Gå til innhold

Blir større i stede for mindre

Gjest jente 18

Anbefalte innlegg

Gjest jente 18

I de to siste årene har jeg trent aktivt på helsestudio, men det var utpå høsten i fjor jeg begynte å trene ekstra hardt. Siden da har jeg trent 4 ganger i uka på helsestudio med lange økter. Samtidig har jeg hatt et ganske strengt kosthold fordi jeg vil gjerne ned noen kilo. Det som har skjedd i det siste, er at buksene er begynt å bli stramme rundt lårene.....det kan umulig være fett som har lagt seg der. Men poenget er at jeg vil ikke opp i buksestørrelse!! Hva skal jeg gjøre? Jeg kan jo ikke slutte å trene for da legger jeg ihvertfall på meg...dessuten føler jeg at jeg er ganske fast i fisken og jeg ønsker ikke å bli like slapp som før. Hvorfor kan andre folk trene vekter og få en flott kropp samtidig som de blir slankere....men jeg bare vokser. Bør jeg slutte helt med vekter, eller fortsette noen få dager i uka og heller bytte ut de andre dagene med alternativt opplegg.....er ikke sikker....noe må jeg gjøre!

Hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (ikke undertegnet)

det hele er så enkelt: trener du med vekter, får du mer muskler, dermed blir du større. men det er ikke det samme som at du blir feitere. du legger bare på deg muskler. har du tjukke lår fra før, kommer musklene bare under fettet. og musklene blir større fortere enn du klarer å forbrenne fettet. for styrketrening er egentlig ikke noen god måte å trene på for å forbrenne fett. dessuten veier muskler mer enn fett så derfor kommer du antagelig heller til å gå opp i vekt enn ned selv om fettet forsvinner. men ikke bruk vekta som en målestokk for hvor vellykket treningen din har vært. trener du aerobic eller annen utholdenhetstrening derimot f eks jogging eller spinning, forbrenner du fettet uten å øke muskelmassen. så hvis du ikke vil legge på deg muskler bør du trene mer aerobic, spinning, jogging, svømming eller lignende og mindre styrke. eller begynn på kickboxing. det er veldig god utholdenhetstrening der hele kroppen er med samtidig som du får trent bevegelighet og hurtighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...