Gå til innhold

Avtaler dater med nye menn, men det er en bremse i meg

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men en ting til : jeg er ekstra sårbar pga plagene mine. Og å utsette meg selv for belastende ting kan gjøre meg sykere for en stund. Og det er den risikoen som er skummel. 

Ingen vet helt hvordan det er å være meg. Men jeg tror faktisk at dere hadde beundret meg for at jeg fungerer ganske så normalt med tanke på lidelsen min. Det er nok derfor mange stiller meg spørsmål om hvordan jeg faktisk klarer det. Det er en kamp. 

Anonymkode: 77a0a...283

Hva slags diagnose har du?

Anonymkode: cb85a...f65

Fortsetter under...

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags diagnose har du?

Anonymkode: cb85a...f65

Jeg vet ikke. Men jeg tror det er en slags angst men den er ganske så plagsom. 

Kan beskrive det kort:. Jeg har angst hele tiden i varierende styrke. Jeg får tanker som jeg forsøker å skubbe bort, men de surrer av seg selv ganske ofte. Jeg forsøker å stoppe de med å forsøke å få tankene over på annet men de samme tankene fortsetter. På mitt verste får jeg opp film og bilder (som om man drømmer) om det tankene og angsten går i. Da blir jeg redd fordi jeg iblant får problemer med å skille disse filmene/ bildene fra virkelighet. Og må etterpå sjekke rundt meg at alt er okey. Samt så må jeg gå igjennom om hvor jeg har , sto osv da det skjedde. Jeg forstår fort at det er bare tankene som lager bilder og film. Men det oppleves skremmende. Jeg blir redd. Det kan skje hvor som helst. Og andre mennesker som er rundt meg når det skjer merker ingenting til det. De oppfatter ikke at jeg har panikk inni meg eller hva som skjedde og skjer med meg. De tror at alt er ok og at jeg har det kjempebra. Jeg blir litt friskere etter hvert anfall for en stund men så kommer det igjen : enten frykten for mye filmer ... eller så kommer filmene. Jeg er desverre ganske sårbar inni meg for andre ytre påkjenninger/ belastende hendelser på grunnlag av dette. For jeg får mer av angsten/ filmene.. og blir dårligere ved negative hendelser. 

Jeg forsøker å fungere normalt tross dette selv om det føles som er slit og som en stor idrettsprestasjon. Men bedre det enn å invalidisere seg selv. Men skal ta det opp med legen om en uke. Men det er ganske tøfft å ta dette opp med han. 

Altså jeg kan leve i en frykt for nye filmer hele tiden.  Sto ordfeil i forrige innlegg. Det står det mye filmer... Men mener at jeg frykter nye filmer. Altså kun en ny film i hodet er jo en stor frykt å oppleve. Jeg tror det selv er OCD som forverres av yte2 belastende hendelser. Mulig det har oppstått av ytre påvirkning også  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...