Gå til innhold

Blir flere rammet av " arbeidsnarkomani" nå enn før?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Av og til føles det som om hele verden består av oppjagede  mennesker med søvnproblemer. Er blitt sånn mye selv. Angstplager og drømmer. Det er der medisiner gjør den største forskjellen synes jeg. Riktige eller ikke.😊

Anonymkode: 75b82...22b

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av og til føles det som om hele verden består av oppjagede  mennesker med søvnproblemer. Er blitt sånn mye selv. Angstplager og drømmer. Det er der medisiner gjør den største forskjellen synes jeg. Riktige eller ikke.😊

Det er fordi folk sitter med mobilene sine på nettet nesten hele døgnet.

Anonymkode: 086d7...1f4

Jeg tror det er mere enn det. Enkelte har kanskje ikke så mange andre læringskilder eller muligheter og det er jo kjempefokus på å bli bedre og lære mer og alle fremhever jo alt digitalt som det suverent beste. Ikke rart at folk dras den veien.

Når jeg tenker tilbake så holdt ikke vi et sånt tempo i alt. Det var sjelden at folk jaget fra en jobb til en annen selv om selv ved deltid.

Jeg  synes ikke det virker mye bra Selvfølgelig er vi forskjellige og det en ikke klarer det klarer en annen men på meg virker det bare sykt og vanskelig å forstå.

Problemet er nok sammensatt, med faktorer som teknologi, økte produktivitetskrav og forventninger vi bygger til oss selv basert på alle mulighetene vi har. Vi har nok på mange måter laget oss en livsstil som ikke er tilpasset kroppen vi bor i.

Jeg frykter en epidemi av helseplager knyttet til livsstilen vår.

Samtidig debatterer man flere ting ( pensjon barnetrygd kontantstøtte borgerlønn osv)hvor et nøkkelord synes å være det "å planlegge livsfaser "og hva som er individets ansvar og hva som er samfunnets  ansvar og det å sette for høye krav eller tro på at alt vil slutte å fungere.

Tema hvor de forskjellige partiene tenker forskjellig  eller opp gjennom tidende har gitt forskjellige signaler og hvor man kommer nærmere noe viktig føler jeg.

Når man ser tilbake til tidligere historie er jo nettopp dette ingredienser på store løft og reformer og ny læring for " fellesskapet"

Uasett synes jeg det gjør mediebildet mer oppklarende man ser puslebildene litt klarere liksom og ikke så skremmende.

Men det blir jo politikk igjen.

Annonse

Det er kanskje bare " høstjakta" på Stortinget ( uttrykk ofte brukt i media på åttitall tror jeg)som har begynt som setter " spor"i en søvnig og medisintung hjerne eller ønsketenkning. Krig skaper jo aldri fred.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...