg hørt plenty av ganger før ;) . Jeg er enig om å ikke tenke så mye på utseende men å være seg selv.. Og de som er overfladisk og dumper meg for utseende får bare ha det så godt :) . 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Mina1 skrev:

Okey flott det :) Men nå sjekket jeg opp i dette med menn og utseende. Spurte menn på et forum der det var mange menn som sjekker damer, .. om hva som betydde noe for de når det kom til første-date... Og svaret ble: 

1. utseende hennes må være sexy, og tiltrekkende

2. hun må ha sexy rompe

3. hun må ha spretne pupper. 

4. hun må være litt sprø

5. hun må være litt pågående sexuellt

6. hun må være intligent, og hyggelig å prate med, men ikke prate for mye. 

Jeg bare sa : men spiller utseende en rolle? ja.. de ville ikke ha en dame om hun ikke var tiltrekkende nok. Da ville de si at kjemien ikke stemmer. Og det er jo nettopp det jeg frykter.... altså at jeg ikke er tiltrekkende nok. Men hva om hun eier fine egenskaper som å være intligent og hyggelig da... Nei det hjalp ikke. Hun må være tiltrekkende og fin fikk jeg som svar. Så de kunne ikke si at utseende ikke var viktig på en date. Var en av de første tingene de la merke til sa de.... og utseende var inngangsporten for at de i det hele tatt var interessert i henne utover det... Det er fælt men sant: men det fins også menn som kan si at det er andre ting som teller, men fins en del av de overfladiske og. Det gjelder å finne de som ikke er overfladiske. 

Ingen seriøse på sånne forum. Du må møte folk andre steder. Meld deg inn i en frimerkeklubb eller noe slikt.

Anonymkode: fa45d...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen seriøse på sånne forum. Du må møte folk andre steder. Meld deg inn i en frimerkeklubb eller noe slikt.

Anonymkode: fa45d...8de

Ser slik ut. Jeg tror jeg må tenke nøye over hvor jeg befinner meg. Mulig jeg skulle meldt meg inn på turvenn eller noe sånnt. Kanskje det er mer seriøst på sånne forumer... jeg vet ikke... Det beste er å møte menn som venner.. alt begynner med vennskap... Fins jo singelklubber osv og...  turgrupper osv...  Jeg tror det er litt blanding på tinder, og at det er en del useriøse menn som leker seg der inne siden de er singel i årevis og online hele tiden... og de skriver som om de er veldig opptatt av utseende. Det er vel derfor jeg har lagt min tro på at de er. Men jeg tror det fins unntak imellom :) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble litt nysgjerrig siden vi har skrevet her om dette med utseende, personlighet og dette med menn... Og tok å ble grepet av nysgjerrigheten om de datene jeg har hatt. Søkte opp han siste på Facebook og han har jo dame...... Og det virker som om de har vært sammen i flere år utifra Facebook .... :o.... 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mina1 skrev:

Okey flott det :) Men nå sjekket jeg opp i dette med menn og utseende. Spurte menn på et forum der det var mange menn som sjekker damer, .. om hva som betydde noe for de når det kom til første-date... Og svaret ble: 

1. utseende hennes må være sexy, og tiltrekkende

2. hun må ha sexy rompe

3. hun må ha spretne pupper. 

4. hun må være litt sprø

5. hun må være litt pågående sexuellt

6. hun må være intligent, og hyggelig å prate med, men ikke prate for mye. 

Disse var sikkert fotomodeller selv og kunne velge på øverste hylle og svømte i damer som ville ha dem? Ikke det? Kanskje de bare satt og fantaserte, sannsynligvis hadde de ikke en sjans hos drømmedama si, de var nok bare mannen i gata som satt og drømte og var litt fjortis for en liten stund. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
6 timer siden, Mina1 skrev:

 

1. utseende hennes må være sexy, og tiltrekkende

2. hun må ha sexy rompe

3. hun må ha spretne pupper. 

