Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

trenger litt veiledning om en skulder. Har en skulder som går ut av ledd, dette har skjedd flere ganger, med ca. 1 uke hvile har dette ordnet seg. Men nå sist gang har smertene blitt verre, det dreier seg pulser som skyter nedover armen, og såre sener i armhulen + konstante smertepulser i selve skulderen (i front), smertene er ikke vonde heller ubehagelige. Har ikke vært hos lege ennå, men vurderer det sterkt siden smertene er litt annerledes enn det de har pleid å være.

Spørsmålet mitt er hvor alvorlige konsekvensene av en slik skade er hvis det ikke rettes opp med en gang (foreløpig skal det en del til før den spretter ut av ledd), og kan det være noe "krøll" med nerver i armen pga. de pulserende smertene?.

For fremtiden: hvis ikke en operasjon gjennomføres, kan jeg ødelegge skulderen slik at en operasjon ikke vil ha noen hensikt?. Og kan i så fall hvis nødvendig en slik operasjon tas innen rimelig kort tid, da jeg er i aktiv idrett (dog på lavere nivå)?

håper på forklarende svar!

mvh/havardon

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42907-skulderskade/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

havardon.

Når skulderleddet stadig blir luxert slik du beskriver, bør det opereres. Man bør ikke vente forlenge for å unngå permanent skade av leddet og skade av nerver og andre strukturer som er leddnært.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42907-skulderskade/#findComment-160946
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...