AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 Skrevet 2. februar 2018 Jeg er norsk, bor i utlandet og ser ingen annen løsning enn å flytte tilbake til Norge da jeg ikke tjener nok til livets opphold her hvor jeg bor. Jeg har ingen som kan hjelpe meg i Norge, og vurderer å sette meg på et fly og dra rett på nav for å få hjelp i startfasen. Kan man bare gjøre det og få hjelp på dagen? Har et barn på 18 år også som lider under situasjonen vi er i. Vi er som sagt i en forferdelig krise :-( Anonymkode: a7ce4...94c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 Skrevet 2. februar 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er norsk, bor i utlandet og ser ingen annen løsning enn å flytte tilbake til Norge da jeg ikke tjener nok til livets opphold her hvor jeg bor. Jeg har ingen som kan hjelpe meg i Norge, og vurderer å sette meg på et fly og dra rett på nav for å få hjelp i startfasen. Kan man bare gjøre det og få hjelp på dagen? Har et barn på 18 år også som lider under situasjonen vi er i. Vi er som sagt i en forferdelig krise :-( Anonymkode: a7ce4...94c Du må finne deg bolig selv. Sørg for at du har det i boks før du flytter tilbake. NAV kan hjelpe med økonomisk rådgivning. Jeg ville ikke flyttet før jeg fant en jobb her om jeg var deg. Anonymkode: 41e5e...6ed 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 Skrevet 2. februar 2018 Ring Nav og hør med dem. Dette kan bli problematisk fordi du antagelig ikke har noen nav-rettigheter. Men kanskje du kvalifiserer til sosialhjelp dersom du kommer. Tror det beste er å gjøre som over sier. Søk jobber i Norge. Anonymkode: 8cb8b...fa5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 Skrevet 3. februar 2018 Takk for svar! Hvis jeg ikke finner en jobb snarlig, blir jeg tvunget til å reise uansett... Da må de jo hjelpe oss. Anonymkode: a7ce4...94c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 Skrevet 3. februar 2018 På 02.02.2018 den 12.03, AnonymBruker skrev: Jeg er norsk, bor i utlandet og ser ingen annen løsning enn å flytte tilbake til Norge da jeg ikke tjener nok til livets opphold her hvor jeg bor. Jeg har ingen som kan hjelpe meg i Norge, og vurderer å sette meg på et fly og dra rett på nav for å få hjelp i startfasen. Kan man bare gjøre det og få hjelp på dagen? Har et barn på 18 år også som lider under situasjonen vi er i. Vi er som sagt i en forferdelig krise :-( Anonymkode: a7ce4...94c Hvor lenge har du bodd utenfor Norge? Anonymkode: f9345...3e9 0 Siter
Dorthe Skrevet 3. februar 2018 Skrevet 3. februar 2018 Har du betalt trygdeavgiften eller skatt til Norge for å beholde rettighetene dine? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 Skrevet 4. februar 2018 Jeg har bodd 15 år i utlandet. Har ikke skattet til Norge eller noe. Mottar heller ingen hjelp derfra. Anonymkode: a7ce4...94c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 Skrevet 4. februar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bodd 15 år i utlandet. Har ikke skattet til Norge eller noe. Mottar heller ingen hjelp derfra. Anonymkode: a7ce4...94c Da må du bo tre år i norge før du får trygderettigheter her. Men sosialhjelp har du krav på. Anonymkode: 47508...f0c 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.