Gå til innhold

Til dere som bruker steroider

Gjest adavrsel fra en kjæreste

Anbefalte innlegg

Gjest adavrsel fra en kjæreste

Har fulgt en del med på debattene her om AS. Jeg blir like frustrert hver gang - over dere som mener dette er forsvarlig å drive med.

Har lyst til å fortelle om min kjæreste, som har misbrukt steroider i tre år - før han sluttet med det.

Han fikk store muskler,jada, men:

Han mistet en del hår, og dette har ikke kommet tilbake etter at han sluttet.

Testiklene krympet.

Han ble aggresiv.

Han var "av og på" når det gjaldt sex.

Han ble litt "bøllete" og utagerende

Han svettet mer enn vanlig

Dette er *noen* av bivirkningene AS hadde for ham.

Det er med fortvilelse han prater om dette i dag.Kroppen hans er "fucka opp", og da han sluttet på steroidene fikk han problemer med å få reisning.

Det siste året har han gått på medisiner fra Purvis. Disse skal stabilisere hormonproduksjonen, men medisinen har også bivirkninger. Han har kort lunte. Han er ganske hard. Han er fremdeles noe "på og av" i fht sex, men bedre enn før.

I dag trener han, alt annet enn vekter. Han er tilsynelatende sunn, men er i perioder deprimert fordi han har ødelagt kroppen sin.

Dette har hatt innvirkning på vårt forhold, men vi klarer det og gir ikke opp.

MEN jeg må bare få sagt at jeg er utrolig lei meg for at han sliter med dette, og for at han har hatt det slik.

Jeg håper dere der ute vet hva dere gjør når dere hiver dere på dette kjøret med AS...

"Å være stor utenpå er forhåpningen om at ingen skal se hvor liten en føler seg inni seg..."

Sitat kjæresten min.

vennlig hilsen

kjæresten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første så har ingen her sagt at steroider er ufarlig, og jeg er vel en av dem som mest hardnakket har kritisert de som driver skremselspropaganda her.

Doping kan være farlig!

Når det gjelder at kjæresten din mister hår er det uansett utrolig at han ikke var klar over dette før han begynte, sånn at han kunne tatt forhåndsregler for å ikke miste håret (det går nemlig).

Når det gjelder kviser går jeg ut ifra at en hver idiot vet at man kan få dette av steroider, men en hver idiot burde også vite hvordan man best forhindrer dette.

Når det gjelder aggresiv oppførsel så finnet det INGEN studier på at AS og aggresivitet har noen sammenheng. Dette skal jeg finne noen artikler om etterhvert, for det er også nytt for meg, men jeg har lest psykologer, kriminaleksperter og andre som i det siste har skrevet en del om AS i media, i forbindelse med at det er fremmet forslag om kriminialisering av bruk. Jeg leste i hvertfall at det fantes en norsk forskningsrapport på dette, og norske rapporter kan man vel ofte stole på. Denne var rimelig ny, og jeg skal se om jeg kan finne den snart (noen som vet?).

At man kan få potensproblemer ved AS bruk burde heller ikke komme som noen bombe på kjæresten din, men fyren har tydligvis ikke heller her tatt forhåndsregler. Går man av kur bruker man medikamenter for å få i gang testosteronproduksjonen igjen, og gjør han ikke dette så vil man (ofte..) få ereksjonsproblemer. Det kan ta mnd, og enda lenger før produksjonen kommer igang uten å bruke disse medikamentene. Det er derfor utrolig at kjæresten din ikke visste om dette på forhånd.

Bruker man ikke disse medikamentene for å få igang testosteronproduksjonen, samt bruker AS som gjør at kroppens produksjon av testosteron "skrur seg av", uten å i tillegg tilføre testosteron, så vil kjæresten din få et problem da det ikke bare er pikken som trenger testosteron, men også hjernen. Det sier seg vel selv at det siste er viktig, og får ikke hjernen testosteron kan psykiske problemer oppstå. Har kjæresten din så lite greie på hormonproduksjonen i kroppen sin at han ikke har fulgt disse forhåndsreglene så burde han ikke brukt steroider i utgangspunktet, og fyren har omtrent bedt om alle de problemene han har fått.

Pga mangel på informasjon om AS, det er jo omtrent tabubelagt, så gjør likevel mange disse feilene, alt for mange, og det resulterer i problemer. Dette er uansett ingen unskyldning for å ødelegge seg selv, da man må være komplett idiot om man injeserer ting i kroppen sin uten å vite hva det kan føre til.

Jeg sier ikke at kjæresten din er en idiot, men i forhold til hva du skriver så ser det sånn ut.

