Gå til innhold

Stive knær i halvannen måned

Gjest Geirbbb

Anbefalte innlegg

Gjest Geirbbb

Jeg kan normalt ikke sitte helt ned når jeg sitter på kne pga store leggmuskler og lår tar borti hverandre lenge før det. I jula ble jeg litt ivrig, og overbelasta knærne ved å gå for langt ned på kne.

De første to ukene gikk stivheten ned, men etter det har jeg ikke merket noen endring.

Jeg merker det på to måter. Når jeg har sittet i ro må jeg strekke ut beina først, og så kan jeg gjøre hva jeg vil. Jeg løper et par ganger i uka og spiller litt fotball, men kjenner ingenting. Den andre måten er når jeg bøyer knærne mot den nevnte grensa ved å plukke opp noe, sitte på huk osv. Dette går ikke bort før jeg reiser meg opp igjen, og kan bli ganske vondt.

Jeg har prøvd å la være å trene i en uke, men jeg har ikke merket noe forskjell.

Så jeg lurer på hva det er jeg har gjort, og om jeg kan gjøre noe for å lege det hurtigere?

mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Geirbbb.

Det høres ut som et eller annet har skjedd inne i leddet. En menisk-skade kan f. eks. arte seg på denne måten. Dette bør en lege se nærmere på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...