Gå til innhold

Bilder i hodet hvor en ikke klarer å skille

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutter siden, Mina1 skrev:

Mener de at det er shizofrenien som gir bildene og filmene i hodet? 

Jeg pratet med min sønn i dag om dette. Har ikke pratet med han om dette før. Han er voksen nå. Fortalte at jeg har bestillt legetime, fordi jeg sliter litt med angst, og slikt. Spurte om hvordan han registrer min adferd. Han sa at jeg merker ingenting. Du oppfører deg helt normalt mamma. Men jeg har merket en ting: det er at du spør ofte: "om alt går bra med meg.. Du virker så bekymret iblant" Men ellers merker jeg ingenting. Du virker glad og godt humør, er aldri hissig og veldig grei og enkel å ha med å gjøre. Jeg sa: ja det sees ikke utenpå, men innvendig så har jeg det bra, men jeg sliter med angst og så får jeg bilder i hodet av det jeg tenker på , og det kan være veldig vanskelig for meg. Det kan ikke være så ille, for jeg ser at du fungerer perfekt... sa han. Det er ikke så ille sa jeg. For jeg fungerer jo.. men det er kun det at jeg har noe angst som ikke vil slippe taket som jeg må få behandling for. Men jeg er glad og lykkelig og har et bra liv. Det har jeg. 

Så sønnen ser heller ingenting galt med min adferd annet enn at han har registrert at jeg er bekymret ofte for han og søsteren. 

Mulig jeg kan ha det samme som deg stjernestøv: og det skjules jo mest på innsiden gjerne.... Jeg vet ikke men jeg må gå på legetimen og høre :) 

Ja det er vel en del av schizofreni og se bilder og filmer i hodet, de har kalt det psykotiske symptomer. 

Det er jo bra at ingen merker noe på deg da, jeg har holdt mye for meg selv her og. Men visse ting har jeg ikke klart å skjule, f.eks når jeg er veldig dårlig ligger jeg for det meste. Klarer ikke skjule angsten da, og blir rar i hodet...kroppen svikter. Det er det verste for meg når kroppen ikke vil fungere, og med enkelte har jeg vært åpen om det alternative, har blitt kalt paranoid. Og når ungene var små husker jeg de snakket om at jeg svarte fem minutter etter de snakket til meg,og min lille sønn måtte kalle meg tilbake. Hørte langt vekke"Mamma, mamma". Glemmer ikke det for de har snakket endel om det,jeg var på en måte i min egen verden...ikke en fot i hver verden som det skal være. Jeg forsvant litt fra denne virkeligheten. Men det har vært så mye med meg, uff!

Ja du må høre med legen, være ærlig om det :)

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

18

• AnonymBruker

5

Skrevet
10 minutter siden, Mina1 skrev:

Koselig med barnebarn :) Du er heldig som har opplevd å bli bestemor :) . Barn og barnebarn er det viktigste som fins!!!! 

Ja det er det viktigste som finnes :) Trodde jeg var for sliten til å ha han, men det var jo et energiløft, gode gutten :) 

Skrevet (endret)
13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er vel en del av schizofreni og se bilder og filmer i hodet, de har kalt det psykotiske symptomer. 

Det er jo bra at ingen merker noe på deg da, jeg har holdt mye for meg selv her og. Men visse ting har jeg ikke klart å skjule, f.eks når jeg er veldig dårlig ligger jeg for det meste. Klarer ikke skjule angsten da, og blir rar i hodet...kroppen svikter. Det er det verste for meg når kroppen ikke vil fungere, og med enkelte har jeg vært åpen om det alternative, har blitt kalt paranoid. Og når ungene var små husker jeg de snakket om at jeg svarte fem minutter etter de snakket til meg,og min lille sønn måtte kalle meg tilbake. Hørte langt vekke"Mamma, mamma". Glemmer ikke det for de har snakket endel om det,jeg var på en måte i min egen verden...ikke en fot i hver verden som det skal være. Jeg forsvant litt fra denne virkeligheten. Men det har vært så mye med meg, uff!