4. hun må være litt sprø

5. hun må være litt pågående sexuellt

6. hun må være intligent, og hyggelig å prate med, men ikke prate for mye. 

 

Som du spør får du svar. Det er lov å drømme.

Jeg husker en tråd her på DOL om hva folk ble tent av. DOL-damene kom med lister lange som vonde år, med alle gode egenskaper de mener en mann skal ha.

Kayia og mange andre vil at menn skal ha mørkt hår. Håper ikke Martin Ødegaard og Nikolaj Coster-Waldau leser det leser det og blir lei seg...for faktisk tror jeg de også kan klare å få seg dame. Tjukke og tynne, høye og lave med rødt, hvitt grått, brunt og svart hår får seg dame.

Seriøst så har folk idealbilder i hodet sitt, men i virkeligheten er nok de fleste langt mer fleksible i hva de faller for.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mina1 skrev:

1. utseende hennes må være sexy, og tiltrekkende

2. hun må ha sexy rompe

3. hun må ha spretne pupper. 

4. hun må være litt sprø

5. hun må være litt pågående sexuellt

6. hun må være intligent, og hyggelig å prate med, men ikke prate for mye. 

Jeg for min del vil ikke være sammen med noen som overhodet ikke kan stave. 

Mannen min er ikke akademiker, men han er nok langt mer "intligent" enn de du har fått svar fra.

Det der er idealer for tenåringer.  Jeg siterer "Drømmedame" igjen": "En kom-å-se-på-meg-dame som ikke trenger å si no'"
Sikt litt høyere. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, laban skrev:

Det der er idealer for tenåringer.  Jeg siterer "Drømmedame" igjen": "En kom-å-se-på-meg-dame som ikke trenger å si no'"
Sikt litt høyere. 

På kornet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lillemus skrev:

Disse var sikkert fotomodeller selv og kunne velge på øverste hylle og svømte i damer som ville ha dem? Ikke det? Kanskje de bare satt og fantaserte, sannsynligvis hadde de ikke en sjans hos drømmedama si, de var nok bare mannen i gata som satt og drømte og var litt fjortis for en liten stund. :) 

Jeg skal forsøke å begynne å tenke det som om menn ikke er opptatt av utseende. Men jeg har alltid følt meg gransket opp og ned på date. Jeg er ikke en som står foran speilet og pynter meg faktisk. Sminker meg ikke heller. Og ofte børster jeg ikke håret engang. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som har drevet med nettdating i perioder over flere år, og hun har vist meg litt av opplegget. Det er klart at når en scroller over de som en har match med, så vil en jo legge merke til utseende, i tillegg til det han/hun skriver om seg selv. De fleste som er over 25 år i alle fall vil jo ha erfart at i et forhold så er det mye mer enn det ytre som teller, og de vil da gå videre og lese hva de enkelte har skrevet. Og så ut fra det (kombinasjonen av skriftlig presentasjon og bilde), så velger en hvem en vil kontakte eller svare på hvis en allerede har fått forespørsler. Jeg tenker sånn at utseende er en bit av en sirkel som beskriver hele mennesket, det er jo med på personligheten på en måte, men dersom en forkaster en person bare pga utseendet er en ekstremt overfladisk.

Nå har ikke jeg vært med på noen dating i hele mitt liv da.... men jeg tenker at dersom en i forkant har klart å sile bort de som kun er ute etter sex (gjennom å presisere at en er ute etter et forhold og ikke ONS, og brukt litt tid på chatting for å bli kjent med personen), så vil vel de fleste som har opplevd litt i livet, være interessert i personen, og ikke utseendet.

Nei, nå gjentar jeg meg selv her. Jeg tror ikke jeg klarer å sette meg inn i hvordan du tenker. Jeg tror det beste er om du engasjerer deg i en forening (turlag eller løpegruppe eller noe sånt), og blir kjent med folk på en normal måte. Tror ikke nettdating er noe for deg. Beklager. Dette ble lite strukturert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, Gargamel skrev:

Som du spør får du svar. Det er lov å drømme.

