AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 Skrevet 20. november 2017 Jeg har et søsken som har et barn. I fjor gav jeg julegave til dem og barnet uten å få noe tilbake, ikke en gang et takk. Jeg syns de virker gjerrige. Vi skal ikke være sammen i jula. Hva gjør jeg i år? Ønsker ikke å øke en potensiell konfliktsituasjon samtidig som jeg heller ikke ønsker å bli en som gir og gir uten å få noe tilbake. Det blir jeg sur og lei meg av. Heller ønsker jeg ikke å fremstå underdanig som å pøse på med gaver for å fremstå som jeg har noe å unnskylde. Trenger å løse dette på en elegant måte. Anonymkode: 54380...9c2 0 Siter
laban Skrevet 20. november 2017 Skrevet 20. november 2017 Jeg hadde gitt noe fint til barnet, som ikke er "part i saken". Etter min mening er det helt naturlig å droppe pliktgaver mellom voksne når det kommer en ny generasjon. 1 Siter
Lillemus Skrevet 20. november 2017 Skrevet 20. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har et søsken som har et barn. I fjor gav jeg julegave til dem og barnet uten å få noe tilbake, ikke en gang et takk. Jeg syns de virker gjerrige. Vi skal ikke være sammen i jula. Hva gjør jeg i år? Ønsker ikke å øke en potensiell konfliktsituasjon samtidig som jeg heller ikke ønsker å bli en som gir og gir uten å få noe tilbake. Det blir jeg sur og lei meg av. Heller ønsker jeg ikke å fremstå underdanig som å pøse på med gaver for å fremstå som jeg har noe å unnskylde. Trenger å løse dette på en elegant måte. Anonymkode: 54380...9c2 Jeg hadde gjort som Laban sier - gi en gave til barnet, trenger jo ikke være kjempedyrt og dropp de voksne. Det er jo ikke uvanlig å droppe de voksne når de får barn selv. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 Skrevet 20. november 2017 Mener du at du ikke får noe tilbake eller at dine barn ikke får noe?. Anonymkode: 586d8...f06 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 Skrevet 20. november 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har et søsken som har et barn. I fjor gav jeg julegave til dem og barnet uten å få noe tilbake, ikke en gang et takk. Jeg syns de virker gjerrige. Vi skal ikke være sammen i jula. Hva gjør jeg i år? Ønsker ikke å øke en potensiell konfliktsituasjon samtidig som jeg heller ikke ønsker å bli en som gir og gir uten å få noe tilbake. Det blir jeg sur og lei meg av. Heller ønsker jeg ikke å fremstå underdanig som å pøse på med gaver for å fremstå som jeg har noe å unnskylde. Trenger å løse dette på en elegant måte. Anonymkode: 54380...9c2 Gi gave hvis du føler for det. Ikke basert på om du får noe tilbake eller ikke (selv om de godt kunne kostet på seg en takk-sms). Anonymkode: 43ed3...051 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.