Gjest Mina1 Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 (endret) Jeg er overhodet ikke flink til å holde system i leiligheten. Jo jeg vet hvor det meste er, men ting ligger slengt her og der. Jeg har vært veldig sliten pga angst, livssituasjon anngående økonomi, kjærlighets-depresjoner osv. Men nå har jeg funnet ut at jeg må gjøre endringer i tilværelsen, så jeg satte i gang å ryddet. Noe jeg normalt ikke gidder å ta meg særlig tid til. Har montert fra hveandre flere møbler osv som sto i veien, og som trengte en utskifting. Hvordan få det koselig i en leilighet. Jeg leier og jeg vet jo ikke hvor lenge jeg bor her. Derfor vil jeg ikke invistere for mye penger i møbler osv. Men synes faktisk nå at det gjør sin fryd med forandringer i leiligheten. Et nytt kapittel med litt nytt kan gjøre seg. Noen som har noen tips om møblering, og hvordan holde orden osv... Praktiske løsninger i liten leilighet? Er du selv flink til å holde system? Jeg burde skamme meg altså.... Men men... nå skal jeg sette i gang å ta tak, og gjøre noe med å få orden i leiligheten. Bedre sent enn aldri . Endret 6. november 2017 av Mina1 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/423664-rotete-leilighet-er-du-flink-til-%C3%A5-holde-system/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 15 minutter siden, Mina1 skrev: Har montert fra hverandre flere møbler osv som sto i veien, og som trengte en utskifting. Da har du kanskje plass til noen praktiske oppbevaringsmøbler? Frittstående småmøbler kan du ta med deg hvis du flytter. Det kommer jo an på hva slags ting som lager mest rot hos deg - klær, papirer, småting eller hva - men uansett finnes det løsninger som gjør det lettere å ha faste plasser som gjør det mulig å finne igjen ting. Det er lurt å unngå møbler med altfor stor kapasitet uten noe særlig oppdeling (f.eks. skap med bare noen få hyller eller kommoder med altfor dype skuffer), slik at man slenger ting dit usortert for å få dem ut av syne. (Dette siste har jeg ikke bare teoretisk kjennskap til ) 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/423664-rotete-leilighet-er-du-flink-til-%C3%A5-holde-system/#findComment-3802268 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mina1 Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 7 timer siden, laban skrev: Da har du kanskje plass til noen praktiske oppbevaringsmøbler? Frittstående småmøbler kan du ta med deg hvis du flytter. Det kommer jo an på hva slags ting som lager mest rot hos deg - klær, papirer, småting eller hva - men uansett finnes det løsninger som gjør det lettere å ha faste plasser som gjør det mulig å finne igjen ting. Det er lurt å unngå møbler med altfor stor kapasitet uten noe særlig oppdeling (f.eks. skap med bare noen få hyller eller kommoder med altfor dype skuffer), slik at man slenger ting dit usortert for å få dem ut av syne. (Dette siste har jeg ikke bare teoretisk kjennskap til ) Jeg skal forsøke å lage noen gode løsninger nå. Forsøker å kvitte meg med ting som bare står i veien på en måte. Veldig herlig med litt fornyelser i leiligheten også. Men jeg vil ikke kjøpe så mye nye møbler med tanke på at jeg skal kanskje flytte en gang i fremtiden, og da er det ikke vits å kjøpe for mye nytt som er vanskelig å få med seg. Takk for tips . Det er ikke lett det med møblering i en leilighet som jeg bare leier. Men jeg ønsker jo å ha det fint i leiligheten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/423664-rotete-leilighet-er-du-flink-til-%C3%A5-holde-system/#findComment-3802335 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 Orker ikke rot. Rot rundt meg gir meg rot i hodet. Anonymkode: 02965...6b1 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/423664-rotete-leilighet-er-du-flink-til-%C3%A5-holde-system/#findComment-3802368 Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie321 Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 (endret) 9 timer siden, Mina1 skrev: Jeg er overhodet ikke flink til å holde system i leiligheten. Jo jeg vet hvor det meste er, men ting ligger slengt her og der. Jeg har vært veldig sliten pga angst, livssituasjon anngående økonomi, kjærlighets-depresjoner osv. Men nå har jeg funnet ut at jeg må gjøre endringer i tilværelsen, så jeg satte i gang å ryddet. Noe jeg normalt ikke gidder å ta meg særlig tid til. Har montert fra hveandre flere møbler osv som sto i veien, og som trengte en utskifting. Hvordan få det koselig i en leilighet. Jeg leier og jeg vet jo ikke hvor lenge jeg bor her. Derfor vil jeg ikke invistere for mye penger i møbler osv. Men synes faktisk nå at det gjør sin fryd med forandringer i leiligheten. Et nytt kapittel med litt nytt kan gjøre seg. Noen som har noen tips om møblering, og hvordan holde orden osv... Praktiske løsninger i liten leilighet? Er du selv flink til å holde system? Jeg burde skamme meg altså.... Men men... nå skal jeg sette i gang å ta tak, og gjøre noe med å få orden i leiligheten. Bedre sent enn aldri . Jeg leier også. Bor i en liten, men koselig leilighet. Har akkurat passe med møbler, men har det rotete for det. Må skjerpe meg. Liker jo å ha det ryddig, men får det liksom ikke til. Kan se på rotet hvordan formen min er, jo dårligere form, jo mer rot. Jeg har også begynt å ta tak. Har bla begynt å kaste/gitt bort ting som ikke har vært i bruk på lang tid. Endret 7. november 2017 av emilie321 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/423664-rotete-leilighet-er-du-flink-til-%C3%A5-holde-system/#findComment-3802371 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mina1 Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 5 timer siden, emilie321 skrev: Jeg leier også. Bor i en liten, men koselig leilighet. Har akkurat passe med møbler, men har det rotete for det. Må skjerpe meg. Liker jo å ha det ryddig, men får det liksom ikke til. Kan se på rotet hvordan formen min er, jo dårligere form, jo mer rot. Jeg har også begynt å ta tak. Har bla begynt å kaste/gitt bort ting som ikke har vært i bruk på lang tid. Samme her. Da er det ikke bare meg som er så rotete. Her er det også slik. Jo dårligere formen min er jo mer rotete er det ... Forsøker å få et noenlunde system nå med å få ut enkelte gamle møbler som bare står i veien. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/423664-rotete-leilighet-er-du-flink-til-%C3%A5-holde-system/#findComment-3802390 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mina1 Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 6 timer siden, emilie321 skrev: Jeg leier også. Bor i en liten, men koselig leilighet. Har akkurat passe med møbler, men har det rotete for det. Må skjerpe meg. Liker jo å ha det ryddig, men får det liksom ikke til. Kan se på rotet hvordan formen min er, jo dårligere form, jo mer rot. Jeg har også begynt å ta tak. Har bla begynt å kaste/gitt bort ting som ikke har vært i bruk på lang tid. Nå når jeg har gått igjennom leiligheten og sett på møblene jeg har stående, så ser jeg mye slitasje, mye møbler om er delvis en liten knekk på her og der,, osv... altså delvis ødelagte møbler . Men de funker, og det er jo det viktigste. Men når man har dårlig økonomi så er det jo slik at man kan ikke bare skifte ut alt så lenge det funker noenlunde. Det verste er også å finne system over papirer, og alle sakene .. hvor alt skal ligge.. Har ikke mye steder for oppbevaring. Men skal forsøke å ha det som "hobby" og begynne å småromstrere litt, og rydde litt etter litt slik at jeg får et system. Kan iallefall gi et råd at det beste er jo å ikke ta en kjempeopprydning med en gang.: litt etter litt.. Og da kommer det seg iallefall 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/423664-rotete-leilighet-er-du-flink-til-%C3%A5-holde-system/#findComment-3802401 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.