Gå til innhold

Ferdig med julegavene ?

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å forsøke å gjøre meg ferdig tidlig i år. Har så mange gaver å kjøpe, men jeg tar litt og litt. Og målet er å bli ferdig i løpet av denne måneden. :) 

Er dere i gang? 

Jeg vil bare gjøre folk obs på at det er ofte billigere denne måneden. De skrur ofte prisene opp mot jul ... 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/423730-ferdig-med-julegavene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg holder på å forsøke å gjøre meg ferdig tidlig i år. Har så mange gaver å kjøpe, men jeg tar litt og litt. Og målet er å bli ferdig i løpet av denne måneden. :) 

Er dere i gang? 

Nei alt for tidlig, orker ikke tenkte på julegaver ennå.

Anonymkode: 0404c...dc0

2 timer siden, Mina1 skrev:

Er dere i gang? 

Jeg vil bare gjøre folk obs på at det er ofte billigere denne måneden. De skrur ofte prisene opp mot jul ... 

Nei, men vil bli ferdig. Har ikke peiling på hva jeg skal kjøpe. Det stresser meg veldig. 

5 timer siden, Mina1 skrev:

Er dere i gang? 

Har begynt, men er langt fra ferdig. ☺

Annonse

Nei, pleier å handle julegaver i desember. Synes i stor grad det er noe mas, og ingen grunn til å strekke dette over måneder. Ikke så flink med gaver, og misliker sterkt å kjøpe noe som kan bli skapfyll. De fleste jeg kjenner har det de trenger og ønsker seg ikke noe innen "gavesegmentet" (passende pris), og ikke lett å finne noe overraskende som treffer. Når jeg en sjelden gang finner noe jeg mener kunne klaffe er det imidlertid morsomt både å kjøpe og gi. Da jeg var yngre kunne jeg bruke mange ettermiddager og lørdag på å se etter gaver, det orker/gidder jeg ikke lenger.

Har pleid å gi bort mye musikk og bøker, men nå er det jo ikke så mange som spiller CD'er lengre, og også bøker er på god vei til å bli heldigitale og ikke så gavevennlige. Selv har jeg knapt kjøpt bøker på flere år; jeg laster ned til Kindle - deilig å ikke sprenge flere bokhyller. Dermed ikke så glad for bokgaver heller, med mindre det er noe spesielt som ikke er tilgjengelig på Kindle eller som er illustrert og gjør seg best på papir.

God vin eller annet som kan brukes opp er vel aktuelle gaver enn så lenge - og trenger ikke kjøpes ennå ;). 

16 minutter siden, Xtra skrev:

Nei, pleier å handle julegaver i desember. Synes i stor grad det er noe mas, og ingen grunn til å strekke dette over måneder. Ikke så flink med gaver, og misliker sterkt å kjøpe noe som kan bli skapfyll. De fleste jeg kjenner har det de trenger og ønsker seg ikke noe innen "gavesegmentet" (passende pris), og ikke lett å finne noe overraskende som treffer. Når jeg en sjelden gang finner noe jeg mener kunne klaffe er det imidlertid morsomt både å kjøpe og gi. Da jeg var yngre kunne jeg bruke mange ettermiddager og lørdag på å se etter gaver, det orker/gidder jeg ikke lenger.

Har pleid å gi bort mye musikk og bøker, men nå er det jo ikke så mange som spiller CD'er lengre, og også bøker er på god vei til å bli heldigitale og ikke så gavevennlige. Selv har jeg knapt kjøpt bøker på flere år; jeg laster ned til Kindle - deilig å ikke sprenge flere bokhyller. Dermed ikke så glad for bokgaver heller, med mindre det er noe spesielt som ikke er tilgjengelig på Kindle eller som er illustrert og gjør seg best på papir.

God vin eller annet som kan brukes opp er vel aktuelle gaver enn så lenge - og trenger ikke kjøpes ennå ;). 

Egentlig er det totalt idiotisk at voksne folk skal styre sånn med gaver til hverandre når de fleste har det de trenger, og gavene bare blir skapfyll/kastet.

Akkurat nå, gråstein skrev:

Egentlig er det totalt idiotisk at voksne folk skal styre sånn med gaver til hverandre når de fleste har det de trenger, og gavene bare blir skapfyll/kastet.

Det rare er at jeg synes det er veldig hyggelig med gaveoverrekkelser. Det hører med til jul, liksom - ok, jeg er litt motstridende der  ;). Men fordi det er så vanskelig å finne noe som klaffer satser jeg som sagt på noe som kan brukes opp. De fleste blir glade for en god vin, en god body lotion eller lignende. Det hjelper å kjenne den du skal gi gave til godt; min søster har dårligere råd enn meg, og jeg kjenner henne godt, så henne er det lett å glede til jul :). 

37 minutter siden, gråstein skrev:

Er helt enig.... 

4 timer siden, stjernestøv skrev:

Nei, men vil bli ferdig. Har ikke peiling på hva jeg skal kjøpe. Det stresser meg veldig. 

Ja jeg stresser helt sinnsykt med det selv... Er nesten ferdig... Må bare gjøre meg ferdig for jeg orker ikke å ha det i tankene mer.... ;) . 

Akkurat nå, Xtra skrev:

Samme her :) . Ser ikke behov for å stresse rundt dette i november.

Jeg begynner i juli- august. Da begynner jeg å samle likører, vin og sprit  (Cognac/akevitt) når jeg er på tur. Er en del på harrytur (de fleste turene koster meg ingenting) og da kjøper jeg inn billig på taxfree. Dermed får de fleste voksne hos meg en eller annen form for alkohol til jul. Jeg har 17 som skal få julegave og da må jeg gjøre det slik for å greie utgiftene til gavene. 

Gavene til de som ikke får alkohol tar jeg å sprer på november og desember trygden. Må det for å få det til økonomisk. Kunne jo ha spart, men nå er ikke sparing min sterkeste side:P

Annonse

11 timer siden, gråstein skrev:

Enig, jeg ønsker verken å gi eller motta sånne gaver. I vår familie har vi tatt konsekvensen av det og droppet julegaver til voksne, bortsett fra at foreldre og barn kjøper til hverandre. I tillegg gir vi noe småtteri til de voksne "barna" vi er sammen med på julaften, slik at det blir litt under treet til alle. I praksis betyr det f.eks. at min søster og jeg gir noe til de vi er tante til, men i en lavere prisklasse enn da de var små. 

Jeg er ferdig med det jeg skal kjøpe til (små) barn, det er det enkleste og morsomste. De andre, f.eks. til egne barn, får vente til nærmere jul når det er naturlig å be om ønskelister. 

Jeg klarer ikke å være negativ til julegaver slik vi praktiserer det hos oss. Det er andre ting man liksom "må" gjøre til jul, som er langt mindre hyggelig.

6 timer siden, Mina1 skrev:

Ja, herlig å begynne og bare bli ferdig med det :) 

Jeg koser meg med gavene jeg. :) Var et år jeg var ferdig med alle gavene før 1. desember og det var råkjedelig! Jeg liker å gjøre unna en del før desember, men må liksom ha noe igjen og kose meg med i desember også. :) 

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Jeg er ferdig nå, kjøpte noen på butikk og bestilte resten på nettet...utslitt phu! Bare lurer på, er en løper til et par litt lite? Burde jeg kjøpe noe i tillegg?

Kjøp et par fine kubbelys i tillegg,  eller noe slikt.

Anonymkode: 981eb...e7e

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...