Gå til innhold

Har dere mottatt NRK lisensen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For flere uker siden.

Anonymkode: 0f193...a80

Jeg har ventet på den lenge. Jeg har gått rundt å letet etter den fordi jeg forstår ikke hvor den er blitt av. Men har heller ikke fått med meg at jeg har fått den.... Jeg får kontakte lisensavdelingen.. 

7 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg har ventet på den lenge. Jeg har gått rundt å letet etter den fordi jeg forstår ikke hvor den er blitt av. Men har heller ikke fått med meg at jeg har fått den.... Jeg får kontakte lisensavdelingen.. 

Jeg får den rett i nettbanken.

Anonymkode: 0f193...a80

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Offtopic, men, synes De tjenesten De leverer er verdt prislappen på 3000 kroner/år ?

Anonymkode: 418ad...b3e

Det er ikke verdt prisen. Jeg må betale selv om jeg ikke har TV. 

Endret av Mina1
9 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg får kontakte lisensavdelingen.. 

Hvis du har den forrige regningen eller kvitteringen, kan du betale uansett.  Bruk lisensnummeret som referanse. 

https://www.nrk.no/lisens/kringkastingsavgift---privat-1.11518824

Jeg fikk den for lenge siden i banken, så fikk jeg den i postkassa her om dagen. Og det til tross for at jeg har sagt den opp fordi jeg ikke ser på tv. Men neida, den oppsigelsen hadde de visst ikke mottatt (noe jeg selvfølgelig ikke fant ut før jeg plutselig fikk regning), og ny termin var i gang, så da var det bare å betale. Man kan si det sånn at de fikk en veldig saklig, men krass (heter det krass eller kvass) kritikk. Men jeg vet jeg ikke slipper unna, selv om jeg mener det er feil at det skal koste meg 1400 kr at dems systemer ikke fungerer som de skal.

Nicklusheletida
48 minutter siden, Trine skrev:

Jeg fikk den for lenge siden i banken, så fikk jeg den i postkassa her om dagen. Og det til tross for at jeg har sagt den opp fordi jeg ikke ser på tv. Men neida, den oppsigelsen hadde de visst ikke mottatt (noe jeg selvfølgelig ikke fant ut før jeg plutselig fikk regning), og ny termin var i gang, så da var det bare å betale. Man kan si det sånn at de fikk en veldig saklig, men krass (heter det krass eller kvass) kritikk. Men jeg vet jeg ikke slipper unna, selv om jeg mener det er feil at det skal koste meg 1400 kr at dems systemer ikke fungerer som de skal.

Men du kan ikke si opp Nrk-lissensen ? :)

38 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg har mottatt den og betalt for lengst. 

Synes det er noe tull med egen avgift. Det kunne vært tatt gjennom skatten som andre kulturtilbud. Man sponser jo mye annet rart enten man benytter seg av det eller ikke. 

Enig, en anakronisme, særlig nå som det meste uansett er tilgjengelig på nett.

Endret av Xtra

Annonse

3 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jo, det kan man. Om man ikke har tv eller har satt den bort og ikke bruker den, skal man heller ikke betale lisens. De har jo til og med et eget skjema for det på NRK sin nettside. Hjelper bare så lite når de tydeligvis ikke mottar det man sender der.

Nicklusheletida
31 minutter siden, Trine skrev:

Jo, det kan man. Om man ikke har tv eller har satt den bort og ikke bruker den, skal man heller ikke betale lisens. De har jo til og med et eget skjema for det på NRK sin nettside. Hjelper bare så lite når de tydeligvis ikke mottar det man sender der.

Åja, jeg fikk ikke med meg at du ikke hadde tv. Trodde bare du ikke så på den :)

3 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Joda, gjorde det sjøl da jeg var arbeidsledig, og ikke hadde råd til lisens. Sendte først en mail og fikk svar på at den var mottatt. Seinere fikk jeg et brev fra lisens avdelinga som oste av mistro, og der de viste til regler og straffegebyr. 

Jeg måtte si hvor tv en befant seg nå. Lirte av meg noe sprøyt om at den var ødelagt og ikke kunne brukes, så den var kassert. De var nødt til å godta det.

Kanskje en oppsigelse bør sendes rekommandert?

Vi bør gjøre som i Finland: https://www.nrk.no/kultur/finland-fjerner-tv-lisensen-1.7919642

Etter over 80 år med kringkastingsavgift i Finland er det slutt fra 2013. Det ble partiene i den finske Riksdagen enige om i dag.

En differensiert skatteordning skal erstatte tv-lisensen. Skatten vil variere ut fra inntekt og formue.

Størrelsen vil bli mellom 50 og 140 euro per skattebetaler, skriver YLE på sine nettsider – altså mellom 400 og 1000 norske kroner i året.

Til sammenlikning er tv-lisensen i Finland i dag 252,25 euro per husstand – nesten 2000 kroner.

– Den nye modellen reduserer avgiften med et gjennomsnitt på over 80 prosent per husholdning. De som bor alene får halvert avgift, og de med aller lavest inntekt slipper avgiften helt, sier YLEs administrerende direktør Lauri Kivinen i en pressemelding.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...