Poppy Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Har en liten jente som likler godt å spise rå poteter , men jeg er usikker på om hun bør gjøre det . Hun får de ferdig skrellt og jeg passer på at de ikke er grønne eller stygge på andre måter . Jeg pleier å gi henne kun små biter men hun hadde spist mer om hun hade fått lov :-) . Er det i så fall noen begrensiniger på hvor mye hun kan få . er det mer giftstoffer nå som potetene er blitt lageret . MVH 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Rå poteter er ikke istand til å fordøyes av mennesker, verken av voksne eller barn. Hun kan få kraftig magesyke dersom du fortsetter å gi henne dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Hei Poppy, Jeg vokste selv opp med å spise en god del rå poteter, men i voksen alder jeg lærte at dette ikke er så bra. Stivelsen/karbohydratene i poteter er, i samme grad som med korn, veldig vanskelig å fordøye dersom de spises rå. Dvs. si at det kan føre til bl.a mageknip, luft i magen, diare etc. ved høyt inntak. Du trenger ikke kutte helt ut de rå potetbitene til din datter, men kanskje du kan ’blande de ut’ med gulrot, kålrot, selleristenger etc? Lykke til! Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.