Ja du må høre med legen, være ærlig om det :)

Har aldri forsvunnet i min egen verden, annet enn at jeg forsvinner i korte øyeblikk, 1-3 sekunder når jeg er superstresset, og så kommer jeg fort til meg selv igjen, men da er jeg full i angst.... og da blir jeg engstelig for å ha mistet kontroll de 1-7 sekundene hodet mitt var borte i en drøm på en måte.... Veldig skremmende å oppleve det. Og forstår godt hvor vondt du må ha hatt det. Det er grusomt. Og jeg vil helst bare ligge meg ned når jeg har det på det verste. Før lå jeg meg faktisk ned, men nå har jeg begynt å ta meg en løpetur, og forsøke å hente meg inn, men det er utrolig tøfft. Treningen hjelper meg veldig til å koble av og finne roen og samle hodet og kvikne til. 

Forstår deg godt om hvordan du har det. Det er ikke lett sånne ting. Men godt at vi er flere som forstår hveandre :) 

Endret av Mina1
Skrevet
2 minutter siden, Mina1 skrev:

Har aldri forsvunnet i min egen verden, annet enn at jeg forsvinner i korte øyeblikk, 1-3 sekunder når jeg er superstresset, og så kommer jeg fort til meg selv igjen, men da er jeg full i angst.... og da blir jeg engstelig for å ha mistet kontroll de 1-3 sekundene hodet mitt var borte i en drøm på en måte.... Veldig skremmende å oppleve det. Og forstår godt hvor vondt du må ha hatt det. Det er grusomt. Og jeg vil helst bare ligge meg ned når jeg har det på det verste. Før lå jeg meg faktisk ned, men nå har jeg begynt å ta meg en løpetur, og forsøke å hente meg inn, men det er utrolig tøfft. Treningen hjelper meg veldig til å koble av og finne roen og samle hodet og kvikne til. 

Forstår deg godt om hvordan du har det. Det er ikke lett sånne ting. Men godt at vi er flere som forstår hveandre :) 

Kanskje det er dissosiasjon du har? Har det jeg og. Ja noen ganger blir jeg fanget i mørke og kommer meg ikke ut, men håper det er over nå. 

Takk for at du forstår, forstår at det ikke er lett for deg heller :) 

Skrevet
17 minutter siden, Mina1 skrev:

Har aldri forsvunnet i min egen verden, annet enn at jeg forsvinner i korte øyeblikk, 1-3 sekunder når jeg er superstresset, og så kommer jeg fort til meg selv igjen, men da er jeg full i angst.... og da blir jeg engstelig for å ha mistet kontroll de 1-7 sekundene hodet mitt var borte i en drøm på en måte.... Veldig skremmende å oppleve det. Og forstår godt hvor vondt du må ha hatt det. Det er grusomt. Og jeg vil helst bare ligge meg ned når jeg har det på det verste. Før lå jeg meg faktisk ned, men nå har jeg begynt å ta meg en løpetur, og forsøke å hente meg inn, men det er utrolig tøfft. Treningen hjelper meg veldig til å koble av og finne roen og samle hodet og kvikne til. 

Jeg kjenner meg igjen i denne sangen :) Bilder i mørke...

Skrevet
46 minutter siden, stjernestøv skrev:

ja... trøst deg med at du er ikke alene om å drømme ufrivillig i våken tilstand. .. Jeg trodde før nesten at jeg var alene om det, men blir ikke så redd lenger med tanke på at det er mer vanlig enn jeg trodde. Du har jo det... og jeg har det... og vi er garantert flere her inne som har det .... Men det er plagsomt og jeg håper på at vi kan slippe å få de bildene og filmene i hodet.... at det kan forsvinne og at vi kan få slippe de marerittene... 

Skrevet (endret)
59 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg så noe på youtube om det med bilder i hodet, og da kaller de det hallusinasjoner. Er mulig noe slik jeg får.... Men jeg får det av ting jeg er redd for eller engster meg for... ser bare sånne marerittgreier.... Men det varer kun i noen sekunder hos meg når jeg er ekstra stresset også gir det seg ganske fort, men det blir etterfulgt av intens uro, og angst i dagevis etter et slikt anfall fordi jeg blir redd og sjokket i etterkant. 

Endret av Mina1
Skrevet
12 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg så noe på youtube om det med bilder i hodet, og da kaller de det hallusinasjoner. Er mulig noe slik jeg får.... Men jeg får det av ting jeg er redd for eller engster meg for... ser bare sånne marerittgreier.... Men det varer kun i noen sekunder hos meg når jeg er ekstra stresset også gir det seg ganske fort, men det blir etterfulgt av intens uro, og angst i dagevis etter et slikt anfall fordi jeg blir redd og sjokket i etterkant. 

Ja jeg blir helt utslitt i etterkant. 

Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg blir helt utslitt i etterkant. 

Jeg også. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...