Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 har lest at man skal gange vekta si med 30 får å vite hvor mange kalorier man trenger per dag for å holde vekta. Og enda mer om man trener. Ifølge mine beregninger skal jeg da ha 2070 kcal daglig. Jeg trener 3-4 ganger i uka, da trenger jeg liksom ENDA mer. Men jeg skal ned i vekt.....helst 8-9 kilo. Nå spiser jeg max 1200 kcal om dagen. Bør jeg spise mer? Er det derfor jeg aldri går ned i vekt selvom jeg har et sunt og balansert kosthold? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Hei, Å gange vekta med et gitt tall er en snarvei til å finne sitt daglige kaloribehov. Dette tar ikke med i betraktning alder, høyde, og kjønn. Det kan likevel gi en viss pekepinn på hva man trenger av kalorier daglig. For å holde vekta er det anbefalt å gange vekta si med 30 dersom man er veldig aktiv, med 25 dersom man er moderat aktiv, og 20 dersom man er stort sett stillesittende. Når du vil ned i vekt kan du med ditt moderate aktivitetsnivå gange vekta di med 20-25, og du kommer da til rundt 1400-1700 kcal. Jeg synes 1200 kcal høres litt lite ut. For lavt inntak vil bare senke forbrenningen din, så jeg synes du kan øke opp til rundt 1400. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.