Gå til innhold

Klar for nabounger - hvor mye godteri kjøper du inn?

Anbefalte innlegg

Hvert år vakler jeg litt mellom å tenke at det ikke er noe poeng å ha bra utvalg av godteri når nabolagets unger kommer på Halloween, men så møter jeg en eller annen 7-åring som forklarer at Halloween er den aller beste dagen i hele året. Nå møtte jeg en sånn unge igjen, og attpåtil en som må gå Halloween alene til noen i dag fordi han skal opereres i morgen. Så nå har jeg vært og handlet 2,5 kg smågodt. Og liker for øyeblikket Europris som ikke lar seg disiplinere til å ikke selge smågodt billig...

Hvordan er det med dere andre, kjøper dere godterier til Halloween?

Fortsetter under...

4 minutter siden, frosken skrev:

Hvert år vakler jeg litt mellom å tenke at det ikke er noe poeng å ha bra utvalg av godteri når nabolagets unger kommer på Halloween, men så møter jeg en eller annen 7-åring som forklarer at Halloween er den aller beste dagen i hele året. Nå møtte jeg en sånn unge igjen, og attpåtil en som må gå Halloween alene til noen i dag fordi han skal opereres i morgen. Så nå har jeg vært og handlet 2,5 kg smågodt. Og liker for øyeblikket Europris som ikke lar seg disiplinere til å ikke selge smågodt billig...

Her kommer det ingen, ikke på nyttårsaften heller. 

5 minutter siden, frosken skrev:

Det gjør vi, men i helt andre mengder. Handlet vel for 80 kr på Nille.

Jeg kjøper innpakket godteri. Nille har diverse pakninger med mye småtteri. Tror jeg plukket ut tre store poser på lørdag.

Det kommer alltid mange til oss, men det er vanskelig å vite - jeg har bommet "begge veier" i årenes løp.

29 minutter siden, stjernestøv skrev:

Her kommer det ingen, ikke på nyttårsaften heller. 

Nå vet jeg ikke om du bor grisgrendt til, men hos meg så kommer de dersom jeg tenner lykter i innkjørselen.

Og det gjør jeg selvfølgelig. Har kjøpt stoooor pose med småpakker med godteri. Tror jeg må ut å kjøpe mer, kjipt å gå tom.

Synes det er koselig, og så blir de så glade om du lar deg "skremme" litt og skryter av kostymene deres. Usedvanlig høflige og takknemlige er de og.

Annonse

38 minutter siden, Xtra skrev:

Det gjør vi, men i helt andre mengder. Handlet vel for 80 kr på Nille.

Men så har vel ikke du en nabo på 7 som skal opereres i morgen?!? Han trenger MYE godteri som han kan spare til han er frisk, tror jeg;-)

5 minutter siden, Caprioli skrev:

Nå vet jeg ikke om du bor grisgrendt til, men hos meg så kommer de dersom jeg tenner lykter i innkjørselen.

Og det gjør jeg selvfølgelig. Har kjøpt stoooor pose med småpakker med godteri. Tror jeg må ut å kjøpe mer, kjipt å gå tom.

Synes det er koselig, og så blir de så glade om du lar deg "skremme" litt og skryter av kostymene deres. Usedvanlig høflige og takknemlige er de og.

Nei bor midt i en liten by,det er vel ikke så mange unger rundt her nå. Husker vi gikk potlaskatt/julebukk når vi var små, gikk med store poser og gikk lenge. Fikk masse snadder og noen innskrumpede frukter ;) Har kjøpt inn snop til nyttårsaften men har sluttet, det kommer jo ingen lenger. 

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei bor midt i en liten by,det er vel ikke så mange unger rundt her nå. Husker vi gikk potlaskatt/julebukk når vi var små, gikk med store poser og gikk lenge. Fikk masse snadder og noen innskrumpede frukter ;) Har kjøpt inn snop til nyttårsaften men har sluttet, det kommer jo ingen lenger. 

Nei, det med julebukk har virkelig dødd ut. Pleide jo være grunn god nok til å lære seg et lite repertoar av julesanger.

Du får få ut noen lykter og/eller pynt i morgen. De selger sånt billig på nille/rusta/europris/... Billig godis har de og.

Så får du nok noen spente unger på døren skal du se :)

PS: Mulig det er bare jeg som synes det er like gøy som barna :P

Endret av Caprioli
3 minutter siden, Caprioli skrev:

Nei, det med julebukk har virkelig dødd ut. Pleide jo være grunn god nok til å lære seg et lite repertoar av julesanger.

Du får få ut noen lykter og/eller pynt i morgen. De selger sånt billig på nille/rusta/europris/... Billig godis har de og.

Så får du nok noen spente unger på døren skal du se :)

PS: Mulig det er bare jeg som synes det er like gøy som barna :P

Syns det var koselig å kle ut ungene da de var små, og de syns det var gøy. Nei tror ikke det kommer noen her selv om jeg setter ut lykter, dødt nabolag hehe :D 

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Syns det var koselig å kle ut ungene da de var små, og de syns det var gøy. Nei tror ikke det kommer noen her selv om jeg setter ut lykter, dødt nabolag hehe :D 

Kan vi inngå veddemål om det kommer noen dersom du setter ut lykter? :rolleyes:

Annonse

Jeg kjøper gjerne godteri og er positiv mot ungene som kommer. Som voksen ønsker jeg å alltid være imøtekommende mot barn uansett hva jeg måtte mene om denne tradisjonen. Har opplevd at godteriet har tatt slutt. Da ble hele huset " nedgriset" av knuste egg. Det var ikke så hyggelig. 

Anonymkode: 653b8...ddb

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøper gjerne godteri og er positiv mot ungene som kommer. Som voksen ønsker jeg å alltid være imøtekommende mot barn uansett hva jeg måtte mene om denne tradisjonen. Har opplevd at godteriet har tatt slutt. Da ble hele huset " nedgriset" av knuste egg. Det var ikke så hyggelig. 

Anonymkode: 653b8...ddb

Så du presses til å gi godteri...

Anonymkode: ea7b6...bb0

3 timer siden, frosken skrev:

2,5 KILO?? Hehe! Superbra :D Stakkars han lille som skal opereres i morgen. Enig i at han trenger masse godteri. Kanskje 2 av de 2,5 kiloene du har kjøpt. 

42 minutter siden, ColaZero skrev:

2,5 KILO?? Hehe! Superbra :D Stakkars han lille som skal opereres i morgen. Enig i at han trenger masse godteri. Kanskje 2 av de 2,5 kiloene du har kjøpt. 

Han og søsteren tok med seg over 1 kg i alle fall;-) 

4 timer siden, frosken skrev:

Som vanlig er jeg sur og sær og har ikke kjøpt noe. :) Koselig av deg å kjøpe litt ekstra til 7-åringen da, om jeg hadde en slik nabo så hadde jeg også handlet litt, det skal jeg innrømme. :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...