Gå til innhold

Usikker diett for meg (ungdom)

Gjest Grete

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 15 år som har lyst til å få flat mage, da helt uten fett. Jeg lurte på om det fins noen mulig metode for dette, ved trening, diett og lignende. Har du noen øvelser som vil gjøre at jeg tærer på fettvevet jeg har på magen?

Jeg har hatt en diett i litt over en mnd nå, det har fungert. Første uken spiste jeg nesten ingenting, slik fikk jeg NESTEN flat mage. Men etter 7 dager med sult ble jeg redd for å få lavere forbrenning, og begynte å spise mer igjen, men allikevel mindre enn andre jenter på min alder spiser. Nå vil jeg gjerne gå opp til normalt energiinntak igjen, men uten å legge på meg helst. Har du noen gode råd for dette?

Jeg har hørt at man skal spise 8400 Kj (kilojoule) om dagen. Jeg har nå et kosthold som gir meg 5500-6500 Kj om dagen, noe mellom dette (jeg regner ut for hver dag).

Jeg har slutta å spise godteri og snacks, brus, McDonalds-mat og andre usunne måltider. Isteden spiser jeg mer frukt og grønt.

Jeg skulle hatt menstruasjon for 2 dager siden, men har ikke fått dette. Er jeg blitt steril for alltid, eller kommer menstruasjonen tilbake når energiinntaket mitt på nytt er på 8400?! Jeg er litt engstelig nå, i henhold til min egen helse.

PS! Jeg er 1,73 høy og veier nå 52,5 kg. Det høres kanskje lite ut, men jeg slutter ikke før jeg blir 100 % fornøyd.

På forhånd takk 

Vennlig hilsen Grete, fra Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Å få en helt flat mage er nesten umulig for jenter. Det er naturlig å ha en liten kul nederst på magen. Du er veldig, veldig slank (tynn) og det virker som om du er på et farlig spor. Mensen kommer tilbake når du har begynt å spise mer. Du er nok ikke steril. Men det sier jo ganske mye om at kroppen din har fått for lite næring, når dens naturlige funksjoner stopper.

Det er kjempeflott at du har kuttet ut McDonalds og godteri. Du bør spise så mye frukt og grønnsaker som du bare klarer. Husk at det er lov å kose seg også. En sjokolade en gang i blant skader ikke!!!Du blir ikke lykkelig av å ha helt flat mage. Men hvis du fortsetter å spise sunt, samt å trene og gjøre mageøvelser vil du være langt på vei. Men ikke slutt å spise. Det er kjempefarlig, og du kan bli veldig veldig syk og ødelegge flere år av den fine ungdomstiden!

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ute på tynn is, meget tynn is! Du kunne godt vært både 10 og 15 kilo tyngre uten å være det minste tykk!

Kanskje du burde ta deg en tur inn på forum for spiseforstyrrelser for å få en liten skrekk i livet. Fortsetter du sånn kommer du snart til å høre hjemme der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...