Gå til innhold

Hvorfor grynter hunder mens de lukter etter spor?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fordi nesa lager sånn lyd når de bruker den skikkelig. Mine grynter ikke så mye når de går spor, men når vi trener spesialsøk og de er veldig gira på søket, hører man veldig godt at nesa jobber. Ikke akkurat grynting, klarer ikke helt forklare lyden. Så er det jo noen raser som grynter litt mer enn andre også. Dette ble visst ikke akkurat et veldig godt svar merker jeg. Jeg vet ikke akkurat hvorfor det blir sånn lyd, men den kommer ofte når nesa jobber veldig intenst. Vil tro det er noe med anatomien som gjør at det blir sånn lyd når de trekker lukta raskt inn i nesa.

Jeg vet ikke. Det kan være noe som utløses av lukter. Men er det en " godfølelse" fra hundens side. Kan være noe dypt nedarvet.

Det er veldig mye som burde vært boret ordentlig i av forskningen. Men de rekker vel heller ikke over alt.

Anonymkode: 744e8...0ca

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...