Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har i en periode på ca 6 år hatt smerter på innsiden av leggene - spesielt under trening. Jeg har i disse årene trent ganske mye (4-5 ganger i uken). Jeg pleier vanligvis å varme rolig opp, og smertene forsvinner når jeg er varm. Har det siste året hatt treningsopphold fra ene sporten jeg drev med, og da har smertene nesten forsvunnet

Har nå begynt å spille håndball ved siden av basketball, og treningsmengden har derfor økt igjen. Det har dessverre også smertene. Nå er det vondt hvis jeg går fort ute og det er kaldt, og uutholdelig vondt under oppvarmingen. Jeg har også merket litt prikking i høyre legg.

Smertene sitter på innsiden av leggen fra ankelen og nesten opp til kneet, på begge bein.

Kan det være at jeg har beinhinnebetennelse? bør jeg komme meg til lege? og bør jeg trappe ned treningen? (har bestemt meg for å trene mer og hater jogging og treningsstudio-trening)

hilsen jente på 22

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42891-beinhinnebetennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

starfish.

Joda, dette er nok helst en beinhinnebetennelse med eller uten en samtidig betennelse av den indre leggmuskelen. La en lege titte på dette. Noen ganger kan dette være så hardnakket, at det er aktuelt med operativ behandling. Men vurder om du har bra sko, om nedising av det vonde partiet, trening bare annenhver dag og regelmessig tøyning hjelper.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42891-beinhinnebetennelse/#findComment-160950
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...