Gå til innhold

Etternavn og skilsmisse og ny partner & sånn

Anbefalte innlegg

Jeg tok mannens etternavn da vi giftet oss, mest fordi det var forventet. Så fort jeg ble separert skiftet jeg tilbake til mitt pikenavn. Da datteren ble myndig, tok hun også mitt pikenavn.

Jeg kunne aldri ha beholdt eksmannen etternavn, uansett om skilsmissen var snill eller ikke. Men forstår de som av hensyn til barn e.l beholder eksen etternavn.

Fortsetter under...

1 time siden, Babette skrev:

Jeg er også blant de som aldri kunne tenke meg å skifte etternavn, uansett om jeg var født Dasslokkstuen og giftet meg med baron von Gyldenstjerne.

Jeg vet også om et tilfelle av eksempel 1, som jeg ofte har undret meg over.

Det jeg derimot kan forstå, er når det gjelder kjente artister  a la Inger Lise Rypdal, som har et navn som er etablert som merkevare.

Så har vi et morsomt tilfelle med Pia Haraldsen, som egentlig ikke heter verken Pia eller Haraldsen, men bruker etternavnet til en tidligere ektefelle av moren, om jeg ikke husker feil.

Ja helt enig vedr Rypdal. 

Og komisk med Pia H, ja! Hahaha!! Det er jaggu sært. 

13 timer siden, Gargamel skrev:

Hva er skilsmisseraten på dol? 90% Farlig sted å være kanskje. 

Hmmmm ..... det er mange skilte her ja, og mange av dem igjen har etablert seg på nytt med samboer/ektefelle.

Men så er vi noen da, som kom oss over den store kneika, og fortsetter samlivet, forhåpentligvis på en bedre måte enn før!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...