Det er uansett andre alvorlige bivirkninger ved AS bruk som du ikke nevner, og disse bør vel være de som er relevante. Skaden på indre organer, lever, nyre, hjerte osv, det glemmer du helt, og det er her faren ligger, ikke i håravfall og noen mnd uten ereksjon (selv om de psykiske problemene forbundet med dette selvsagt kan slite, men det er hans egen feil når han ikke setter seg inn i ting før han gjør noe).

Hvis noen leste artikler i Dagbladet og Aftenposten for 3-4 uker siden vedrørende kriminalisering av AS, og erindrer hvilken norsk forskningsrapport det er som ikke kunne finne koblinger mellom AS-bruk og økt aggresivitet, så hadde det vært hyggelig om noen la den fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke moro å høre slik. Men kan det ikke tenkes at han har brukt AS uten helt å vite hvordan det skal gjøre riktig? Halvparten av pengene og kunnskapen, hvis ikke mer, skal brukes til å unngå akkurat det det kjæresten din har opplevd.

Selv da kan noen dette uttafor, selv om det er liten sjangs. Ingenting er 100% sikkert.

Hadde vært åleit å høre hvordan kjæresten din hadde brukt dette i de 3 årene. Men blir vel antageligvis slettet av webmaster, grr

Synes uansett det sitatet ditt blir litt dumt. Hva med utøvere i andre sporter som bruker AS, ta løping... De er begge en sport...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjæresten

For det første så har ingen her sagt at steroider er ufarlig, og jeg er vel en av dem som mest hardnakket har kritisert de som driver skremselspropaganda her.

Doping kan være farlig!

Når det gjelder at kjæresten din mister hår er det uansett utrolig at han ikke var klar over dette før han begynte, sånn at han kunne tatt forhåndsregler for å ikke miste håret (det går nemlig).

Når det gjelder kviser går jeg ut ifra at en hver idiot vet at man kan få dette av steroider, men en hver idiot burde også vite hvordan man best forhindrer dette.

Når det gjelder aggresiv oppførsel så finnet det INGEN studier på at AS og aggresivitet har noen sammenheng. Dette skal jeg finne noen artikler om etterhvert, for det er også nytt for meg, men jeg har lest psykologer, kriminaleksperter og andre som i det siste har skrevet en del om AS i media, i forbindelse med at det er fremmet forslag om kriminialisering av bruk. Jeg leste i hvertfall at det fantes en norsk forskningsrapport på dette, og norske rapporter kan man vel ofte stole på. Denne var rimelig ny, og jeg skal se om jeg kan finne den snart (noen som vet?).

At man kan få potensproblemer ved AS bruk burde heller ikke komme som noen bombe på kjæresten din, men fyren har tydligvis ikke heller her tatt forhåndsregler. Går man av kur bruker man medikamenter for å få i gang testosteronproduksjonen igjen, og gjør han ikke dette så vil man (ofte..) få ereksjonsproblemer. Det kan ta mnd, og enda lenger før produksjonen kommer igang uten å bruke disse medikamentene. Det er derfor utrolig at kjæresten din ikke visste om dette på forhånd.

Bruker man ikke disse medikamentene for å få igang testosteronproduksjonen, samt bruker AS som gjør at kroppens produksjon av testosteron "skrur seg av", uten å i tillegg tilføre testosteron, så vil kjæresten din få et problem da det ikke bare er pikken som trenger testosteron, men også hjernen. Det sier seg vel selv at det siste er viktig, og får ikke hjernen testosteron kan psykiske problemer oppstå. Har kjæresten din så lite greie på hormonproduksjonen i kroppen sin at han ikke har fulgt disse forhåndsreglene så burde han ikke brukt steroider i utgangspunktet, og fyren har omtrent bedt om alle de problemene han har fått.

Pga mangel på informasjon om AS, det er jo omtrent tabubelagt, så gjør likevel mange disse feilene, alt for mange, og det resulterer i problemer. Dette er uansett ingen unskyldning for å ødelegge seg selv, da man må være komplett idiot om man injeserer ting i kroppen sin uten å vite hva det kan føre til.

Jeg sier ikke at kjæresten din er en idiot, men i forhold til hva du skriver så ser det sånn ut.

Det er uansett andre alvorlige bivirkninger ved AS bruk som du ikke nevner, og disse bør vel være de som er relevante. Skaden på indre organer, lever, nyre, hjerte osv, det glemmer du helt, og det er her faren ligger, ikke i håravfall og noen mnd uten ereksjon (selv om de psykiske problemene forbundet med dette selvsagt kan slite, men det er hans egen feil når han ikke setter seg inn i ting før han gjør noe).

