adybendal Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 hei, Jeg er en 19 år gammel gutt som har begynt å miste mye av håret i det siste, jeg vet du kanskje har fått dusinvis av slike innlegg før, men håper du kan gi meg noen råd. hvordan kosthold skal man egentelig spise får å bevare hud og hår. hvordan typer vitaminer bør man spise mye av dersom man vil minke håravfallet? hjelper det å trene får å øke hårveksen, eller redusere hårtapet håper du kan svare, takk. hilsen anders 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kanskje Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Vitamin B er iallefall bra for håret!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kanskje Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Vitamin B er iallefall bra for håret!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Hei Anders, For å bevare hud og hår er det viktig med en rekke næringsstoffer. Generelt kan man si at en ’overall’ god helse og livsstil vil bevare huden og håret. Hårtap kan f.eks forkomme ved både stress og dårlig kosthold. For å gå mer inn på hvilke næringsstoffer som er viktige: For håret er det viktig med nok proteiner, sink, kopper, og biotin (et av B-vitaminene). For huden er vitamin A, C, og K viktig, samt sink, essensielle fettsyrer (omega-6 og omega-3), protein, og niacin (et annet av B-vitaminene). For huden i ansiktet og leppene er riboflavin (B2), niacin , pyridoxine (B6), og jern viktig. Det er enkelt å få nok av disse næringsstoffene ved å spise et variert og balansert kosthold som inkluderer grovt brød og andre grove kornprodukter, frukt og grønnsaker, melk og melkeprodukter, og proteinrik mat (kjøtt, fisk, egg, nøtter, belgfrukter). Du kan evt også ta en mulitivitamin og tran, men husk at dette ikke bør erstatte næringen du får gjennom mat. Håper dette ga deg noen svar. Lykke til! Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest made!!!! Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 jg ha prosjekt om kosthold, og lure på om du kan hjelpe meg litt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.