Gjest Krimmit Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Nei nå har jeg fått helt sjokk. Skulle på butikken og kjøpe pasta eller nudler - men jommen ble det pasta - for i nudlene var det jo 300 kalorier pr. 100 gram! DET er jo enormt! I pastan derimot er det 90 kalorier pr 100 gram. Jeg fatter inegnting. Er nudler så usunt, dah? Og kan man spise en del pasta egentlig? Jeg digger nemlig pasta og kyllingfilet. Ingenting er bedre enn fersk pasta :-)) MM....et supert måltid uten mye fett! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Nudler er frityrstekt, derfor er det en god del mere kalorier i det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
krokka Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Nudler er frityrstekt, derfor er det en god del mere kalorier i det. Husk bare på: det er i kokt tilstand du må veie pasta! Dessverre veier den da 3 ganger så mye......... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pirrka Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 For at pasta skal innehalde berre 90 kcal, må den nok vere kokt, eller i alle fall ikkje tørka. Eg vil tru at for den tørre varianten, stiller nudlar og pasta ganske likt energimessig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest krimmit Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Husk bare på: det er i kokt tilstand du må veie pasta! Dessverre veier den da 3 ganger så mye......... ja, jeg veier den i kokt tilstand, men jeg kjøper alltid fersk pasta, så så veldig stor forskjell eetter at den er kokt blir det ikke faktisk. men takk for tipset :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marnie Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Det stemmer nok som noen sier, at det kan skyldes forskjell på vekt i tøtt/kokt tilstand, men sjekk også ingredienslista på nudlene: Mange av dem har olje i seg, men ikke alle. De som ikke har olje, skal ha omtrent samme kaloriinnhold som pasta. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.