Gå til innhold

Bilder i hodet hvor en ikke klarer å skille

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det noen som har hatt det noengang: bilder i hodet hvor en ikke klarer å skille mellom tankebilder, og virkelighet, før en får stablet seg litt om , også forstår man at det kun er tankene, men man blir allikevel veldig stresset av å få det. Altså det er akkurat som om man drømmer, og så får man altså problemer å skille disse tankebildene fra virkeligheten. Jeg får det en gang i lblant, og synes det er plagsomt... Men skal gå til lege med det, men lurer på om noen av dere andre har hatt det noe lignende før, eller om jeg er helt unormal? Jeg er bare redd for at legen får skikkelig sjokk når jeg skal fortelle han om det... 

Er ganske pinlig å ta det opp. For jeg vet jo at det høres helt sinnsykt ut, men jeg må ... Det oppstår mest under stressede situasjoner, hvis jeg er trist og lei meg, sårbar, engstelig osv. 

Endret av Mina1
  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

18

• AnonymBruker

5

Skrevet

Flashbacks ?

Anonymkode: d73cb...98e

Skrevet (endret)
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flashbacks ?

Anonymkode: d73cb...98e

Nei, er bilder av hva jeg tenker på: angst for alt som kan skje osv. Men tror at de kommer pga situasjoner som har vært traumatiske for meg i livet.  Altså sårbare situasjoner/ opplevelser som sitter i, og det gjør at jeg lettere får angst for alt mulig. Vet ikke om dette er en helt unormal sak å få... 

Endret av Mina1
Skrevet

Jeg hadde noe lignende i en periode med tankekjør/tankekaos. Ikke engst deg for å ta opp dette, selv om det kan være ubehagelig. Noen ganger kan det hjelpe bare det å dele det med noen.

Anonymkode: 95a53...18b

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde noe lignende i en periode med tankekjør/tankekaos. Ikke engst deg for å ta opp dette, selv om det kan være ubehagelig. Noen ganger kan det hjelpe bare det å dele det med noen.