Gå til innhold

Tar mastergullkort 6000 kroner i gebyrer om man overtrekker kortet?

Anbefalte innlegg

Jeg har et masterkort som jeg tok ut 6000 kroner. Det var på et beløp på rundt 6100 kroner igjen på det. Jeg tenkte at da gikk det i 0... men plutselig så står -6000 kroner på kontoen.... Dvs ... dersom jeg uheldigvis klarte å overtrekke kontoen, vil jeg da få et gebyr på 6000 kroner? 

Sjokket.... 

Anonymkode: 59ce6...059

Fortsetter under...

1 time siden, Caprioli skrev:

Det høres mer ut som du har tatt ut 6000 i kreditt på kortet, og dermed skylder kortutstederen 6000 kroner.

Jeg tok ut 6000 kroner i kreditt, men skylder de 10 000 kroner. Altså jeg hadde 10 000 kroner stående på kontoen å ta av. Hadde brukt 4000 av de. Og hadde 6000 igjen. Pga noe som skjedde...så måtte jeg ta ut restrerende beløpet : 6000.  Kontoen sto på pluss 6100 men istedet for at det sto at jeg hadde 0 kroner igjen å låne av de 10 000,  så sto det -6000. Forsto ingenting... .. 

1 time siden, Caprioli skrev:

Det høres mer ut som du har tatt ut 6000 i kreditt på kortet, og dermed skylder kortutstederen 6000 kroner.

Altså først sto det pluss 10 000. Det er beløpet jeg kan låne. Lånte 4000 kroner pga en forsinkelse i lønnen... , og da sto det pluss 6000. Men pga en situasjon å måtte jeg låne restrerende 6000, og da sto det ikke 0 igjen å låne av , men - 6000 og noe? Hadde forventet det ville stått 0 ... 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Altså først sto det pluss 10 000. Det er beløpet jeg kan låne. Lånte 4000 kroner pga en forsinkelse i lønnen... , og da sto det pluss 6000. Men pga en situasjon å måtte jeg låne restrerende 6000, og da sto det ikke 0 igjen å låne av , men - 6000 og noe? Hadde forventet det ville stått 0 ... 

Ring banken å hør. Vet at det er veldig dyrt å ta ut kontanter. Tror jeg må betale 100 i gebyr for hver 1000 jeg tar ut i kontanter (derfor tar jeg aldri ut kontanter på kredittkortet). Så at det er dyrt å overtrekke kredittkortet tror jeg nok.

5 minutter siden, emilie321 skrev:

Ring banken å hør. Vet at det er veldig dyrt å ta ut kontanter. Tror jeg må betale 100 i gebyr for hver 1000 jeg tar ut i kontanter (derfor tar jeg aldri ut kontanter på kredittkortet). Så at det er dyrt å overtrekke kredittkortet tror jeg nok.

Men at de tar 6000 kroner for det er jo litt drøyt..... når jeg tok ut 6000, og mulig har overtrukket det med noen kroner. Skal høre med banken.. Dette var litt sjokkerende, men det kan også være noe feil med nettbanken. Står ikke speifisert noe om trekkene ennå.... 

Annonse

9 minutter siden, emilie321 skrev:

altså å ta ut 6000 kroner kan ha kostet meg 12 000 kroner.. det er jo litt rart men jeg skal følge med, og sjekke ut i det når tallene kommer. Det kan være noe feil i nettbanken :) 

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men at de tar 6000 kroner for det er jo litt drøyt..... når jeg tok ut 6000, og mulig har overtrukket det med noen kroner. Skal høre med banken.. Dette var litt sjokkerende, men det kan også være noe feil med nettbanken. Står ikke speifisert noe om trekkene ennå.... 

Selvfølgelig tar de ikke 6000 for det. Ring (evt. chat med)  banken, så finner du nok ut av det.

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et masterkort som jeg tok ut 6000 kroner. Det var på et beløp på rundt 6100 kroner igjen på det. Jeg tenkte at da gikk det i 0... men plutselig så står -6000 kroner på kontoen.... Dvs ... dersom jeg uheldigvis klarte å overtrekke kontoen, vil jeg da få et gebyr på 6000 kroner? 

Sjokket.... 

Mulig beløpet har blitt reservert dobbelt ved en feil. Det hender systemet henger seg opp og tuller litt. Da ordnerer det seg i løpet av et par dager.

Anonymkode: c9184...d82

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mulig beløpet har blitt reservert dobbelt ved en feil. Det hender systemet henger seg opp og tuller litt. Da ordnerer det seg i løpet av et par dager.

Anonymkode: c9184...d82

Det kan godt være.. jeg har nå gått over kontoutskriftet , og da ser jeg at det er forløbig bare trukket 4000 av kortet, og det beløpet som jeg satt over på de restrerende 6000 er ikke trukket ennå, men at beløpet står på -6000 likevel, så dette må være en feil.. mulig en slags reservasjon. Jeg skal sjekke opp i det. For det er rart at jeg skal betale dobbelt opp fordi jeg overtrakk kortet.. altså 12 000 for et beløp på 6000. 

Det ordner seg sikkert. Slik er det når alt går galt på en gang. Noe alt gjorde i dag ;) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...