Gjest kaisin Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Noen som har forslag til mat man kan lage til lørdagskvelden selv om man er på slankern? Gjerne "vrier" på generelt mer kaloririke retter eller noe sånt. Går det an å lage noe pizza-lignende ....? Ønsker også tips til slanke-snop.... takker for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lyseblå Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Det beste slanke-snopet er definitivt en posjon med Dream-is. Velg den som heter dobbel-karamell, den er helt genial. vet at det er en del kalorier i denne isen, men det er mindre enn vanlig is. Går på GR-kurs og de "anbefaler" litt dream is som lørdagskos i steden for feks melk den dagen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Våril Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Det beste slanke-snopet er definitivt en posjon med Dream-is. Velg den som heter dobbel-karamell, den er helt genial. vet at det er en del kalorier i denne isen, men det er mindre enn vanlig is. Går på GR-kurs og de "anbefaler" litt dream is som lørdagskos i steden for feks melk den dagen... Jeg vil anbefale deg å kjøpe den nye kokeboka til Grete Roede og datteren. Der kryr det av mange spennende oppskrifter. Pizza (mange forskjellige), wok og mye, mye mer........ Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 "Sunt" snop: Vingummi, popcorn, Dream-is (som nevnt under, nam!), saltstengre, kokesjokolade mm. Når det gjelder pizza går det fint å lage en litt sunnere variant enn det som er vanlig. Først og fremst bør bunnen være tynn, og helst litt grov. Deretter bør man velge et magert kjøtt, jeg synes f.eks. kylling er veldig godt på pizza, rent biffkjøtt er heller ikke så gale og uansett bedre enn kjøttdeig. Fyll så på med masse grønnsaker, tomat, paprika, løk, sjampinjong osv. Hvis noe skal stekes kan du bruke f.eks. olivenolje istedetfor smør. Også når det gjelder osten må man gjerne begrense seg litt...Sad but true. Jeg vil forøvrig ikke anbefale å bruke lett-ost på pizza, de får en veldig rar konsistens når de smelter. En annen "tillatt" ting som lørdagskos er jo f.eks. tortillas. Disse fylles opp med rent biffkjøtt, kylling eller strimlet svinekjøtt, også tar du masse salat, grønnsaker og salsa-saus inni. Salsasausen er bare moste tomater og andre grønnsaker. Eller kylling med ris og wokgrønnsaker, med en eller annen sterk "innvandrersaus" på glass. Det finnes mange slike gode sauser i butikkene nå, man trenger ikke lengre gå til "innvandrerbutikker" for å handle slikt. Mens norske sauser er lagd av fløte og masse annet fett består disse sausene av masse grønnsaker og kanskje litt olivenolje. Uansett bedre enn Bretagne og Bernaise, for å nevne noen. Nå ble jeg sulten, klokken er halv ni om morgenen og jeg fikk lyst på biff med bernaise-saus... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nemesis Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Gulrøtter, selleri og squash med yoghurtdip. Jeg foretrekker "holiday" dip'en. Jeg synes det er mye bedre med yoghurtdip enn rømmedip! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Reker og andre skalldyr er helt genialt. Sunt, magert og godt. 100 gram skalldyr inneholder 100 kcal, det vil si at du kan spise 600 gram til middag uten problemer (hvis du ORKER så mye da) istedet for loff kan du bruke små tortillalefser (faktisk utrolig godt) Ha på sitron og dropp majonesen. Lag vafler og bytt ut halvparten av melken med vann. Da blir vaflene mye sprøere. Kutt ned på fettmengden og ha lett rømme og syltetøy på . 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marnie Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 "Sunt" snop: Vingummi, popcorn, Dream-is (som nevnt under, nam!), saltstengre, kokesjokolade mm. Når det gjelder pizza går det fint å lage en litt sunnere variant enn det som er vanlig. Først og fremst bør bunnen være tynn, og helst litt grov. Deretter bør man velge et magert kjøtt, jeg synes f.eks. kylling er veldig godt på pizza, rent biffkjøtt er heller ikke så gale og uansett bedre enn kjøttdeig. Fyll så på med masse grønnsaker, tomat, paprika, løk, sjampinjong osv. Hvis noe skal stekes kan du bruke f.eks. olivenolje istedetfor smør. Også når det gjelder osten må man gjerne begrense seg litt...Sad but true. Jeg vil forøvrig ikke anbefale å bruke lett-ost på pizza, de får en veldig rar konsistens når de smelter. En annen "tillatt" ting som lørdagskos er jo f.eks. tortillas. Disse fylles opp med rent biffkjøtt, kylling eller strimlet svinekjøtt, også tar du masse salat, grønnsaker og salsa-saus inni. Salsasausen er bare moste tomater og andre grønnsaker. Eller kylling med ris og wokgrønnsaker, med en eller annen sterk "innvandrersaus" på glass. Det finnes mange slike gode sauser i butikkene nå, man trenger ikke lengre gå til "innvandrerbutikker" for å handle slikt. Mens norske sauser er lagd av fløte og masse annet fett består disse sausene av masse grønnsaker og kanskje litt olivenolje. Uansett bedre enn Bretagne og Bernaise, for å nevne noen. Nå ble jeg sulten, klokken er halv ni om morgenen og jeg fikk lyst på biff med bernaise-saus... Bruk gjerne mozzarellaost på pizzaen, det har omtrent like mange kalorier som lettost,og smelter som en drøm. Det er jo det som er den "originale" pizzaosten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Bruk gjerne mozzarellaost på pizzaen, det har omtrent like mange kalorier som lettost,og smelter som en drøm. Det er jo det som er den "originale" pizzaosten. Selvsagt! At jeg ikke tenkte på det! Det som er så godt... Skal lage det i helgen :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krøllalfa Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 http://www.greteroede.no/oppskrifter/kjtt/articles/artid400468.html Her finner du oppskrift på sunne pizzaer til 1! Blar du tilbake til hovedsiden finner du mange flere gode oppskrifter! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.