Gå til innhold

Hvor mye gir dere i julegave til barn, voksne barn og evntuelle barnebarn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg gir ca 250 -300 til barn,  200 til nieser og nevøer + 200 til deres partnere (de er voksne), søsken får ca 200, mor får ca 300 og datter får nok 2000 (skulle gjerne gitt mer) 

I år har jeg 17 å gi julegaver til, så egentlig gir jeg mer enn jeg har råd til. Nå begynner jeg tidlig med julegavene, rett og slett for å få det til å gå rundt. Føler for en forandring neste jul.

Egne barn får vel for rundt 2000,- hver og kjæresten min likeså. Ellers holder jeg meg til 350-400,- pr. pers, både til voksne og barn, men det er ikke så mange jeg gir til da. Kjæresten betaler for de gavene vi gir til hans familie. Jeg gir en del hjemmelagde ting også, sokker og votter faller alltid i smak. :) 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye gir dere i julegave til barn, voksne barn og evntuelle barnebarn?

Anonymkode: cff9b...bbb

Gir vanligvis ikke mye pga økonomien. Men noe har det alltid blitt. Nå har jeg gått igjennom budsjettet. Jeg får halv skatt på uføretrygden, som alle andre, og det utgjør ca 2000 kr. Så det er det jeg har til julegaver. Men jeg vet at januar er en tøff mnd. Frikortet går ut og jeg bruker helsevesenet mye (pluss medisiner) så de 2000 ekstra må egentlig gå til helseutgifter i januar. Så ingen får julegaver i år. Kun min sønn, men ikke så mye jeg hadde tenkt. Min mor/far skal få en blomst. Det blir jul allikevel! :)

Annonse

Gjest Kanuttius

Bruker 800-1000 per egne barn, håper å få gavene til de voksne under 300 per stk. Niesen får dele gave med sine foreldre i år, den er verdt over 1000 og er noe de kan gå til hun blir voksen, til søsken osv. Ingen av prisene er hugget i stein. Finner jeg noe som er 100% riktig til en person så kjøper jeg det men jeg forsøker å holde det nøkternt. Svigermor....hjelp 

Jeg gir 1.000 kr. til hver av mine foreldre, 500 kr. til søster og svoger, 400 kr. + Twist til begge nevøer, 400 kr. til to tenåringer i familien, 1.000 kr. til samboer. Jeg ordner gaver til min familie og han ordner til sin familie. Tanter og andre i familien får hjemmelagde gaver. Til venner blir det ca. 250-300 kr.

Bruker kanskje litt for mye, men jeg legger til sides litt hele året og klarer meg greit økonomisk både i november og desember. Begynner å planlegge hva jeg skal gi til hvem i mai/juni.

Når det gjelder egne tenåringsbarn: Jeg har ingen faste summer, det kommer helt an på hva jeg finner, hva de ønsker seg, og om det er en ting de egentlig trenger eller ikke. Er det en ting de etter mitt syn også trenger (type sykkel, ski, telefon, pc) kan det fort bli noen tusen. 

Endret av Xtra

Gir for 1500-2000 til egne voksne barn  ( pluss kjærester) og min mann.Ca 200-300 til nieser og nevøer. ( ca 15 stk).  400-500 til mine foreldre. Gir ikke noe til søsken og svigersøsken. Men gir for 200 kr til fadderbarn og også til en enslig tante. 

Anonymkode: f5f0f...cdc

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke så mye familie og er bare voksne men føler likevel at "alle har sin flokk i dag". Alt i alt blir det mellom ti og fjorten tusen tror jeg i år.

Anonymkode: bdba9...2a8

Wow, har du stor familie?

Anonymkode: cff9b...bbb

Annonse

Vi har ikke så mye familie og er bare voksne men føler likevel at "alle har sin flokk i dag". 

Hva mener du med at "alle har sin flokk"?

Alt i alt blir det mellom ti og fjorten tusen tror jeg i år.

10 000 - 14 000 til gaver når du angivelig "ikke har så mye familie"? Da må dere ha - eh - rause tradisjoner!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...