Hvis noen leste artikler i Dagbladet og Aftenposten for 3-4 uker siden vedrørende kriminalisering av AS, og erindrer hvilken norsk forskningsrapport det er som ikke kunne finne koblinger mellom AS-bruk og økt aggresivitet, så hadde det vært hyggelig om noen la den fram.

For det første så nevnte jeg *noen* av bivirkningene, og ikke alle. Dette poengterte jeg også. Jeg er da svært klar over de indre skadene også, men tok denne gangen tak i de mest "synlige".

For det andre så sier du at aggresjon og AS ikke henger sammen. Snakk med den fremste legen på området, Purvis, så får du andre oppfatninger om saken.

For det tredje - å si at en person er idiot fordi han ikke tar forhåndsregler når han bruker AS, syns jeg er toppen av idioti. Du vet like godt som meg at AS er skadelig, mer skadelig enn det gjør gagn, - så hvorfor oppfordre til å ta forhåndsregler ved bruk av andre medikamenter? Det du driver med er idioti.

Samtidig kritiserer du personer som havner i dette uføret (som f.eks kjæresten min) - og sier i slengen at det er enormt mye mangel på info om AS.

Dette henger ikke på greip.

Forøvrig lot du være å kommentere sitatet hans. Vedder på det stakk.

Bolere er store på utsiden. Små på innsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjæresten

Det er ikke moro å høre slik. Men kan det ikke tenkes at han har brukt AS uten helt å vite hvordan det skal gjøre riktig? Halvparten av pengene og kunnskapen, hvis ikke mer, skal brukes til å unngå akkurat det det kjæresten din har opplevd.

Selv da kan noen dette uttafor, selv om det er liten sjangs. Ingenting er 100% sikkert.

Hadde vært åleit å høre hvordan kjæresten din hadde brukt dette i de 3 årene. Men blir vel antageligvis slettet av webmaster, grr

Synes uansett det sitatet ditt blir litt dumt. Hva med utøvere i andre sporter som bruker AS, ta løping... De er begge en sport...

Å bruke AS i det hele tatt er idioti - enten man bruker det rett eller ei. Det er mer skadelig for kroppen enn bra.

Hvordan han har brukt dette vet jeg dessverre for lite om, men de var en god guttegjeng som gikk sammen om dette og snakket frem og tilbake om bivirkninger og alt det der, før de begynte. Så *helt* på viddene har de ikke vært.

Kjæresten min har tilogmed bøker hjemme om hvordan bruke dette riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doping kan være farlig!

Dagbladets eksempel har gått meg hus forbi, men fra pensumet i biopsykologi avkreftet undersøkelser svart på hvitt at det ikke er noen pålitelig korrelasjon mellom AS og agressiv atferd. Finner jeg igjen boka kan jeg legge ut et utdrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For det første så nevnte jeg *noen* av bivirkningene, og ikke alle. Dette poengterte jeg også. Jeg er da svært klar over de indre skadene også, men tok denne gangen tak i de mest "synlige".

For det andre så sier du at aggresjon og AS ikke henger sammen. Snakk med den fremste legen på området, Purvis, så får du andre oppfatninger om saken.

For det tredje - å si at en person er idiot fordi han ikke tar forhåndsregler når han bruker AS, syns jeg er toppen av idioti. Du vet like godt som meg at AS er skadelig, mer skadelig enn det gjør gagn, - så hvorfor oppfordre til å ta forhåndsregler ved bruk av andre medikamenter? Det du driver med er idioti.

Samtidig kritiserer du personer som havner i dette uføret (som f.eks kjæresten min) - og sier i slengen at det er enormt mye mangel på info om AS.

"For det tredje - å si at en person er idiot fordi han ikke tar forhåndsregler når han bruker AS, syns jeg er toppen av idioti. Du vet like godt som meg at AS er skadelig, mer skadelig enn det gjør gagn, - så hvorfor oppfordre til å ta forhåndsregler ved bruk av andre medikamenter? Det du driver med er idioti"

Hva for noe? Nå snakker jeg om harmløse medikamenter, samt helsekostprodukter.

For å unngå hårtap og kviser, lever skader, skader på hjerte og nyreskader er det trossalt ikke lenger å dra enn til helsekosten, og for å få igang testosteronproduksjonen er det medikamenter uten bivirkninger jeg snakker om (kan vel ikke engang si navnet på dem her uten at innlegget blir slettet).

Leger sier forskjellig, men forskningsrapporter som har studert brukere over tid burde være litt mer nøytrale. Du finner trossalt leger som er spesialister på AS og sier noe helt annet enn denne Purvis.

Henger det ikke på greip at jeg sier at det er idioti og bruke medikamenter uten å vite hva det gjør med kroppen bare fordi det er mangel på informasjon om stoffene? Det er da vel like fullt idioti og injesere ting man ikke vet noe annet om enn at man blir stor, inn i lårer, rumpa eller skulderen?

