Gå til innhold

Er det noe galt med kvinnfolket? Må de undertrykkes?

Bør kvinnfolket understrykkes?  

17 stemmer

1. 1. Bør kvinnfolket undertrykkes (les ikke få like rettigheter som menn)

• Ja
      7
    • Nei
      6
    • Vet ikke
      4

Anbefalte innlegg

Har vært i et langt forhold hvor jeg blant annet ikke fikk gå alene ut på kvelden (norsk mann) og hvor barnet ønsket at foreldrene skulle skille seg. Så likestilt har jeg aldri vært en mann. Vet heller ikke hvor sunt dette var for barnet..

Fortsetter under...

Worrisome Plenty

Likestilling er naturlig. Kvinner er nok smartere enn menn. I alle fall like smarte. Det er dog likevel en forskjell på menn og kvinner. Ja jeg har også merket att kvinner flest vil ha status menn. En annen ting er det att kvinner er mer positive til innvandring, det tror jeg delvis skyldes att muslimske menn er seksuelt og romantisk tilgjengelige for norske kvinner. Mens muslimske kvinner og norske menn er strengt forbudt i følge den diskriminerende og bakstreverske religionen Islam.

Endret av Worrysome plenty
1 minute ago, Worrysome plenty said:

Likestilling er naturlig. Kvinner er nok smartere enn menn. I alle fall like smarte. Det er dog likevel en forskjell på menn og kvinner. Ja jeg har også merket att kvinner flest vil ha status menn. En annen ting er det att kvinner er mer positive til innvandring, det tror jeg skyldes att muslimske menn er seksuelt tilgjengelige for norske kvinner. Mens muslimske kvinner og norske menn er strengt forbudt i følge den diskriminerende og bakstreverske religionen Islam.

Tror nok ikke kjønn har mye å si mtp intelligens, men kan ha mer å si mht hvordan man bruker den/ikke bruker den.

Anonymkode: 09efa...961

Annonse

Jeg blir nesten " målløs" når jeg leser dette. Lurer på hva trådstarter har opplevd siden han kan ha slike meninger ?. Det er så lett å finne noen å legge skylden på når man føler seg " liten" og avvist. Man blir litt "større" og mektigere da ( tror man). Ingen kan eie eller manipulere et annet menneske. Tror både menn og kvinner er produkt av det samfunnet man vokser opp i. Tror det er like mye press og forventninger til kvinner om hvordan de skal være som det er på menn. Og ikke noe lett for noen av partene å skulle leve opp til alt. Ja kanskje det er på tide å heie på mannen og sette pris på han og la han bli mer tydelig i familielivet . Men det er utrolig barnslig å tro at man skal heie frem mannen ved å trykke ned kvinnen. Det er faktisk plass til begge. Jeg har dessuten mest gode erfaringer med menn. God og omsorgsfull far, brødre som forsvarte meg i skolegården og er trofaste venner, en kjærlig og respektfullt mann osv . Ingenting er bedre enn en mann som elsker kvinner og tar ansvar på,en god måte. 

Anonymkode: 5816a...0ab

Gjest Gargamel
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

30% mener at "kvinnen bør undertrykkes." Hele 3 personer som mener dette. Og 20% som ikke vet om "kvinnen bør undertrykkes." :blink: 

Anonymkode: 09efa...961

Det er vel duket for et kompromiss her. Litt undertrykking, men ikke for mye?

Så denne videon lenket på KVINNEGUIDEN av alle steder  :P , syntes den hadde gode poenger

Samfunnet vil ihvertfall kollapse med denne femiismen, men nøyaktig hva det nye samfunnet vil se ut som vet jeg ikke, det blir ikke det samfunnet vi er så glade i ihvertfall det er sikkert og visst

Allah Ahkbar :ph34r:

Anonymkode: d018e...3c6

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så denne videon lenket på KVINNEGUIDEN av alle steder  :P , syntes den hadde gode poenger

Samfunnet vil ihvertfall kollapse med denne femiismen, men nøyaktig hva det nye samfunnet vil se ut som vet jeg ikke, det blir ikke det samfunnet vi er så glade i ihvertfall det er sikkert og visst

Allah Ahkbar :ph34r:

Men muslimer vil i hvertfall ha gammeldags kjønnsrollemønster? :wacko:

Anonymkode: ad3ba...1eb

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men muslimer vil i hvertfall ha gammeldags kjønnsrollemønster? :wacko:

Ja, så da er alt bra, ingenting å bekymre seg for, men det er kanskje andre aspekter ved vestlige samfunn som har fungert bra som det kunne vært lurt å beholde? Jeg bare spør jeg har ingen fasit. 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, så da er alt bra, ingenting å bekymre seg for, men det er kanskje andre aspekter ved vestlige samfunn som har fungert bra som det kunne vært lurt å beholde? Jeg bare spør jeg har ingen fasit. 

Det aller viktigste er å holde religion utenfor politikk og sammfunsstyring.

Annonse

Hvem er du som mener ar du har rett til å undertrykke et annet menneske bare fordi du ikke har fantasi og ressurser nok til å skape et bedre samfunn selv. Jeg er så glad for at jeg ikke har en mann om undertrykker meg og at jeg tror på en Gud som er for kvinner. Når vi samarbeider i gjensidig respekt og kjærlighet trenger man ikke slike maktmidler. 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er du som mener ar du har rett til å undertrykke et annet menneske bare fordi du ikke har fantasi og ressurser nok til å skape et bedre samfunn selv. Jeg er så glad for at jeg ikke har en mann om undertrykker meg og at jeg tror på en Gud som er for kvinner. Når vi samarbeider i gjensidig respekt og kjærlighet trenger man ikke slike maktmidler. 

Jeg er ikke for undertrykking av noen, prøver bare å rette fokus på noen utfordringer vi har med vårt flotte samfunn, som skaper problemer fremover vi må tenke på løsninger for å løse, ja det kan hende det finnes andre løsninger enn å "undertrykke kvinnfolk", det var sagt litt på spissen sant.... :) Har du gode løsninger (gjerne uten å undertrykke kvinnfolket) på utfordringene vi står ovenfor, så kom med dem, bidra, ikke bare gjør som enkelte å kall meg for "taper mann" eller andre ukvemsord, det hjelper ingenting for samfunnet vårt. Du kan forøvrig flytte til andre kulturer i midtøsten, og se hva kjærligheten for din gud vil føre til, vi steiner ikke deg om du tror på feil gud her, og det er BRA, det er mye BRA med vårt samfunn, vi må prøve å bevare det, og det gjør vi ikke idag, samfunnet er på vei mot kollaps, det er ikke til fordel for noen av oss, deg som religiøs, meg som "taper mann" kvinner "vinner menn" eller noen andre, alle taper, så vi må bruke den unike posisjonen vi er i til å finne gode løsninger for fremtiden

Med det takker jeg for meg (igjen), og ønsker dere Lykke til :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...