Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Bergensjente

Hei:)

jeg har Chondromallacia Patellae, i begge knær. Dette kommer av at jeg har spilt håndball i 9 år (er 18 år) Sluttet for 1,5 år med håndballen, pga skaden! Etter dette har jeg ikke trent noe spes.

Hvor mye smerter jeg har er veldig forskjellig. Men etter en dag på skolen og jobb etter det, er spesielt venstre kne hovent, og det er valdig varmt på innersiden. Hva kommer dette av?

Jeg har VELDIG lyst til å begynne på håndball igjen, og være med så mye jeg føler jeg klarer, siden jeg blir gal av¨å savne denne sporten!!! er dette noe å anbefale?

Legen ber meg være tolmodig, og holde med totalt vekke fra all sport, men det er umulig for meg!!

Hva anbefaler du?? Er det noe jeg kan gjøre etter å trent? ise ned, eller spille med spesialknebeskytter??

Er kjempetakknemmelig for ALLE svar!!Gjerne fra andre i samme situasjon!

Stor hilsen fra bergensjente

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42806-h%C3%A5ndball/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Bergensjente.

Brusk-skade som gir såpass mye plager bør du nok ta på alvor. La en ortoped se på deg for å vurdere det hele.

Fysisk aktivitet på et hardt gulv er en stor belastning for knærne så det kan hende du bør vurdere annen form for trening.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42806-h%C3%A5ndball/#findComment-160964
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...