Jeg husker en tråd her på DOL om hva folk ble tent av. DOL-damene kom med lister lange som vonde år, med alle gode egenskaper de mener en mann skal ha.

Kayia og mange andre vil at menn skal ha mørkt hår. Håper ikke Martin Ødegaard og Nikolaj Coster-Waldau leser det leser det og blir lei seg...for faktisk tror jeg de også kan klare å få seg dame. Tjukke og tynne, høye og lave med rødt, hvitt grått, brunt og svart hår får seg dame.

Seriøst så har folk idealbilder i hodet sitt, men i virkeligheten er nok de fleste langt mer fleksible i hva de faller for.

 

Hadde jeg bare hatt en annen tro på at menn som jeg møtte på førstedate ikke var opptatt av utseende. Skal forsøke å legge meg en tro på det. 

Men det med dating er ikke lett. Jeg tenker spesielt på at jeg er nervøs på første date og ja også blir jeg redd for å ikke bli likt... Og jeg beskytter meg veldig for det å være pågående på første date. Jeg prater bare vanlige ting og kanskje jeg kan virke kjedelig da. ... Men det som er kjipt med førstedate er at alt skal avgjøres innen én kort time eller to. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg har ei venninne som har drevet med nettdating i perioder over flere år, og hun har vist meg litt av opplegget. Det er klart at når en scroller over de som en har match med, så vil en jo legge merke til utseende, i tillegg til det han/hun skriver om seg selv. De fleste som er over 25 år i alle fall vil jo ha erfart at i et forhold så er det mye mer enn det ytre som teller, og de vil da gå videre og lese hva de enkelte har skrevet. Og så ut fra det (kombinasjonen av skriftlig presentasjon og bilde), så velger en hvem en vil kontakte eller svare på hvis en allerede har fått forespørsler. Jeg tenker sånn at utseende er en bit av en sirkel som beskriver hele mennesket, det er jo med på personligheten på en måte, men dersom en forkaster en person bare pga utseendet er en ekstremt overfladisk.

Nå har ikke jeg vært med på noen dating i hele mitt liv da.... men jeg tenker at dersom en i forkant har klart å sile bort de som kun er ute etter sex (gjennom å presisere at en er ute etter et forhold og ikke ONS, og brukt litt tid på chatting for å bli kjent med personen), så vil vel de fleste som har opplevd litt i livet, være interessert i personen, og ikke utseendet.

Nei, nå gjentar jeg meg selv her. Jeg tror ikke jeg klarer å sette meg inn i hvordan du tenker. Jeg tror det beste er om du engasjerer deg i en forening (turlag eller løpegruppe eller noe sånt), og blir kjent med folk på en normal måte. Tror ikke nettdating er noe for deg. Beklager. Dette ble lite strukturert.

Det som jeg blir stresset er at man skal finne ut av alt på en time. Foreks begynner det en ny kollega på jobben min så vet jeg sjelden om vi har kjemi første timen. Man lærer de å kjenne etter en tid sammen men ikke på så kort tidspunkt. Derfor har jeg litt problemer å forstå dette med nettdating :)

Nettdating er ikke noe enkelt synes jeg. Men det virker jo som om alle andre synes det er lett..

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mina1 skrev:

Det som jeg blir stresset er at man skal finne ut av alt på en time. Foreks begynner det en ny kollega på jobben min så vet jeg sjelden om vi har kjemi første timen. Man lærer de å kjenne etter en tid sammen men ikke på så kort tidspunkt. Derfor har jeg litt problemer å forstå dette med nettdating :)

Men det er det jeg ikke skjønner med både deg og denne venninna mi. Når dere har funnet ut at nettdating ikke funker for dere, kan dere ikke gjøre aktivt forsøk for å finne en mann på vanlig vis da? Bli med i kor eller turgruppe eller frimerkeklubb :D ? Om det så tar ett år eller to med å finne denne mannen, så er det vel verdt det, hvis det blir mannen i ditt liv? Du har jo ikke noe press på alderen for å bli gravid - slapp av og nyt livet, og når du utstråler trygghet på deg selv og positivtet rundt deg selv, og vet hva du ønsker av et forhold, er jeg sikker på at du finner en mann.

