Gå til innhold

jogging

Gjest joggehater

Anbefalte innlegg

Gjest joggehater

idag jogga jeg for første gang på 1 år. Trener aerobic 4 ganger i uka, men blir aldri anpusten av det. Heller ikke 15 min på tredemølle gjør meg andpusten, men jogging derimot... etter 1 minutt idag pusta jeg som en hest selvom jeg ikke er sliten. Hva kan dette kommer av?

Ps. Syns jogging er dritkjedelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tyder på at kroppen din jobber mer ved jogging enn aerobic/tredemølle. Kanskje innendørstreningen din bør løftes opp på et mer intensivt nivå nå? - For ikke å stagnere mener jeg.

Jeg for min del synes *tredemølle* er kjedelig - foretrekker natur og frisk luft i stedet for å glane i en vegg mens jeg løper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest joggehater

Det tyder på at kroppen din jobber mer ved jogging enn aerobic/tredemølle. Kanskje innendørstreningen din bør løftes opp på et mer intensivt nivå nå? - For ikke å stagnere mener jeg.

Jeg for min del synes *tredemølle* er kjedelig - foretrekker natur og frisk luft i stedet for å glane i en vegg mens jeg løper..

jeg trener kun tredemølle en gang iblant og da som oppvarming bare. Ellers trener jeg aerobic på de hardeste timene som er. Finnes ikke hardere.

Kanskje kroppen min rett og slett ikke takler jogging ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener også en god del aerobic, helst de hardeste timene. Jeg løper også innimellom, det varierer litt, men jeg LIKER faktisk å løpe i marka om sommeren, det er SÅ GODT å komme seg ut! Om vinteren må jeg ty til kjedeligere løyper, da er det ikke SÅ artig. (Blir dessuten ganske stiv i hoftene om vinteren :-( noen råd??)

Men det jeg skulle si var at jeg opplever akkurat det samme som deg: at joggingen er hardere. Aerobic er ofte så gøy at jeg føler at jeg ikke har trent hardt nok, selv om jeg egentlig er ganske flink til å konsentrere meg og "gi alt" (eller nesten alt).

Min konklusjon på dette har alltid vært: VARIASJON ER TOPP! BÅDE aerobic, styrke, jogging alt ettersom det passer i hverdagen, men det er viktig å ikke stivne i et altfor fast mønster...

Så hold ut, ta noen turer til, og gled deg til våren kommer, særlig hvis du har fine løyper i nærheten? Når "joggeformen" blir bedre blir det jo også artigere!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trener kun tredemølle en gang iblant og da som oppvarming bare. Ellers trener jeg aerobic på de hardeste timene som er. Finnes ikke hardere.

Kanskje kroppen min rett og slett ikke takler jogging ute?

Hei!

Jogging er kanskje ikke det du gjør ute? Når noen jogger menes smålunting i pratefart, altså at man kan prate nesten uanstrengt. Pulsen går da kanskje i 100-120 etter som hvor ung du er. Og treningen er aerob så musklene får nok oksygen. Sånn type løping kan jo være kjedelig hvis du ønsker mer fart og effektivitet. Bruk pulsen som mål. Din maksimale er omkring 220-235 slag pr. minutt minus alderen din. Under kanskje 70 % av maks. jobber musklene aerobt så du kan holde det gående lenge uten å stivne. Mange mener det er viktig å variere mellom lange økter med moderat innsats og kortere over den aerobe terskel. En løpetur kan varieres fra rolig jogging til fullt kjør i en motbakke, så da har du hele registeret, og det blir ikke så kjedelig. Noen løper 100 m og går 100 m etc. Finn evt. noen å løpe sammen med. Så kan dere konkurrere til våren på 5 eller 10 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...