Gå til innhold

Gjør trening noe med vekta?

Gjest Stinelise

Anbefalte innlegg

Gjest Stinelise

Nå fatter jeg INTET!

I går morges da jeg veide meg , veide jeg 75 kg.

Spiste som normalt hele dagen, og gikk på trening klokken 7.Drakk to liter vann under treningen.

Spiste ingenting etter dette.

I dag morges da jeg veide meg (til samme tid) så veide jeg for svarte 76 kg!

Jeg ble så sur, og skjønner jo ingenting av det.

Jeg trener harde økter med spinning, og det er jo sykt forbrennede, så hva kan det ha seg at jeg gikk opp en kilo i løpet av en dag!

jeg fatter INTET. Kan noen forklare, plis?

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er travel :-)

1 kilo fra en dag til den neste, trenger ikke være mer en +/- noen toalettbesøk. Vei deg en gang i uken heller. Du er nok på rett vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Det er ikke så lurt å ikke spise noe etter treningen. Da er det viktig å spise noe for å å holde forbrenningen opp og for at kroppen skal bygge muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskeldamen

Det er ikke så lurt å ikke spise noe etter treningen. Da er det viktig å spise noe for å å holde forbrenningen opp og for at kroppen skal bygge muskler.

Klart vekten kan variere i løpet av en dag med 2 - 3 kg. Lær deg å veie deg en gang i uken på samme tid, f.eks. når du står opp og har vært på do, men ikke drukket eller spist noe. Det har ingen hensikt å veie seg før og etter trening eller en gang om kvelden og en annen gang om morgenen. Selv om du veier deg samme tid hver dag, kan vekten variere avhengig av hva du spiste om kvelden og hvor sent, om du spiste mer eller mindre salt mat og drakk tilsvarende mer osv. osv. Kjenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariV

Ikke stress! Putt badevekta LAAANGT unna synsfeltet ditt, og ta den fram en gang i uka, om du vil sjekke vekta. Kroppsvekta er ikke "stabil på grammet" og kan variere med ett til to kilo i løpet av dagen - det kan være at du har spist mye salt (som binder vann, forstår jeg), at du har mensen, - ja det meste. Derfor er det ikke veldig lurt å titte på vekta hver dag.

Når det gjelder om trening gjør noe med vekta, ja så gjør den det - på lengre sikt. Muskler veier mer enn fett, så du kan gå inn i målene, men opp i vekt - fordi når du trener forsvinner fettet og du får muskler i stedet.

Om du er opptatt av å holde fasongen kan det være et tips å måle deg en gang i uken. Da vil du kanskje se at selv om vekta går opp, kan du ha samme målene...

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...