Men først av alt har du så mye å jobbe med når det gjelder egen psyke (jfr andre tråder her), at du bør konsentrere deg om det. Nettdating fyller jo hele hodet ditt og dagene dine med grubling. Den tida og de kreftene burde du heller bruke på å jobbe deg gjennom de andre tingene i livet ditt. Har du fått legetime forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg skal forsøke å begynne å tenke det som om menn ikke er opptatt av utseende. 

Jeg synes du skal begynne å tenke mindre på hva menn er opptatt av og mer på hva du selv ønsker og trenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, påskelilje skrev:

Men det er det jeg ikke skjønner med både deg og denne venninna mi. Når dere har funnet ut at nettdating ikke funker for dere, kan dere ikke gjøre aktivt forsøk for å finne en mann på vanlig vis da? Bli med i kor eller turgruppe eller frimerkeklubb :D ? Om det så tar ett år eller to med å finne denne mannen, så er det vel verdt det, hvis det blir mannen i ditt liv? Du har jo ikke noe press på alderen for å bli gravid - slapp av og nyt livet, og når du utstråler trygghet på deg selv og positivtet rundt deg selv, og vet hva du ønsker av et forhold, er jeg sikker på at du finner en mann.

Men først av alt har du så mye å jobbe med når det gjelder egen psyke (jfr andre tråder her), at du bør konsentrere deg om det. Nettdating fyller jo hele hodet ditt og dagene dine med grubling. Den tida og de kreftene burde du heller bruke på å jobbe deg gjennom de andre tingene i livet ditt. Har du fått legetime forresten?

Jeg får ikke kontakt med menn andre steder. Jeg er sjenert og jeg er ikke typen som kommer i kontakt med menn andre steder. Det er derfor jeg er på nettdating. ;). Kommer til å gå singel for alltid om jeg ikke er på nettdating iallefall. Jeg er ikke en person som prater med alle mulige eller har lett å komme i kontakt med noen. Skjer det så er det 1 gang hvert 20 år.... hvis jeg er heldig hehe 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg synes du skal begynne å tenke mindre på hva menn er opptatt av og mer på hva du selv ønsker og trenger. 

Det gjør jeg. Jeg er opptatt av mine egne ønsker og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Jeg får ikke kontakt med menn andre steder. Jeg er sjenert og jeg er ikke typen som kommer i kontakt med menn andre steder. Det er derfor jeg er på nettdating. ;)

Hva gjør du på fritida da? Du må jo gjøre noe aktivt for å bli kjent med menn. Nå har du prøvd nettdating i snart to år, uten at det har funket. Tid for å prøve noe nytt. Det er jo så mye spennende en kan være med i! Jeg skulle ønske døgnet hadde flere timer... Min lidenskap er jo korsang, ikke sikkert det er noe for deg, men det er i alle fall veldig sosialt, hvis du ønsker å være sosial. Meld deg på språkkurs eller turlag eller strikkeklubb (kanskje ikke så mange menn der...!) eller noe annet. 

Jeg har ei annen venninne som i mange år regnet med at hun skulle få seg en mann til slutt, men hun gjore absolutt INGENTING selv for å bli kjent med noen. Hun trodde nesten seriøst at han skulle dette ned på verandaen hennes av seg selv. Nå er hun snart 50 og har aldri hatt kjæreste, og jeg tror hun forblir alene. For ti-15 år siden oppmuntret vi venninner henne veldig til å bli med i foreninger og lag der hun kunne bli kjent med noen, men hun orket ikke, var sliten etter jobb, så det ble aldri noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...