anonym2001 Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Hej For en måned siden støttede jeg med mit venstre knæ på et flisegulv for at tage skoene på og det resulterede i smerter i knæet som føltes som et knivstik. I begyndelsen kunne jeg næsten ikke gå med knæet som låste sig fast med jævne mellemrum og en fornemmelse at der sad noget i klemme en gang imellem. Hvis jeg sad bøjet med knæet i længere tid og stod op igen var knæet lidt låst fast men kunne godt løsnes igen ved at strække det lidt ud. Efterhånden som ugerne gik blev knæet stærkere og stærkere og nu har jeg næsten ingen gener tilbage. Bortset fra, at der stadig kommer noget i klemme en gang imellem og det føles som om det er på forskellige steder (et lille stykke brusk måske der svømmer rundt?). Mit spørgsmål går ud på, om jeg skal have knæet checket eller kan gå ud fra nu at også de sidste gener forsvinder helt af sig selv? Jeg plejer at løbe en del og har overvejet at gå i gang igen stille og roligt, er det en god ide? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 anonym2001. Dette kan gjerne være en meniskskade. Enten en liten sprekk eller at den delvis har løsnet. Ved å skåne leddet i en periode slik du har gjort, kan det hele roe seg og gi mindre symptomer. Men vedvarer plagene, la en lege se på dette, evt. med en MR - undersøkelse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jvb Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 jeg har læst endsjø s svar. jeg mener mere du har start på chondromalaci. Menisklæsion bedres ikke som du beskriver, men det kan chondromalaci godt gøre. Du skal nok blot passe på en anden gang ikke at ligge på knæskallen. mvh jvbruun, ortopæd, dk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym2001 Skrevet 2. april 2002 Forfatter Del Skrevet 2. april 2002 anonym2001. Dette kan gjerne være en meniskskade. Enten en liten sprekk eller at den delvis har løsnet. Ved å skåne leddet i en periode slik du har gjort, kan det hele roe seg og gi mindre symptomer. Men vedvarer plagene, la en lege se på dette, evt. med en MR - undersøkelse. Nu har jeg været hos min læge og denne har konstateret betændelse af hinden der er omkring knæleddet. Hun mente ikke, at der var tegn på meniskskader eller lgn. Jeg skulle bare give knæet en måneds hvile til (det bliver så 2 mnd alt i alt) og så kunne jeg stille og roligt begynde at motionere igen (jeg løber). Det er jeg så nu begyndt på og det går OK. Jeg kan godt få problemer en gang imellem når jeg har stået på benene i lang tid (til en fest f.eks.) og så løber bagefter. Jeg ved at man med held kan behandle med Ibuprofen for at få bugt med betændelsen. Hvordan skal jeg gå til værks med det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.