Gjest jentetjueår Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Hei! Jeg er ei jente på 20 år som lurer på noe angående vitamintilskudd i tablettform. Jeg har begynt å ta epleedikk-kapsler (2-4 per dag), fordi jeg er overvektig (166cm, 76kg) og vil prøve om det kan få vekk søthungeren osv. I tillegg tar jeg Vitamineral (1 tablett per dag) og Møllers Dobbel tranpiller (2 per dag). Spørsmålet mitt er om jeg får i meg for mye vitaminer, har hørt at det ikke er bra med "overdose" av disse tilskuddene. Jeg er ikke så veldig flink til å spise frukt og grønnsaker, så jeg får ikke så mye vitaminer derfra. Bør jeg kutte ut noen av tablettene? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Du kan trygt fortsette med de tilskuddene du tar - de utfyller hverandre fint, og du er ikke i fare for noen overdose. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Hei, 1 Vitamineral og 2 Møllers tranpiller er helt ok å ta hver dag. Pass bare på at du ikke går over anbefalt dosering på boksen. Vil også nevne at det er viktig å huske at kosttilskudd ikke bør erstatte næringstoffer fra mat. Det er mange viktige og nyttige stoffer – som antioxidanter og ’phytochemicals’ – man går glipp av i piller. Frukt og grønnsaker er en veldig viktig del av et sunt kostholdet, og de spiller en stor rolle i forebyggingen av forskjellige livsstilssykdommer – bl.a kreft og hjertesykdommer. Økt inntak av frukt og grønt kan også hjelpe på vekta. Lykke til! Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slankern Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Pass på å bruke vitamineral uten a og d vitamin, da du får dette i tranen. Du bør ikke få for mye av a og d vitamin. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.