mage1 Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Jeg har så forferdelig treig mage. Går bare på toalettet annenhver dag, og det er et slit å få det til. Jeg har noen tabeletter som hjelper, men de er visstnok ikke bra for tarmene mine. Jeg spiser kli og fiber, drikker noe leireaktige greier og olje. Ingenting hjelper skikkelig. Er det noen som kan hjelpe meg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nullemor Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Linfrø, har du prøvd det?? Ta 2-3 spiseskjeer med linfrø og bland det i yoghurt. Prøv å tygge frøene litt. Smaker helt ok, og får virkelig fart på magen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tygge Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Linfrø, har du prøvd det?? Ta 2-3 spiseskjeer med linfrø og bland det i yoghurt. Prøv å tygge frøene litt. Smaker helt ok, og får virkelig fart på magen. Har hele tiden fått høre at linfrø virker best dersom de ikke tygges. Hvorfor mener du at de SKAL tygges? Vil ha best mulig virkning så må jeg kanskje 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Når du tar fibertilskudd er det veldig viktig at du drikker nok vann! :-) Drikk to-tre glass vann før hvert fiber-inntak/måltid, så skal du se at det hjelper :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Hei, Det er viktig at du drikker mye vann og spiser fiberrik mat (som det høres ut som du allerede gjør). Svisker kan også hjelpe deg - svisker har mye fiber samtidig som de har et lakserende stoff. Mye fiber uten nok vann kan faktisk forverre en forstoppelse, så pass på at du drikker mye vann både før og etter du spiser konsentrert kli/fiber. Mosjon er også viktig for å få magen til å virke. Prøv å tren regelmessig. Håper dette kan hjelpe deg! Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.