Gå til innhold

Slanke seg på deler av kroppen

Gjest gutt

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er normalt slank, og har normal BMI. Er 23 år gammel. Men jeg skulle gjerne ha hatt fastere mage og rumpe, ellers er jeg fornøyd. Så jeg "spiser" Nutrilett Intensiv pulver, ca 3-4 poser per dag i tillegg til noe vitamin- og mineraltilskudd. (Anbefalt minsteinntak er 5-6 poser per dag). Dvs jeg har i meg 321-428 kcal eller 1350-1800 kJ per dag. I tillegg drikker jeg mye væske og går/jogger hver dag.

Pga at jeg har hatt min "idealvekt" over flere år så har jeg vanskeligheter både med å gå opp og å gå ned i vekt. Når jeg slanker meg så blir jeg mye tynnere bl.a i ansiktet, slik at jeg får høre at jeg er så forferdelig tynn. Men der jeg vil bli slankere, altså dem delene av kroppen ingen venner/familie kan se, merker jeg ingen forskjell på, dvs der er det like mye fett som alltid. Til informasjon så kan jeg si at jeg aldri veier meg (har ingen vekt), så jeg bruker speilet for å se forandringer.

Hvorfor er det så vanskelig å bli kvitt akkurat det fettet, mens jeg på andre deler av kroppen blir tynnere? Noen som har noen råd til hvordan jeg skal bli slankere på magen/rumpen uten å sulte meg usunt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er dessverre ikke mulig å punktforbrenne fett - selv ikke med lavkaloridietter..

Når man slanker seg vil fettet forbrennes fra hele kroppen, men det vil naturligvis synes best der man har minst å ta av. Det er typisk å bli "dratt" i fjeset og at kragebeina stikker frem - uten at det tilsynelatende forsvinner et gram fra problemområdene.

Løsningen? Trim kombinert med et fornuftig kosthold vil i det lange løp sørge for at man har et minimalt/ levelig fettlager i kroppen, samt fastere muskler. Tilsammen blir det gjerne svært så bra!

Trimtips: spinning og jogging er svært effektive mtp. fettforbrenning. Roing også, om du har teknikk og krefter til å holde på en stund. I det hele tatt: trening der man bruker mest mulig av kroppen samtidig som man får høyere puls og blir god og svett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre ikke mulig å punktforbrenne fett - selv ikke med lavkaloridietter..

Når man slanker seg vil fettet forbrennes fra hele kroppen, men det vil naturligvis synes best der man har minst å ta av. Det er typisk å bli "dratt" i fjeset og at kragebeina stikker frem - uten at det tilsynelatende forsvinner et gram fra problemområdene.

Løsningen? Trim kombinert med et fornuftig kosthold vil i det lange løp sørge for at man har et minimalt/ levelig fettlager i kroppen, samt fastere muskler. Tilsammen blir det gjerne svært så bra!

Trimtips: spinning og jogging er svært effektive mtp. fettforbrenning. Roing også, om du har teknikk og krefter til å holde på en stund. I det hele tatt: trening der man bruker mest mulig av kroppen samtidig som man får høyere puls og blir god og svett.

Nå høres jeg muligens helt idiot ut, men det er jeg jo også på dette området, så det er greit. :-) Men du sier at man skal bli god og svett.. Når jeg svømmer så blir jeg altså ikke god og svett. Er det en dårlig måte å trene på da?

Og jada.. spørsmålet er seriøst ment...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå høres jeg muligens helt idiot ut, men det er jeg jo også på dette området, så det er greit. :-) Men du sier at man skal bli god og svett.. Når jeg svømmer så blir jeg altså ikke god og svett. Er det en dårlig måte å trene på da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svetter, det er poenget... svetten blir vaska bort av vatnet... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du svetter, det er poenget... svetten blir vaska bort av vatnet... :-)

Næsj, jeg svetter ikke! Ikke si det da.. at alle driver og svetter ned i vannet.... Birdie, si at han lyver!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næsj, jeg svetter ikke! Ikke si det da.. at alle driver og svetter ned i vannet.... Birdie, si at han lyver!!

Kor trur du elles at alt vatnet i bassenget kjem frå?? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fy fader.. Kanskje jeg ikke skal begynne et nytt og bedre liv allikevel....

Der har du litt av pointet med kloren, kjære gyrk.. ;o)

Kan forøvrig fortelle deg at man faktisk ikke blir helt "lean" av å svømme, fordi kroppen synes det er greit med et kuldebeskyttende fettlag. Det "vanlige" gulhvite kroppsfettet erstattes imidlertid av sunnere (!) brunt fett. Hehe - hørtes det ok ut?

Helt seriøst: svømming er også god trening, dersom man har teknikk osv. til å holde på litt mer enn en liten halvtime om gangen.. *pruster*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har du litt av pointet med kloren, kjære gyrk.. ;o)

Kan forøvrig fortelle deg at man faktisk ikke blir helt "lean" av å svømme, fordi kroppen synes det er greit med et kuldebeskyttende fettlag. Det "vanlige" gulhvite kroppsfettet erstattes imidlertid av sunnere (!) brunt fett. Hehe - hørtes det ok ut?

Helt seriøst: svømming er også god trening, dersom man har teknikk osv. til å holde på litt mer enn en liten halvtime om gangen.. *pruster*

Så nå står altså valget mellom gult og brunt fett.. Jahaja.. det var jo .. eh.. fett. Ble veldig motivert nå! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går ikke an å punktslanke noen deler av kroppen.

Hvis du er normalt slank og har en normal BMi skal du ikke leve av 300-400 kalorier for dagen. Du kan risikere å forstyrre forbrenningen og få problemer med å holde en stabil vekt (som du er velsignet med fra før).

Slutt med sultingen - det vil ikke gi de resultatene du er ute etter. Spis sunn, normal kost og gjør styrkeøvelser for mage og rumpe. Det er det eneste som fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...