Gå til innhold

Uhelbredelig storetå?

Volleyballspiller

Anbefalte innlegg

Volleyballspiller

Hei

Jeg har i litt over en måned fått vond i storetåa på venstre fot når jeg jogger eller driver med annen idrett, som f.eks. volleyball eller diverse i gymtimer. I det siste har jeg også fått en slags stikkende smerte etter treningsøkter.

For noen dager siden var jeg hos min faste lege, og han konstaterte at tåen min var ødelagt. Den bøyer noe innover mot resten av foten, og jeg har fått en liten klump som stikker ut til høyre for foten, i nørheten av knokkelen mellom fot og tå. Storetåa på høyrefoten begynner å bli litt slik den også, men foreløpig bare litt.

Doktoren sa at tåa var ødelagt, og at det ikke er mye som kan gjøres med den. Skaden skyldes antakeligvis bruk av for små sko, men jeg har ikke brukt små sko. Det eneste jeg kan tenke meg er at jeg kan ha knyttet skorne noe stramt når jeg spiller fotball, volleyball o.l.

Det eneste han visste som kunne gjøres med skaden, var at det kunne fjernes noe av det som stakk ut ved en operasjon, men at det ellers var lite som kunne gjøres.

Etter dette har jeg ikke turd å trene, i frykt for at det skal bli verre. Jeg elsker å spille volleyball, og er bare 17 år, så jeg har liksom ikke lyst til å slutte med idrett enda. Doktoren min sa at jeg kunne spille videre, men at jeg måtte passe på å bruke store nok sko og følge med om det ble noe verre.

Det jeg lurer på er om det finnes noen form for operasjon som gjøres for å fikse bena helt igjen, for jeg er redd for å måtte gi slipp på idretten for godt, å da ser ikke livet mye positivt ut lenger.

Jeg har også hørt om at de lager spesialsko i oslo et sted, men jeg vet ikke hvor mye dette vil hjelpe, skaden er der jo allerede.

Noen forslag?

Noen med lignende erfaring?

Jeg setter stor pris på alle svar.

Venter forhåpningsfullt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Volleyballspiller.

For meg virker det som du har fått gode råd. Bruk store sko som gir god plass til tærne i bredden.

Men slik du beskriver dette, er det nok riktig at en lege-spesialist i ortopedi vurderer dette nærmere, men få tatt et rtg. bilde først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...