Gå til innhold

trening

anne1

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg lurte på: når er siste "frist" for å spise før trening.. Har alltid hørt at det er 1 time, men er ikke sikker..

Jeg trener 4 ganger i uken, 3xspinning og 1xstep. Jeg spiser sunt og drikker mye vann. Alikevel går jeg ikke ned i vekt. Jeg er 1.80 og relativt "muskuløs".Hva gjør jeg galt ? Ønsker å forbrenne fett. Er det tidsrommet mellom måltidene som er galt ? Studerer, så det blir ikke alltid faste tider for mat..

Håper på svar :o)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lest boken "Alt om fettforbrenning" og her står følgende:

- spis ikke senere enn to timer før trening

- drikk gjerne to kopper kaffe 0,5 - 1 time før trening (dette øker forbrenningen)

- du forbrenner ikke fett før etter ca 45 min trening, før det er det karbohydrater du trener, og over 2 timer er det muskler du forbrenner. Husk å ikke trene for hardt. Pulsen skal ligge på 60-70% av maks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest boken "Alt om fettforbrenning" og her står følgende:

- spis ikke senere enn to timer før trening

- drikk gjerne to kopper kaffe 0,5 - 1 time før trening (dette øker forbrenningen)

- du forbrenner ikke fett før etter ca 45 min trening, før det er det karbohydrater du trener, og over 2 timer er det muskler du forbrenner. Husk å ikke trene for hardt. Pulsen skal ligge på 60-70% av maks.

Hei, ta noen laaange treningsøkter innimellom, altså 4-6 timers, gjerne med lav intensitet, f.eks. sykling, gåing eller skiløping. Da kan du godt spise tre brødskiver like før og to underveis. Studiotreningen gir ofte karboforbrenning som laika sier, med sult etterpå. Og drikk lite søt saft, brus, cola og slikt.

Men se også på sprintere og mellomdistanseløperne, der er det ikke mye ekstra! Og de trener ikke så mye langøkter, men ganske mye totalt. Fettforbrenningen settes nemlig i gang også etter korte økter og varer lenge.

Briv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

Jeg trener 4 ganger i uken, 3xspinning og 1xstep. Jeg spiser sunt og drikker mye vann. Alikevel går jeg ikke ned i vekt.

- med å spise sunt? mener du rikitg mat?

vet du hva som er riktig mat ?

og spiser du korrekt mengde mat?

Jeg er 1.80 og relativt "muskuløs".Hva gjør jeg galt ? Ønsker å forbrenne fett.

Vil du forbrenne fett bør du spise 2-3 timer før du trener.

Er det tidsrommet mellom måltidene som er galt ? Studerer, så det blir ikke alltid faste tider for mat..

-du må bli mer fanatisk til kostholdet kanskje ?

Håper på svar :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...