Gå til innhold

til sopp

Gjest minnien

Anbefalte innlegg

Gjest minnien

Vet A-K-K-U-R-A-T hvordan du føler det!! Hadde selv anorexia, ikke mer enn i et år da, men nok til at jeg så ut som et levende skjelett og ikke hadde muskler nok til å komme meg opp trappen selv....var 15 kilo undervektig på mitt verste, og et sammentreff så var jeg faktisk slik du er nå: ca 1.68 m høy og 40 kg. Da ble jeg lagt inn på sykehus og legene sa at med noen få kilo mindre hadde jeg sannsynligvis blitt hjerneskadet...lå på akutten i noen dager før jeg ble overført på psykiatrisk klinikk og lå der i litt over en måned. La på meg 5 kilo i løpet av den tiden, men så fortsatt sykelig tynn ut. Selv trodde jeg at jeg så mer enn normal ut og spradet rundt blandt folk i singlet og shorts midt på sommeren. Folk sendte lange blikk etter meg og snudde seg og så rart på meg, og jeg trodde det var fordi jeg var blitt for tykk. Gikk ned noen kilo igjen, og var på nippet til å bli lagt inn på nytt. Begynte på Fontex som gjorde at jeg ikke tenkte så mye på maten, likevel var den utrolig vanskelig å få ned, men det gikk da på et vis. Etter hvert la jeg på meg, og de syke tankene forsvant mer og mer.

Endelig kunne jeg se meg i speilet og se en altfor tynn jente. Hadde aldri sett på meg selv som tykk, for det har jeg heller aldri vært, men jeg trodde jeg var normal, så ikke selv at jeg ble tynnere.

Det tok meg kun et halvt år å legge på meg de 15 kiloene, legene sa det var sjelden det gikk så fort. Jeg var LIVREDD for å legge på meg fett, og det er jeg fremdeles. Men jeg brukte/bruker den viljestyrken som fikk meg syk, MOT sykdommen i stedet, og kjempet en knallhard kamp mot meg selv. Nå er jeg 56 kg og får fortsatt kommentarer om at jeg bør legge på meg enda noen kilo!!! Men jeg ser ikke sykelig tynn ut lenger, jeg ser nå selv at jeg faktisk et blitt PEN og slank...jeg spiller fotball igjen som jeg gjorde før, og nå begynner det å komme muskler på bena igjen. Vekta stiger litt, men jeg vet at det er muskler, og muskler ser bare flott ut. Litt fett har jeg også lagt på meg, men ikke mer enn nødvendig. Jeg unner meg nå både pizza, sjokolade, snop, litt brus og kake av og til, uten at det legger seg som fett...jeg LEVER igjen, og det er HERLIG!!

Nå veier du over 15 kilo mindre enn meg, er ca like høy, og når JEG fortsatt bør legge på meg litt, så VET du at du er sykelig tynn og kan spise hele kondotoriet uten at det ville gjøre deg fet på noen måte....

Kast de små klærne du går i nå, kjøp deg heller en stilig joggebukse som du kan bruke og vokse litt i. (det fins mange kule som kan brukes både på skole og i hverdagen ellers)

Jeg gikk opp ca 1 kg hver uke, brukte en diettliste på 2600 kcal...sunn mat, som bygde opp kroppen min.

Håper dette kan hjelpe deg videre på veien tilbake til livet, for akkurat nå lever du i din egen verden, i et lite helvete for å være helt konkret. Og tro meg: livet blir SÅÅÅÅÅÅÅÅ mye bedre etterpå, og selv om veien er hard har du viljestyrken til å klare det!!!

LYKKE TIL!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! :)

ville bare si at det er så godt å høre at du har greid å kjempe deg ut av dette!! vet ikke akkurat hva jeg skal si men, det var liksom bare så fint å høre....:)

*tenker på deg!*

~klemmer fra~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra at du har klart deg så bra. det må ha krevd enorm stor viljestyrke, og du fortjener kjempemye ros for det. Men ha du blitt helt frisk nå? jeg kjønner virkelig ikke at det kan gå ann å bli HELT firsk. Selv sliter jeg med bulimi, og føler på en måte at det er umulig å bli frisk nå..

Men i alle fall så er det supert at du har greid deg. Synes også det var flott av deg å skrive dette innegget til sopp. !

lykke til videre!

mange klemmer fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnien

Kjempebra at du har klart deg så bra. det må ha krevd enorm stor viljestyrke, og du fortjener kjempemye ros for det. Men ha du blitt helt frisk nå? jeg kjønner virkelig ikke at det kan gå ann å bli HELT firsk. Selv sliter jeg med bulimi, og føler på en måte at det er umulig å bli frisk nå..

Men i alle fall så er det supert at du har greid deg. Synes også det var flott av deg å skrive dette innegget til sopp. !

lykke til videre!

mange klemmer fra meg:)

Takk for postiv tilbakemelding!!

Til spørsmålet ditt.....om deet går an å bli helt frisk..

Har liksom "nettopp" komt meg ut av det verste, så jeg sliter ennå med en del tanker om mat og sånn, men forskjellen nå er at jeg klarer å motarbeide dem, og for hver gang jeg gjør det motsatte av det de "sier" så blir de litt svakere, og jeg blir litt sterkere....så jeg håper at til slutt har jeg "drept" dem helt!!!

lykke til videre du også!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

ville bare si at det er så godt å høre at du har greid å kjempe deg ut av dette!! vet ikke akkurat hva jeg skal si men, det var liksom bare så fint å høre....:)

*tenker på deg!*

~klemmer fra~

Hei!

Sopp får fine svar! Håper det ordner seg! Husker selv fra unge år at jeg syntes jeg var for tykk her og der, mens jeg i virkeligheten var tynn, svak og spjælete. Milla sa det, det er muskler som er redningen! De gir fasong, vekt OK, men det blir liksom "god vekt", og de lar deg nyte matlysten! Og for å få muskler må kroppen være aktiv! Altså trenes. Se andre innlegg om det. Lykke til. Kom tilbake med rapport om et halvt og ett år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...