Gå til innhold

søker råd

sandis

Anbefalte innlegg

Hva er de sikreste tegn på spiseforstyrrelser? Jeg er en mann på 22 år som er 1,88 høy og veier 92 kilo. Men til tross for en helt normal kroppsvekt er jeg fryktelig tynn i spesielt beina.. ca 62 (!) cm rundt lårene. Hvorfor er det slik? andre på min høyde er lettere men alikavel ikke tynn.

Jeg trener regelmessig vekter 4 dager på Puls, og er ellers ganske så frisk og oppegående. Det jeg lurer på om er det muligens er en eller anna form for sjukdom eller hva som helst, mulig spiseforstyrrelse, som gjør at jeg er såpass tynn som jeg er. For sjøl om 92 kilo høres bra ut, er jeg veldi spe i beina, det får jeg ofte høre! Jeg spiser også bra, går ofte i mye usunn mat som pizza og den slags.

Finnes det inngrep som gjør det mulig å fete opp beina?? Håper du kan hjelpe meg med disse spørsmål, det er et stort handikap å gå rundt med svært tynne bein til en stor kropp.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du kan spørre en instruktør der du trener om noen øvelser for å trene opp lårene spesielt? Vekten din høres helt fin ut i forhold til høyden i alle fall. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide

Hei sandis,

Jeg minnes at jeg har svart deg tidligere på dette. Det er lite jeg kan gjøre for hjelpe deg til å legge på deg rundt bena. Jeg tviler også på at du har spiseforstyrrelse, da dette innebærer forstyrrelser i matinntaket (bl.a sulting, eller overspising med påfølgende oppkast eller andre metoder for å bli kvitt kaloriene). Men det er opp til legen din å gi en evt diagnose, så for en slik vurdering synes jeg du skal snakke med ham/henne.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...