Gå til innhold

Når psykiatri utrykk brukes i dagligspråk.

Anbefalte innlegg

Idiot, psykopat, schizofrene (feilaktig om type å være splittet personligheter)osv...

er det sånn att slike ord og diagnoser er så populære å bruke som skjellsord, Evnt kvasi intellektuell ord-forråd?

Ser att mange kaller religiøs tro for vrangforestillinger også. Type :"når en person har en vrangforestilling er det sinnssykdom, når millioner har en vrangforestilling er det religion".. Altså da. vet man vel ikke i utgangspunktet hva en vrangforestilling er? Det blir litt som å si "i kveld er jeg skikkelig ME altså, hvis man er trøtt.....

Dette er sikkert grunnen til att psykiatri ord byttes ut om og igjen, for folk finner de så passende som skjellsord.

Jeg vet forskjellen på tro og vrangforestilling. Tro er bare tull selvsagt, men det er ikke en vrangforestilling med mindre man har den alene.

Anonymkode: 5ca27...656

Fortsetter under...

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Idiot, psykopat, schizofrene (feilaktig om type å være splittet personligheter)osv...

er det sånn att slike ord og diagnoser er så populære å bruke som skjellsord, Evnt kvasi intellektuell ord-forråd?

Ser att mange kaller religiøs tro for vrangforestillinger også. Type :"når en person har en vrangforestilling er det sinnssykdom, når millioner har en vrangforestilling er det religion".. Altså da. vet man vel ikke i utgangspunktet hva en vrangforestilling er? Det blir litt som å si "i kveld er jeg skikkelig ME altså, hvis man er trøtt.....

Dette er sikkert grunnen til att psykiatri ord byttes ut om og igjen, for folk finner de så passende som skjellsord.

Jeg vet forskjellen på tro og vrangforestilling. Tro er bare tull selvsagt, men det er ikke en vrangforestilling med mindre man har den alene.

Anonymkode: 5ca27...656

Har hørt "Føler meg helt schizo" eller "Du er jo helt schizo". Da snakker de om noen som har flere personligheter, tror ikke folk vet hva schizofreni er. 

Mange kaller jonglering med ord og uttrykk for intellektualisering når de på TV gjør det. Værst synes jeg uttrykket " sunn og frisk økonomi" er. Alt skal man ikke tro på som du er inne på tror jeg. 😊

Anonymkode: caefa...bc7

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...