Nussemor Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Var på et kurs om barneidrett, og en av foreleserene påsto at trening kunne "kurere" lese - skrive vansker. Han mente at ungene sitter altfor mye i ro i våre dager, og at dysleksi nærmest ikke ville eksistert om det ble obligatorisk med MYE mer trening på skolen. Er det virkelig så enkelt? Jeg må innrømme at jeg ikke helt er med på denne teorien, men foreleseren påsto at dette var dokumentert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Nussemor. At fysisk aktivitet er bra for det meste, er temmelig sikkert, men at det kurerer dyslexi er nytt for meg også. I mitt dgl. arbeide som barnelege har jeg ikke støt på dette. Men at barn med problemer med lese/skrive generelt blir bedre ved å bli fysisk spreke, kan vel føre til at de takler situasjonen lettere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bertie Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Hva slags kurs var dette? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Etter den teorien skulle alle adhd-barn være kjempeflinke til å lese og skrive. Men alle barn har bare godt av å være i fysisk aktivitet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.