winners Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 hei. jeg er en 17 år gammel jente. har hatt spiseforrstyrrelser men er ute av det igjen. det jeg sliter med nå er at jeg bare legger på meg. når jeg slanket meg så slutten jeg nesten og spise, men så startet jeg å gå opp i vekt igjen etter en stund. det er jo vanlig når man begynner å spise igjen. nå trener jeg hver dag. en time ca. mandag: høyt og lavt. løpe og hoppe time. eller bodywork tirsdag: stepstyrke. onsdag. aerobic,step. torsdag: bodywork fredag: bodywork lørdag: aerobic og styrke søndag: bodywork jeg har surret en del de siste mnd med kostholdet mitt. siden august ca. trent siden da også. og ca like mye som nå. jeg går bare oppover og oppover i vekt. klart noe er muskler men endel er fett også. endel av fettet setter seg på hofter og lår. og magen. jeg bruker mye at tiden min på å tenke og gruble over dette. det ødelegger konsentrasjon og selvtillit. så nå går til ei dame som driver med akupunktur og terapi. hun skal gi meg noen behandlinger med forsoneterapi eller hva det er. hun sier at det øker forbrenningen min. + at jeg må begynne å få et sunt kosthold. det vil si. spise hver 3-4 time. spise mat med lite fett og lite karbohydrater og masse proteiner. dette har jeg klart å nå en uke, men har lagt på meg 1,5 kilo. merker det på magen. det jeg lurer på er om jeg har lagt på meg bare fordi jeg har mat i kroppen , noe jeg ikke hadde før. da gikk kroppen min på sparebluss. før spiste jeg. ett knekebrød til frokost med kokt skinke. ett glass melk. og til middag en liten potet og grønnsaker og en kjøttkake, eller noen få fiskepinner. det var alt. nå spiser jeg: bare sunt: ikke drikker jeg brus, aldri sjokolade. 2 knekkebrød til frokost med magert pålegg. samme til lunch en frukt, noe lignende til mellommåltid og til middag: en bitte liten potet, masse masse grønnsaker, endel fisk og reint magert kjøtt. det jeg lurer på er om jeg virkelig kan legge på meg av å spise dette. siden jeg trener så mye burde jeg slite meg ut så mye jeg kan på trening. jeg er interisert i den treningen som gir størst forbrenning. har hørt at det er å gå??? er det sant. burde jeg ha steppen lavt eller ha en høy step?? vet du om noen måte jeg kan få opp forbrenningen min på utenom det jeg driver med nå?? ønsker svar fort, klarer snart ikke leve med meg selv lenger. kanskje ikke helt frisk fra spiseforstyrrelsene. jeg hadde funnet ideal vekten og vil bare ha den tilbake. takk, ønsker svar fra lege og gjerne alle andre. tusen takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42404-lever-jeg-riktig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
briv Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Hei, har svart på flere liknende her på forumet. Er kanskje ikke den rette, men prinsippet er: Kalorier inn/forbruk (kalorier ut). Aerob trening (ikke alltid det samme som Aerobicprogrammene), dvs. med intensitet under der du samler opp melkesyre, er regnet som slankende (fettforbrennende), men du må avse mye tid. Noe av vektøkningen kan være at muskelmassen øker, muskler veier mer enn fett. Speilet er da bedre enn badevekt til å bedømme etter, men får du først mer muskler er de effektive kaloribrukere og stimulerer dessuten til enda større aktivitet. Treningsprogrammet ditt ser ut til å være rettet mest mot styrke, spenst og kortvarig innsats. En løpetur på 1 1/2 time i ny og ne eller en skitur på 6 timer burde kanskje vært med? Snakk med instruktøren din. Mange foreslår dessuten en skikkelig frokost, men ikke så kraftig middag. men etter det du oppgir spiser du jo nesten ikke. Du må ha en effektiv maskin som kan greie det! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42404-lever-jeg-riktig/#findComment-159186 Del på andre sider Flere delingsvalg…
winners Skrevet 4. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2002 Hei, har svart på flere liknende her på forumet. Er kanskje ikke den rette, men prinsippet er: Kalorier inn/forbruk (kalorier ut). Aerob trening (ikke alltid det samme som Aerobicprogrammene), dvs. med intensitet under der du samler opp melkesyre, er regnet som slankende (fettforbrennende), men du må avse mye tid. Noe av vektøkningen kan være at muskelmassen øker, muskler veier mer enn fett. Speilet er da bedre enn badevekt til å bedømme etter, men får du først mer muskler er de effektive kaloribrukere og stimulerer dessuten til enda større aktivitet. Treningsprogrammet ditt ser ut til å være rettet mest mot styrke, spenst og kortvarig innsats. En løpetur på 1 1/2 time i ny og ne eller en skitur på 6 timer burde kanskje vært med? Snakk med instruktøren din. Mange foreslår dessuten en skikkelig frokost, men ikke så kraftig middag. men etter det du oppgir spiser du jo nesten ikke. Du må ha en effektiv maskin som kan greie det! hei. takk for rådene. jeg prøver å gå en del da-.. vet ikke om det er såååå veldig slankende. vet du noe om det.. jeg spiser veldig mye nå altså. iforhold til det jeg gjorde. tenk hvordan kroppe klarte det da. noe er galt med meg.. ikke vet jeg.. men takk for rådene . de satte jeg pris på. si ifra hvis det er noe jeg kan hjlpe deg med,... klemz 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42404-lever-jeg-riktig/#findComment-159363 Del på andre sider Flere delingsvalg…
briv Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 hei. takk for rådene. jeg prøver å gå en del da-.. vet ikke om det er såååå veldig slankende. vet du noe om det.. jeg spiser veldig mye nå altså. iforhold til det jeg gjorde. tenk hvordan kroppe klarte det da. noe er galt med meg.. ikke vet jeg.. men takk for rådene . de satte jeg pris på. si ifra hvis det er noe jeg kan hjlpe deg med,... klemz Hei, winners, takk for svar. Prøver å lage hjemmeside her på DOL, men jeg vet ikke om den er i registeret ennå. Til det å gå (eller løpe) sies at man forbrenner ca. 100 g fett (eller 200 g karbohydrat) pr. 10 km. Så det skal mye til, og virkningen blir borte hvis man spiser tilsvarende mer. Men noe galt er det nok ikke? I så fall bør du se en god lege. Har selv vært ekstra sulten i to dager nå, men så gikk jeg også tilsammen 13 mil i tungt føre i helgen og ble helt gåen. Og fikk ikke gjort noe annet (nyttig). Hei igjen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42404-lever-jeg-riktig/#findComment-159443 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 winners. Flott at du har greid å komme over spiseproblemene dine !! Men etter en ganske lang periode med dårlig spising, blir stoffskiftet enda en tid preget av dette. Dvs. det er lavt, men vil gradvis ta seg opp mot normalt igjen. Rådet om å spise lite fett er "hakkende galt". Du bør ligge på en kalorifordeling på karbohydrater ca. 60 %, proteiner 18-20% og fett det resterende. Men snakk med en erfaren ernæringsfysiolog.! Tren ihverfall ikke mer enn du allerede gjør. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42404-lever-jeg-riktig/#findComment-160972 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.