Gå til innhold

Uff nå ble jeg litt engstelig

Anbefalte innlegg

Gjest Hypokonderen

Hei igjen

Må dessverre spørre deg igjen. Fikk beskjed om at mine bigemini slag var helt ufarlige og ikke tegn på noe hjertesykdom. Ser at du skriver nedenfor at slike bigemini slag kan være tegn på organisk sykdom. Ble plutselig veldig redd igjen når jeg endelig hadde slått meg til ro med at jeg var hjertefrisk. Det var jeg som skrev fått epikrise nedenfor. Hadde ves i bigemini.

36 år og ellers frisk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42731-uff-n%C3%A5-ble-jeg-litt-engstelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jente36år

Til hypokonderen

Jeg synes du skal stole på alle de undersøkelser du har.

Det er jo DEG de har undersøkt og Ditt hjerte.

Men jeg skjønner deg, man blir engstelig når man leser noe "tilsvarende" og så sammenligner man med sitt hjerte.

Du har sikkert lest om mine ekstraslaginnlegg her og som du sikkert har lest etterhvert, har mine ekstraslag "forsvunnet" etter to år med "plagen".

Selvfølgelig , som alle andre kan jeg merke enkelte ekstraslag fremdeles ved slitenhet og psykisk stress. Men selve plagen er borte.

Jeg har mosjonert litt mer, presset meg.

Og jeg er også enig med Dr. Søyland at for mitt vedkommende var mer hormonellt.

Det har en lege fortalt meg også.

Håper at du roer deg etterhvert og som sagt stoler på alle undersøkelser du har fått gjort.

Men det er ikke lett å ha hjerteangst, det kan jeg skrive under på.

Lykke til !

Mvh.

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Til hypokonderen

Jeg synes du skal stole på alle de undersøkelser du har.

Det er jo DEG de har undersøkt og Ditt hjerte.

Men jeg skjønner deg, man blir engstelig når man leser noe "tilsvarende" og så sammenligner man med sitt hjerte.

Du har sikkert lest om mine ekstraslaginnlegg her og som du sikkert har lest etterhvert, har mine ekstraslag "forsvunnet" etter to år med "plagen".

Selvfølgelig , som alle andre kan jeg merke enkelte ekstraslag fremdeles ved slitenhet og psykisk stress. Men selve plagen er borte.

Jeg har mosjonert litt mer, presset meg.

Og jeg er også enig med Dr. Søyland at for mitt vedkommende var mer hormonellt.

Det har en lege fortalt meg også.

Håper at du roer deg etterhvert og som sagt stoler på alle undersøkelser du har fått gjort.

Men det er ikke lett å ha hjerteangst, det kan jeg skrive under på.

Lykke til !

Mvh.

Se svar annet sted til Hypokonderen.

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til Hypokonderen.

Ta det med ro. Bigemini betyr ikke annet enn at ekstraslagene kommer som hvert 2. slag i perioder. Det er ikke ensbetydende med organisk hjertesykdom.

Du har, som du tidligere har skrevet, ikke tegn på noen form for slik sykdom.

Dine korte bigemini-perioder kan du nok anse som uskyldige. Vi konkluderer aldri med at det hele er uten betydning før folk er like godt undersøkt som du er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...