Ærlig talt, du aner jo ikke hva du snakker om, og informasjon om steroider er det fullt mulig å få tak i, men man må jobbe litt. Det bør man gjøre når man vet at det er farlig og man går til det skritt å risikerer helsa si for å bli stor. Er dette idioti?

Det er jo du som sier ting som ikke henger på greip her.

Sitatet hans kommenterte jeg ikke fordi det er helt latterlig. Det er mulig han føler seg liten på innsiden, men det sier noe om han, ikke andre brukere.

Jeg uttaler meg i motsetning til deg ikke om ting jeg ikke har greie på, og AS har jeg greie på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bruke AS i det hele tatt er idioti - enten man bruker det rett eller ei. Det er mer skadelig for kroppen enn bra.

Hvordan han har brukt dette vet jeg dessverre for lite om, men de var en god guttegjeng som gikk sammen om dette og snakket frem og tilbake om bivirkninger og alt det der, før de begynte. Så *helt* på viddene har de ikke vært.

Kjæresten min har tilogmed bøker hjemme om hvordan bruke dette riktig.

Om det er rein idioti får være din mening, greit nok. Men jeg mener man skal sette seg godt inn i saker før man kan uttale seg slik. Det at kjærsten din kræsja, har veldig lite å si. For jeg har på følesen av at han har gjort det veldig galt. Det typiske er en guttegjeng som går isammen og forteller hva de har hørt av dealere her og der. Også finner de ut en kur som de kjører (hvordan går det med de andre guttene da?).

Du sier han har bøker, vel maaaange bøker har gammel informasjon. Og det kommer til og med nye bøker med god gammel FEIL informasjon. Jeg har hatt en del kontakt med forfatteren av Anabolics 2002, Bill Llewellyn, som er en respektert AS forfatter. Og han sier selv at man kan skjære seg ved å lese gjennom de tidligere utgavene. Å holde seg oppdatert med nye stoffer som kommer på internett er av det beste.

Og det ser ikke ut som kjæresten din har brukt noen ting til å forhindre bivirkninger, for alt du nevner kan forebygges veldig bra. Og han har jo fått ALT..?

Det så nesten ut som i innlegget ditt til SDD at du syntes det var idioti å ta forhåndsregeler til medikamenter? Vel, da skjer det kjæresten din har opplevd.

MEN, hvis man er utsatt for ett eller annet så er det SÅ KLART IKKE 100% at det ikke skjer, selv med medikamenter som forebygger. Alltid en en risk... Så man må kalkulere dette, og finne ut om det er vært det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett.. det å dytte i seg medikamenter i tre år, få problemer med det, og så syte om at bolere er store på utsiden men ikke på innsiden, det blir omtrent som om en storrøyker begynner å klage på at han har fått dårlig kondis og kreft.

AS kan uansett være farlig, det er ingen som har sagt noe i mot det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest son of sam

Doping kan være farlig!

du har da sagt før at det de skriver i avisene bare er skremselspropaganda og tull og tøys, men når de endelig skriver noe du har påstått hele tiden så skriver plutselig avisene sannheten. merkelig synes jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har da sagt før at det de skriver i avisene bare er skremselspropaganda og tull og tøys, men når de endelig skriver noe du har påstått hele tiden så skriver plutselig avisene sannheten. merkelig synes jeg....

For noe tull. Jeg har aldri sagt noe i mot forskningsrapporter de skriver om i avisene, noe de for øvrig aldri gjør, men jeg har sagt noe om journalister og legers subjektive synsing.

De artiklene jeg nevnte over her er forskningsrapporter, ikke noe en enkelt lege eller journalist mener.

Du ser vel at det er en relevant forskjell her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest son of sam

For noe tull. Jeg har aldri sagt noe i mot forskningsrapporter de skriver om i avisene, noe de for øvrig aldri gjør, men jeg har sagt noe om journalister og legers subjektive synsing.

De artiklene jeg nevnte over her er forskningsrapporter, ikke noe en enkelt lege eller journalist mener.

Du ser vel at det er en relevant forskjell her?

alle de artiklene om anabole steroider jeg har lest ihvertfall, har journalisten snakket noen eksperter eller lignende på området som har kunnet bekrefte det de skriver i de ariklene. poenget mitt er at hvis den undersøkelsen hadde vist at det er en forbindelse mellom økt agressivitet og anabole steroider hadde du blåst av den undersøkelsen og sagt at det var bare en useriøs undersøkelse eller noe den journalisten hadde funnet på og har ingen rot i virkeligheten eller noe sånt. men siden den støtter din mening om den saken så tar du den for god fisk uansett om den er seriøs eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...