Harefrøken Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Hei. Kan du hjelpe oss å bli litt klokere på dette med medisiner til ivf -behandling. Har klippet ut et innlegg fra ufb-forumet hvor ei nå har fått innvilget medisiner på blå resept. "Hurra!!! til alle/om blåresept Vel, jeg er _ikke_ gravid, men jeg er veldig glad likevel!! I dag fikk jeg nemlig brev fra trygdekontoret om at jeg _får_ puregon på blå resept!! Søknaden ble sendt for ca 2 uker siden, og jeg var faktisk helt sikker på at jeg kom til å få avslag. Nå sitter jeg her og er lykkelig, og alt føles mye lettere. Først og fremst fordi det her står svart på hvitt at jeg har en kronisk sykdom - at de anerkjenner min sykdom som en sykdom som fortjener behandling, men selvsagt også pga økonomi. Jeg har pco. Vedtaket ble gjort med bakgrunn i paragraf 5-14 nr2 i folketrygdloven. Kanskje dette kan være nyttig å vite for andre? Paragrafen lyder: "Det kan også unntaksvis ytes stønad til kostbare medikamenter som brukes til behandling av kroniske sykdommer som ikke er nevnt i paragraf 9 hvis medikamentet må brukes gjennom lang tid. Behandlingen bør da være instituert på spesialavdeling i sykehus eller spesialklinikk for, eller av spesialist i vedkommende sykdom og bør fortsettee under kontroll av vedkommende som har instituert behandlingen eller av en annen spesialt i vedkommende disiplin [...]" God helg! ) - noona" Er det en mulighet for alle å søke, eller er dette en feil fra trygdekontoret sin side. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43660-msdisniner-p%C3%A5-bl%C3%A5-resept/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene Grøneng Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Nei, dette tror jeg er best å spørre om til som ha spesialistert seg på medisinering av kronisk syke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43660-msdisniner-p%C3%A5-bl%C3%A5-resept/#findComment-164310 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.