Gjest g00n Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Selv om tittelen egentlig sier det meste, så kan det vel gjentas: Hvordan bør energien fordeles i løpet av et døgn? Spørsmålet er ikke knyttet opp mot noen spesiell situasjon (slanking, trening, e.l.), men jeg vil gjerne ha info om flere sider ved dette, men generell info er vel det beste . MVH Jøran. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Hei Jøran, Dette er det masse diskusjoner om. Dessuten kommer det an på så mye, bl.a alder og tilstand. For et voksent, friskt menneske, har jeg tro på rundt 3-4 måltider pr dag med 4-5 timers mellomrom. Dette gir en pause til magen/tarmene før neste måltid kommer. Det ideelle er gjerne å spise mest tidlig på dagen, og mindre senere på dagen. Dvs en god frokost og lunch/middag og en liten kvelds. For barn og eldre mennesker vil jeg anbefale mindre og flere måltider for å akkomodere for ikke fullt så effektiv fordøyelse. Vet ikke dette var det du ville ha svar på. Det er litt vanskelig når spørsmålet blir veldig generelt.. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.