Gjest SS Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Hei. Jeg lurer på hvor lenge joggesko holder seg før det er på tide med utskifning. Jeg tenker da på antall treningstimer. En annen ting er at jeg har, etter at jeg begynte å jogge, fått veldig vondt fremme på skinnleggen. jeg har noen "roser" der som kan være åreknuter? Men de er ikke hele veien der jeg har vondt. Jeg løper mye på asfalt desverre, men skal jeg få trent så må det bli slik i vinterhalvåret. Kan du hjelpe meg?? Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
briv Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Hei, legen har ikke rukket å svare, men det er en med liknende problem på samme forumside. Kan være du har det som på eng. kalles anterior shin splints og som skyldes overanstrengte fremre leggmuskler eller forkortede bakre. Da kan styrking foran og avlastning bak hjelpe, f.eks ved å legge inn en hælpute i skoen. Ha dessuten gode (dyre) løpesko som ikke er for trange. Søking på nettet kan gi flere råd (på engelsk). Skiturer kan være avlastning, det er for tiden helt supert inne i Marka. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 SS. Pris og kvalitet på joggesko hører ofte sammen. Og jo bedre sko du kjøper, jo lengre holder de. Dessuten kan det være fornuftig å ha to sett sko som du bruker vekselvis. Ved at sko er forskjellig, blir også belastningen på beina forskjellig. Løper du flere dgr. pr. uke bør du fornye med minst ett par i året, spesielt når det blir mye asfalt-løping. Smertene på forsiden av leggene kommer gjerne pga. ensidig trening . Musklene blir "betente". Varier med skigåing, sykkel, svømming osv. Ellers er det et bra råd å nedise det vonde området etter hver trening. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.